Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Remy Lebeau
Gage är en oerhört lojal och nyttig lagspelare som aldrig viker ner sig. Visst, saknar kanske det där lilla extra för att räknas som en toppmålvakt. Men och andra sidan så har han en massa ovärdelig rutin, som är oerhört viktigt om vi ska ha en ung förstemålvakt.Kall-El skrev:det är jag också nyfiken på?
Sedan är det knappast som som förstemålvakt som han är tänkt, utan som en bra back-up när Larsson behöver vila. Han lär inte heller ha höga löneanspråk, så jag har även svårt att se hur vi ska få en lika rutinerad och hyffsad målvakt för samma kostnad som Gage.
Men visst, hittar du/ni några andra förslag så vore det bara trevligt.
Tycker personligen inte man skall plocka in utlänningar om de inte är toppspelare. Dessutom har jag svårt att se en spelare som inte platsar i bättre lag än i tyska andra divisionen skulle ha något att tillföra i DIF rent kvalitetsmässigt. Larsson och Riddarn låter betydligt mer spännande och man skall inte stirra sig blind på ålder. Larsson får rutinen han behöver denna säsong. Nästa är han redo att stå för fullt med viss avlastning från Riddarn.
Tycker personligen att en värvning av Gage skulle placera oss i samma sjuka sällskap som Mora...
Tycker personligen att en värvning av Gage skulle placera oss i samma sjuka sällskap som Mora...
Hoppas verkligen han spelar bättre än han sjunger ;)Stambert skrev:När får Mark "In da Park" Owuya debutera i A-laget?
Saknar Kung Wikegård!
-
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Bra jobbat av ledingen att säkra upp Owuya och Eklund!
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=3902
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=3902
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!
Hoppas att han mä klubba & plock e´bätter, för han kan fan inte rappa som PätterBoråsaren skrev:Hoppas verkligen han spelar bättre än han sjungerStambert skrev:När får Mark "In da Park" Owuya debutera i A-laget?
Sports dont build character, it reveals it
HA HA inga dåliga krav du har!Therocket1 skrev:Ja du, att ha 2 ungtuppar i mål är inte helt lyckat, vilket vi denna säsong sett lite tendenser av. Ingen av målvakterna vi har klarar av att spela 5-6 matcher i rad och spika igen fullständigt, inte ens Riddarn på juniornivå klarar det, jag vet det, för jag har sett det själv!
Säg ngn målvakt som har spikat igen helt denna säsong i 5-6 matcher rad!!
I
Får du nog fan leta tills du blir gråhårig!

Inte ens Henke Lundqvist om vi ska nämna en har nånsin gjort, tror inte ens Pekka Lindmark.

-
- Bjurling_39
Vad skall vi med Janne H till? Vi har haft tillräckligt med rundingsmärken i försvaret de senaste 2 säsongerna.
Bättre att satsa på yngra förmågor som:
Berglund
Ahrlbrandt ( Eller vad han nu heter från Rögle. )
Klasen
Zachrisson ( Också från Rögle fast med familj i STHLM. )
Skall man köpa in äldre spelare skall de tillhöra topp 4 inom sin "lagdel" i alla fall. Detta skulle inte Janne H göra.
Bättre att satsa på yngra förmågor som:
Berglund
Ahrlbrandt ( Eller vad han nu heter från Rögle. )
Klasen
Zachrisson ( Också från Rögle fast med familj i STHLM. )
Skall man köpa in äldre spelare skall de tillhöra topp 4 inom sin "lagdel" i alla fall. Detta skulle inte Janne H göra.