Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 28/11 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Berra

Inlägg av Berra »

Lee Harvey Oswald skrev:Finns ju en glad nyhet för alla er som inte haft tillgång till Canal+.
Kvalserien går väl på SportExpressen:).
Det är i och för sig bra, då slipper jag lägga studielånet på att se "hockey" (Ja, jag är bitter :lol: )
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Det är redan ett Äkta low-time-level rekord!!!

1974/75 Då DIF åkte ur senast högsta serien spelade man som mest 6 raka matcher utan full pott!
1981/82 då man senast var i kvalserien var det 7 raka matcher utan seger!

2006/07 Nytt rekord: 9 Matcher utan seger!!
Det är så skandal så det finns faktiskt inte..

Skönt att det börjar hända grejer inom Styrelse och sportkommité:

MÖTE MED LEDNINGEN, KANSLIET 6/12 KL 19:00!!
Maila intresse.. :evil: :evil: :shock:
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Kvalserien rycker allt närmare, och snart kan vi säga adjö till slutspel. Jag har aldrig under hela mitt liv känt mig så leds nån gång som jag gör nu.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jag undrar varför inte Garpen kommer på mötet. Han som tycker att vi har en bred och bra trupp och inte behöver värva. Han är också ansvarig för att ha värvat ihop den skiten vi har idag.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Jojje skrev:Jag undrar varför inte Garpen kommer på mötet. Han som tycker att vi har en bred och bra trupp och inte behöver värva. Han är också ansvarig för att ha värvat ihop den skiten vi har idag.
Men då måste han ju svara på nåt och inte bara stå och flina, förstår du väl ;3)
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Säcken says: - Vi börjar lite tafatt och ängsligt.

"lite tafatt och ängsligt"

Vi börjar pinsamt, patetiskt, horribelt, oförsvarbart jävla värdelöst och inte en jävel av oss förtjänar att kalla sig hockeyspelare, eller ens idrottsman.

Så skulle jag formulerat det om jag vore tränare.
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

Derbyn i allsvenskan nästa!
DIF evigt trogen
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Om vi får kvala i vår så spelar det egentligen ingen roll faktiskt för om vi kommer tillbaka till elitserien så kommer det garanterat inte va mycket mer folk på läktarna... däremot om Dif byter tränare, tar in fräscha spelare och defenetivt en målvakt som man kan lita på i alla lägen...

MEN JAg SÄGER BARA KICKA SÄCKEN!
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Crashmash skrev:
Stocky skrev:Vet att det här låter barnsligt MEN kan vi inte köra Wikegårds Järnkaminer samt nånannan bra å ha tränares namn på lördag. vid RÄTT tillfälle. Så har vi ju lämnat ett fint litet budskap
Wikegårds Järnkaminer, Hardy Nilssons Järnkaminer ;O
Är det inte bättre om vi kör ramsor som faktiskt kan stödja det här laget, hur dåligt de än må spela? Sedan kan du uttrycka ditt missnöje hur du vill, men under match måste vi åtminstone försöka!
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Diffe89 skrev:
Crashmash skrev:
Stocky skrev:Vet att det här låter barnsligt MEN kan vi inte köra Wikegårds Järnkaminer samt nånannan bra å ha tränares namn på lördag. vid RÄTT tillfälle. Så har vi ju lämnat ett fint litet budskap
Wikegårds Järnkaminer, Hardy Nilssons Järnkaminer ;O
Är det inte bättre om vi kör ramsor som faktiskt kan stödja det här laget, hur dåligt de än må spela? Sedan kan du uttrycka ditt missnöje hur du vill, men under match måste vi åtminstone försöka!
Är det dagisnivå på plan så blir det dagisnivå på läktarn! :wink:
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Taget från matchfakta:

Djurgården föll med 3-1 i Skellefteå

Djurgården föll mot Skellefteå med 3-1 ikväll. Hemmalaget gick ifrån till 3-0 i första perioden.
- Vi börjar lite tafatt och ängsligt. De får ett snabbt mål i power play på en lite onödig utvisning i anfallszon, sånt har vi inte råd med. Sedan tappar vi pucken i fel läge och de får en spelvändning som de gör 2-0 på. 3-0 är ett självmål, så det var en tung period för oss.

