Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kennholt

Off topic

Inlägg av Kennholt »

Vad har detta med ett köp av hovet att göra?
Användarvisningsbild
Jojje

Re: Off topic

Inlägg av Jojje »

Kennholt skrev:Vad har detta med ett köp av hovet att göra?
Vi kommer inte att få köpa hovet till ett rimligt pris.
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

Jojje skrev:
Micke Nylander skrev:Nämen, har Jojje gjort ett litet misstag? Nu vet jag ju att Jojje säkerligen omedvetet missat ett "r" i sin "spåklektion". Det påminner om när man av misstag råkar skriva "Stockholms Stholthet", eller hur? :)
Japp! Även solen har fläckar. Som jag nämnde i en annan tråd så är jag sjuk. Skiter faktiskt i hur jag stavar just nu.

Som sagt, det är ok att tycka fel på ett forum, att stava som en dyslektisk apa på en halvofficiell hemsida är inte ok.
Förstår fortfarande inte hur detta har med ett köp av Hovet att göra?
Och förklaringen till min fråga var: vi kommer inte få köpa Hovet till ett rimligt pris?

Om ni vill påpeka för varandra hur man stavar och hur meningsuppbyggnader ska se ut, kan ni väl göra det i en egen tråd?
Om man nu inte har bättre saker för sig förstås...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Kennholt skrev:Förstår fortfarande inte hur detta har med ett köp av Hovet att göra?
Och förklaringen till min fråga var: vi kommer inte få köpa Hovet till ett rimligt pris?

Om ni vill påpeka för varandra hur man stavar och hur meningsuppbyggnader ska se ut, kan ni väl göra det i en egen tråd?
Om du ska leva som du lär så ska du ha tagit dina synpunkter på detta i en egen tråd... Du inser kanske dilemmat. Om inte, osis.
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

Jojje skrev:
Kennholt skrev:Förstår fortfarande inte hur detta har med ett köp av Hovet att göra?

Om du ska leva som du lär så ska du ha tagit dina synpunkter på detta i en egen tråd... Du inser kanske dilemmat. Om inte, osis.
Tyckte att DU bland andra var kraftigt off topic, men det bestrider du?

Som du kanske ser så står det nåt i stil med "inga onödiga trådar" under Djurgården Hockey forumet? Jag tycker att starta en sådan tråd (exempelvis språkskola/meningsuppbyggnad) är hyfsat onödigt. Och verkligen INTE berör Djurgårdens IF, och det kommer av? Dig och din förmåga att klanka ner på onödiga småsaker.

Men starta en sån tråd Du och skit i att skriva om annat än vad tråden berör.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Kennholt,

Just NU i dina senaste inlägg så skriver du om något annat som inte berör ämnet i denna tråd.

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde till Jojje var busenkelt: Han måste förstå att ingen är felfri!

Säkerligen så har han gjort det och kanske slutar klanka ner på små misstag.

Men fine, över till ämnet.

Styrelsen ska skaffa fram en prislapp på Hovet. Efter det får vi se vad som händer...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Micke Nylander skrev: Styrelsen ska skaffa fram en prislapp på Hovet. Efter det får vi se vad som händer...

Jag tror prislappen blir Ej till salu...
Om vi vill ha den så måste vi ge dem ett bud de inte kan säga nej till och det har vi nog inte råd med. Vi pratar minst 200-300 miljoner, förmodligen mer.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jojje skrev:
Micke Nylander skrev: Styrelsen ska skaffa fram en prislapp på Hovet. Efter det får vi se vad som händer...

Jag tror prislappen blir Ej till salu...
Om vi vill ha den så måste vi ge dem ett bud de inte kan säga nej till och det har vi nog inte råd med. Vi pratar minst 200-300 miljoner, förmodligen mer.

Då är det bättre att skaffa mark utanför stockholm stad och bygga en ny arena
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Att bygga en arena utanför Sthlm kostar ca en halv miljard, inkl. mark.
Bild
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Therocket1 skrev:Att bygga en arena utanför Sthlm kostar ca en halv miljard, inkl. mark.
Och?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Om man inte kan finansiera 200-300 miljoner, hur ska man då få fram 500 miljoner?
Bild
JJ
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Therocket1 skrev:Om man inte kan finansiera 200-300 miljoner, hur ska man då få fram 500 miljoner?
Kanske lättare att skaka fram 200-300 mille till... :roll:
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
jensa11

Inlägg av jensa11 »

Tror De bästa vore att bygga en helt nya arena,men de kommer väl att kosta för mycket.De är synd för De flesta andra lagen i elit har en ny arena,t.o.m vissa allsvenska lag bygger nytt.Klart de kostar mycket pengar,men man måste tänka långsiktigt,skulle vi köpa hovet eller bygga nytt kommer vi att få en ny storhets tid,de är jag helt övertygad om.Men styrelsen måste agera nu!Vilket jag tror och hoppas att de gör.

Hellre gamla fina hovet än inget alls!
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 67,00.html

BP får en ny arena bara dom blinkar, men vi får väl vänta 17 år till....
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Stocky skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 67,00.html

BP får en ny arena bara dom blinkar, men vi får väl vänta 17 år till....
De 18 miljonerna finns sedan tidigare i idrottsförvaltningens budget på cirka 250 miljoner kronor. Därför blir det inget utökat anslag.
– Med den enorm breda ungdomsverksamhet som BP har så hade det varit olyckligt om man hade varit tvungna att flytta nu när man gått upp i allsvenskan, säger Madeleine Sjöstedt.
Det hela ska klubbas igenom på tisdag i idrottsnämnden, men Madeleine Sjöstedt räknar med att det bara är en ren formalitet.
– Det är fullkomligt rimligt att kommunen stöder de allsvenska klubbar vi har, säger hon.
Agera nu DIF hockey för i helvete! Lös arenafrågan nu!
Skriv svar