Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/12 2006
Fan, kan inte komma ifrån det. Ingen i djurgården åkte skridskor alls i 40 minuter. Bara glider med. Lobb passningar 9 gånger av 10... Klarar inte av att komma in i anfallszon ens i 5-4 . Skylla på oflyt med puckar och "komma igång med sitt spel" argumenten håller fan inte. Har man inget spel kan man inte ha flyt med pucken. Slår man chans pass hela jäkla tiden försöker man inte ens ha ett eget spel. Krigar man inte om pucken på isen, vinner man den inte heller.

För mig är det helt ofattbart att Säcken får sitta kvar, dessa jävla idiotiska och lögner han dra till med efter varje match.
Vi hade otur, pucken studsade inte vår väg, vi vaknade för sent, osv osv
Hade detta varit i ett annat lag så hade inte säcken överlevt till omgång 20 ens,
vilket kostar mest?
Ny tränare eller ett år i allsvenskan, och vem säger att vi tar oss upp igen året efter?
Vi har matrialet, men säcken är inte rätt man och det är bevisat nu att han inte kan tända våra spelare och visa motivation och vilja för laget.
Även om vi inte har ett super lag, så ska ta mej fan inte detta lag behöva ligga näst sist, men det vet väl alla nu vilken vi ska tacka för det?
har gubben några meriter inom tränar karriären?
Vi hade otur, pucken studsade inte vår väg, vi vaknade för sent, osv osv
Hade detta varit i ett annat lag så hade inte säcken överlevt till omgång 20 ens,
vilket kostar mest?
Ny tränare eller ett år i allsvenskan, och vem säger att vi tar oss upp igen året efter?
Vi har matrialet, men säcken är inte rätt man och det är bevisat nu att han inte kan tända våra spelare och visa motivation och vilja för laget.
Även om vi inte har ett super lag, så ska ta mej fan inte detta lag behöva ligga näst sist, men det vet väl alla nu vilken vi ska tacka för det?
har gubben några meriter inom tränar karriären?
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Någon kommenterade tidigare speltiden på Umicevic och Bäcker. Jag vill bara säga att dessa 2 herrar kan vi kicka ut från DIF:s organisation för alltid. De måste vara de 2 största floppvärvningarna på mycket länge, eftersom man hade förhoppningar på dessa. Annat var det Med Ryman och Mattsson, man visste att de skulle vara värdelösa.
AGERA!
AGERA!
Sjunger avgå Johnny...
Det vi behöver nu är Wikegård!!!!!
Vi behöver Wikegård så det smäller om det. Han är en tränare som verkligen vågar bänka spelare med dålig inställning.
Fortsätter Linkan, Otto och övriga bara glida runt på isen och inte JOBBA för laget så kommer det här gå rakt ner i helvetet. IN med Wikegård nu för helvete!
Blir det en resa ner till Allsvenskan? - Tyvärr ja!
Vi behöver Wikegård så det smäller om det. Han är en tränare som verkligen vågar bänka spelare med dålig inställning.
Fortsätter Linkan, Otto och övriga bara glida runt på isen och inte JOBBA för laget så kommer det här gå rakt ner i helvetet. IN med Wikegård nu för helvete!
Blir det en resa ner till Allsvenskan? - Tyvärr ja!
- Ritterwand
SKULLE kvalserien bli realitet tror jag inte - KAN jag inte tro - att det inte skulle ske ett tränarbyte. Helt ärligt. Och som så många andra hoppas även jag på Wiken. Teoretiskt tror jag att han skulle acceptera OM det bara var säsongen ut. Jag är rätt övertygad om att han vet om vilken respekt han har i vårt läger, och hur många tränare - som dessutom inte lyckades ta SM - har väl det någonstans? Jag tror på att Wikens bestämdhet och raka puckar skulle kunna väcka en Gretzky i de flesta.
Bra fråga - jag vet faktiskt inte. Är det så är det ju inte mycket att göra, var mest en tanke. Sudden har ju inte visat mycket sedan den där lilla bojkotten på 90-talet, honom lär vi nog inte få se igen.Ritterwand skrev:Vad menar du med utslagna NHL-proffs? Kvalserien brukar väl vara över innan NHL-slutspelet börjar.. eller?Erik I skrev:Jag upprepar min tidigare fråga - skulle man kunna tänka sig hjälp från utslagna NHL-proffs om det otänkbara i form av kval inträffar?
- Ritterwand
Arto Blomsten, kritiserade hårt sitt gamla lag.
- Fredrik "Linkan" Bremberg visade lam inställning och de fick inte igång Kristofer Ottosson. Dragan Umicevic glider långa stunder och tar inte sitt jobb på allvar, sa Blomsten i Canal plus.
Hans Särkijärvi replikerade:
- Det är mitt jobb att få eld i baken på dem.
Av MATTIAS EK mattias.ek@expressen.se
--------------------------------------------------------------------------------
- Fredrik "Linkan" Bremberg visade lam inställning och de fick inte igång Kristofer Ottosson. Dragan Umicevic glider långa stunder och tar inte sitt jobb på allvar, sa Blomsten i Canal plus.
Hans Särkijärvi replikerade:
- Det är mitt jobb att få eld i baken på dem.
Av MATTIAS EK mattias.ek@expressen.se
--------------------------------------------------------------------------------
Vi har för få viljespelare av klass.
I min enfald trodde jag att Fimpen och Ask skulle kunna bidra lite med detta, men det har man inte sett skymten av. Den enda som egentligen visar något och krigar är Ölvestad, men det räcker ju självklart inte med en spelare.
När sedan viktiga spelare som Bremberg och Dragan bara glider är det inte konstigt att det går som det går.
Helt uruselt och tja frågan är hur lyckat det var med tre centrar i en kedja egentligen?
Det måste in folk som är villiga att kriga i varje byte och helt enkelt sparka igång de andra. Hur mycket speltid har Mattias Tjärnqvist och Marcus Nilsson just nu? Det är spelare av den typen som måste in fort som bara den annars blir det kvalserien.
Sedan kan man ju diskutera coachernas vara eller inte varaom de inte kan få igång killarnna i en såpass viktig match som denna....
Uruselt och inte direkt god reklam inför kommande två matcher på hemmais. Efter att ha sett matchen Brynäs - DIF ser jag inte mycket till anledning att lösa biljett till någon av de båda matcherna. Det är en sak att torska om man har kämpat, men att torska på detta visa är beklämmande kasst...
I min enfald trodde jag att Fimpen och Ask skulle kunna bidra lite med detta, men det har man inte sett skymten av. Den enda som egentligen visar något och krigar är Ölvestad, men det räcker ju självklart inte med en spelare.
När sedan viktiga spelare som Bremberg och Dragan bara glider är det inte konstigt att det går som det går.
Helt uruselt och tja frågan är hur lyckat det var med tre centrar i en kedja egentligen?
Det måste in folk som är villiga att kriga i varje byte och helt enkelt sparka igång de andra. Hur mycket speltid har Mattias Tjärnqvist och Marcus Nilsson just nu? Det är spelare av den typen som måste in fort som bara den annars blir det kvalserien.
Sedan kan man ju diskutera coachernas vara eller inte varaom de inte kan få igång killarnna i en såpass viktig match som denna....
Uruselt och inte direkt god reklam inför kommande två matcher på hemmais. Efter att ha sett matchen Brynäs - DIF ser jag inte mycket till anledning att lösa biljett till någon av de båda matcherna. Det är en sak att torska om man har kämpat, men att torska på detta visa är beklämmande kasst...