Tidigt i andra perioden reducerade Fredrik Bremberg till 3-1, men närmare än så kom inte Djurgården.
- Vi spelar upp oss i andra perioden, men när det blir en massa utvisningar i slutet av perioden så tappar vi lite. I den tredje perioden får vi inte till det och de håller oss ifrån målet på ett bra sätt. Sammanfattningsvis kan man inte säga att det här var något steg framåt.

Härnäst väntar en bortamatch mot Frölunda på torsdag. Djurgårdsspelarna flyger till västkusten redan imorgon, något som Hans Särkijärvi tror kan vara positivt.
- Ja, nu får vi mer tid tillsammans och hinner prata ihop gruppen inför matchen mot Frölunda

-"Sammanfattningsvis kan man inte säga att det här var något steg framåt"

SÄCKEN DIN PATETISKA JÄVLA NOLLA HUR MÅNGA GÅNGER HAR DU INTE SAGT DEN FRASEN NU!
VILKEN JÄVLA URSÄKT!
ÅT HELVETE MED STYRELSE OCH TRÄNARSTABB!
NI FLÄCKAR NER MIN DIF SKÖLD!!
I 25 ÅR HAR JAG VARIT DJURGÅRDEN TROGEN I MED OCH MOTGÅNG!
ALDRIG NÅGONSIN HAR JAG KÄNNT DEN HÄR JÄVLA ÅNGESTEN.
HOCKEYSVERIGE STÅR Å GARVAR OSS RÄTT UPP I ANSIKTET!

-DIF 6:A!
-TILLRÄCKLIGT BRED TRUPP!!

IN MY FUCKIN ASSHOLE!

:evil: :evil: :evil: :evil:
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

LÄGG NER PERSONANGREPPEN PÅ SÄCKEN. Så jävla lågt!

Han har de spelare han har och gör tillsammans med Challe sitt bästa för att vända det här.

Det han gjort fel hittills är att tillsammans med lagledningen sätta en orimlig målsättning. att tro att vi skulle komma 6:a med det här laget är vansinne.
Adam Blomster

Inlägg av Adam Blomster »

Boråsaren skrev:Pinsamt att återigen förlora....! Kvalserien? Var glad om vi spelar i elitserien nästa år! Annars får ju ja kanske se lite mer DIF i allsvenskan men men...

De hade kanske inte vart helt fel, ifall nu BHC går upp i år 8)
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Saxat från: http://expressen.se/index.jsp?a=771112

”Var det inte rentav en lukt av kvalserien som kändes kring Djurgården?
- Visst handlar det om mentala bitar. Men det är bara att jobba vidare, vi vet att vi kan mycket bättre än så här, sade Hans Särkijärvi.
Han är inte orolig för att få sparken. Åtminstone inte än.
- Något tränarbyte har jag inte hört talas om.”

Fattar inte hur han kan säga att de ska fortsätta jobba vidare. Det är nu vi ska göra något, innan det är för sent.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

#25 SuperMicke Johansson skrev:Det är redan ett Äkta low-time-level rekord!!!

1974/75 Då DIF åkte ur senast högsta serien spelade man som mest 6 raka matcher utan full pott!
1981/82 då man senast var i kvalserien var det 7 raka matcher utan seger!

2006/07 Nytt rekord: 9 Matcher utan seger!!
Det är så skandal så det finns faktiskt inte..

Skönt att det börjar hända grejer inom Styrelse och sportkommité:

MÖTE MED LEDNINGEN, KANSLIET 6/12 KL 19:00!!
Maila intresse.. :evil: :evil: :shock:
Det är faktiskt tangerat All-time-low rekord från förra kalkonsäsongens avslutning där DIF också spelade 9 matcher i rad under perioden 26/1- 4/3 utan att ta en enda 3 poängare.

Men lugn, bara lugn systrar & bröder.
Det blir ett nytt äkta rekord redan efter Frölunda matchen…..
Skriv svar