Livius skrev:Usch, vore hemskt om de ändrade namnet. Tjänar man verkligen så mycket på det? Är det inte "bara" en engångskostnad, hur stor kan den vara?
Ja det är bara en engångs inkomst med den är stor. Percy blev erbjuden 100 miljoner för att sälja namnet på den arenan som byggs i Malmö så det är stora pengar det handlar om.
Livius skrev:Usch, vore hemskt om de ändrade namnet. Tjänar man verkligen så mycket på det? Är det inte "bara" en engångskostnad, hur stor kan den vara?
Ja det är bara en engångs inkomst med den är stor. Percy blev erbjuden 100 miljoner för att sälja namnet på den arenan som byggs i Malmö så det är stora pengar det handlar om.
Artikeln du själv länkar till nämner att summan gäller för ett tioårskontrakt. Efter den perioden kan man sälja namnet igen, det är med andra ord ingen engångssumma.
Hjälper det finansieringen av att köpa loss arenan så är det helt klart värt det att sälja ut namnet . En egen arena ger oss helt andra ekonomiska muskler. Dvs räddningen för Stockholmshockeyn.
En upprustning av Hovet är absolut nödvändigt. Vi måste ju ha en arena som representerar oss Stockholmare.. Dvs inte ngt ruckel :p
Highwind skrev:Hjälper det finansieringen av att köpa loss arenan så är det helt klart värt det att sälja ut namnet . En egen arena ger oss helt andra ekonomiska muskler. Dvs räddningen för Stockholmshockeyn.
En upprustning av Hovet är absolut nödvändigt. Vi måste ju ha en arena som representerar oss Stockholmare.. Dvs inte ngt ruckel :p
Samtidigt så tycker jag vi bygger ganska långsiktigt just nu. Att börja mjölka pengar överallt är inte bra. Att sälja arenanamnet tycker jag ska vara den absoluta nödlösningen.
Artikeln du själv länkar till nämner att summan gäller för ett tioårskontrakt. Efter den perioden kan man sälja namnet igen, det är med andra ord ingen engångssumma.
Sorry jag som missuppfattade artiklen. Men det är ändå mycket pengar .. 10 miljoner per år