Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är de två som delar på det ser jag ingen fara i det hela. En dyr Gage finns det ingen anledning att satsa på i alla fall.

Tror för övrigt inte att Gage klarar av det heller om jag skall vara ärlig.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Haha, den var bra. Dyr Gage. Han är mycket billigare än de flesta ungtuppar i dagens Elitserie. Killen lirar i den tyska andradivisionen, tror du han sitter o trycker på en bra lön i en liga där klubbarna knappt betalar utrustning pga. skral ekonomi?
Bild
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Om nu Gage är så bra varför harvar han då i tyska andradivisionen?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

det är jag också nyfiken på?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Kall-El skrev:det är jag också nyfiken på?
Gage är en oerhört lojal och nyttig lagspelare som aldrig viker ner sig. Visst, saknar kanske det där lilla extra för att räknas som en toppmålvakt. Men och andra sidan så har han en massa ovärdelig rutin, som är oerhört viktigt om vi ska ha en ung förstemålvakt.

Sedan är det knappast som som förstemålvakt som han är tänkt, utan som en bra back-up när Larsson behöver vila. Han lär inte heller ha höga löneanspråk, så jag har även svårt att se hur vi ska få en lika rutinerad och hyffsad målvakt för samma kostnad som Gage.

Men visst, hittar du/ni några andra förslag så vore det bara trevligt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tycker personligen inte man skall plocka in utlänningar om de inte är toppspelare. Dessutom har jag svårt att se en spelare som inte platsar i bättre lag än i tyska andra divisionen skulle ha något att tillföra i DIF rent kvalitetsmässigt. Larsson och Riddarn låter betydligt mer spännande och man skall inte stirra sig blind på ålder. Larsson får rutinen han behöver denna säsong. Nästa är han redo att stå för fullt med viss avlastning från Riddarn.

Tycker personligen att en värvning av Gage skulle placera oss i samma sjuka sällskap som Mora...
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Hoppas verkligen han spelar bättre än han sjunger ;)
Saknar Kung Wikegård!
JJ
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Bra jobbat av ledingen att säkra upp Owuya och Eklund!
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=3902
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
slagskott

Inlägg av slagskott »

Boråsaren skrev:
Hoppas verkligen han spelar bättre än han sjunger ;)
Hoppas att han mä klubba & plock e´bätter, för han kan fan inte rappa som Pätter
Sports dont build character, it reveals it
Bigge

Inlägg av Bigge »

Therocket1 skrev:Ja du, att ha 2 ungtuppar i mål är inte helt lyckat, vilket vi denna säsong sett lite tendenser av. Ingen av målvakterna vi har klarar av att spela 5-6 matcher i rad och spika igen fullständigt, inte ens Riddarn på juniornivå klarar det, jag vet det, för jag har sett det själv!
HA HA inga dåliga krav du har!

Säg ngn målvakt som har spikat igen helt denna säsong i 5-6 matcher rad!!

I

Får du nog fan leta tills du blir gråhårig! :)

Inte ens Henke Lundqvist om vi ska nämna en har nånsin gjort, tror inte ens Pekka Lindmark. :)
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Alltså, nu vill jag inte ha en målvakt som håller nollan i 6 matcher på raken. Jag vill ha en målvakt som spelar stabilt över 6 matcher, inte en målvakt som spelar 5 matcher på topp och sen dippar som fan i den 6e.
Bild
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om Daniel Larsson bara dippar var 6e match är jag mer än nöjd. Finns ingen målvakt som inte får dippar emellanåt.
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Jan Huokko? Skulle inte vara fel med han inte.. Sen att nån ville ha tillbaks Gage håller jag fullständigt med om! Jävligt bra Back-up till Larsson :)
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vad skall vi med Janne H till? Vi har haft tillräckligt med rundingsmärken i försvaret de senaste 2 säsongerna.

Bättre att satsa på yngra förmågor som:

Berglund
Ahrlbrandt ( Eller vad han nu heter från Rögle. )
Klasen
Zachrisson ( Också från Rögle fast med familj i STHLM. )

Skall man köpa in äldre spelare skall de tillhöra topp 4 inom sin "lagdel" i alla fall. Detta skulle inte Janne H göra.
Skriv svar