Säckens vara eller inte vara...
Säcken lär bli kvar även nästa säsong då han har kontrakt och klart är att Challe lämnar varför då inte ta upp Tomas Montèn från J20 laget och låt Mikael Johansson ta hand om J20 istället det skulle bli succè.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Säcken har varit lite upp och ner som tränare vet inte om man ska sparka honom eller inte... Skulle det bli så att han får gå så finns det ju många andra skickliga tränare Kenta johansson, Stefan Lundh kanske inte gjorde ett toppen jobb med frölunda men vet att han kan bättre så det kan va ett alternativ det också i så fall..
Mankan
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tycker Säcken stundtals gjort det helt ok.
Det som är värre är att han uppenbarligen använde sig av fel taktik på bortaplan i 2/3 av säsongen...
Först i matchen borta mot FBK den 9/1 gick det upp för tränarduon att det kanske inte är så smart att försöka gneta till sig 0-0 och 1 p i första hand, utan att sträva efter att ha samma spel som på hemmaplan.
Helt plötsligt var vi ett av seriens bästa lag under sista 1/3.
Att det ändå inte räckte för att ta sig till slutspel understryker bara hur jävla äckligt ärkedåliga vi var i höstas.
Detta måste räknas in i helhetsbedömningen av Säckens prestation den här säsongen.
Det som är värre är att han uppenbarligen använde sig av fel taktik på bortaplan i 2/3 av säsongen...
Först i matchen borta mot FBK den 9/1 gick det upp för tränarduon att det kanske inte är så smart att försöka gneta till sig 0-0 och 1 p i första hand, utan att sträva efter att ha samma spel som på hemmaplan.
Helt plötsligt var vi ett av seriens bästa lag under sista 1/3.
Att det ändå inte räckte för att ta sig till slutspel understryker bara hur jävla äckligt ärkedåliga vi var i höstas.
Detta måste räknas in i helhetsbedömningen av Säckens prestation den här säsongen.
Blue Brigade Sthlm
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Låt säcken vara kvar...
Ge Säcken en sista chans att visa sin duglighet som tränare. Tycker ändå att resultatet från de senaste två åren är ganska ok med tanke på det spelarmaterial vi förfogat över. Den här säsongen har vi haft möjligheten att spela ihop en stomme. Vi börjar med andra ord inte från noll igen. Lite utrensningar och några lyckade värvningar, så är jag övertygad om att Säcken leder oss till slutspel nästa säsong...
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Svenska Dagbladet skriver nu att Säcken blir kvar nästa säsong och att han får hjälp av #25 Gud (Micke Johansson) och j20-lagets Thomas Montén, f.d. Färjestad. Tror nog att uppgifterna är helt korrekta, och det blir intressant med ett tretränarsystem igen, även om jag kanske hade velat se någon annan än Säcken som huvudtränare.
Säcken har gjort det rätt bra om man tänker på materilaetr han haft att jobba med. Dock tycker jag han misslyckats fundemantalt med ett par saker:
1. Brist på eget spel. Känns som att vi gjort våra mål på individuella prestationer eller ren kämpaglöd. Alltså det ligger väldigt sällan någon genomtänkt taktik bakom målen. ( Vilket också har gjort att vi nästan aldrig får några billiga mål ) Detta märks också inte minst i uppspelsfasen där vi måste varit sämst i Sverige under denna säsong. En back måste ju slå upp pucken till en spelare med fart vilket nästan aldrig hände. Detta måste röra sig en brist på spelidé för jag kan inte tänka mig att detta kan ha att göra med något annat än att spelarna inte vet vilka rörelsemönster det skall åka i.
2. Uruselt spel i PP och boxplay. PP kanske också har med avsaknad av spelidé att göra, men det skall inte ta över minuten i spel med en man mer att etablera tryck. Att ta buurskydd under denna spelform tyder också på att något inte står rätt till. I BP anser i alla fall jag personligen att vi släpper in motståndarna i vår zoon på tok för enkelt. Istället för att stå upp och stänga igen på blå kan anfallare bara glid in med pucken och etablera tryck på oss direkt. Detta betyder att våra motståndare i PP får 2-3 chanser att etablera detta tryck under 2 minuter medan vi oftast inte får mer än en. Sammanfattnigsvis det känns som att spelarna är vilsna på isen i flera situationer.
3. Juniorerna har fått väl få chanser. Kanske har även detta att göra med bristen på tydliga ideér / direktiv. Kan inte vara enkelt för en ungspelare att bara gå ut och kriga utan att veta exakt vad han egentligen skall göra. Tänk själva hur enkelt det skulle vara att sätta ihop en ikeapjäs utan beskrivning. Mer rutinerade "ihopsättare" fixar det medan de med mindre rutin inte har en susning.
Däremot skall Säcken ha cred för att han oftast fått spelarna att kämpa, men det räcker inte bara med att kämpa för nå framgång i hockey, det krävs lite tankeverksamhet också. Tyvärr är jag inte säker på att Säcken, Johansson, Montén som det ryktas om är rätt personer att ta hand om denna bit. i STHLM finns det i alla fall minst en tränare som vet vad han vill och det är Putte. Det vore tjänstefel att inte knyta denna man till DIFs organisation på ett eller annat sätt om inte som tränare se då till att göra honom till sportchef.
1. Brist på eget spel. Känns som att vi gjort våra mål på individuella prestationer eller ren kämpaglöd. Alltså det ligger väldigt sällan någon genomtänkt taktik bakom målen. ( Vilket också har gjort att vi nästan aldrig får några billiga mål ) Detta märks också inte minst i uppspelsfasen där vi måste varit sämst i Sverige under denna säsong. En back måste ju slå upp pucken till en spelare med fart vilket nästan aldrig hände. Detta måste röra sig en brist på spelidé för jag kan inte tänka mig att detta kan ha att göra med något annat än att spelarna inte vet vilka rörelsemönster det skall åka i.
2. Uruselt spel i PP och boxplay. PP kanske också har med avsaknad av spelidé att göra, men det skall inte ta över minuten i spel med en man mer att etablera tryck. Att ta buurskydd under denna spelform tyder också på att något inte står rätt till. I BP anser i alla fall jag personligen att vi släpper in motståndarna i vår zoon på tok för enkelt. Istället för att stå upp och stänga igen på blå kan anfallare bara glid in med pucken och etablera tryck på oss direkt. Detta betyder att våra motståndare i PP får 2-3 chanser att etablera detta tryck under 2 minuter medan vi oftast inte får mer än en. Sammanfattnigsvis det känns som att spelarna är vilsna på isen i flera situationer.
3. Juniorerna har fått väl få chanser. Kanske har även detta att göra med bristen på tydliga ideér / direktiv. Kan inte vara enkelt för en ungspelare att bara gå ut och kriga utan att veta exakt vad han egentligen skall göra. Tänk själva hur enkelt det skulle vara att sätta ihop en ikeapjäs utan beskrivning. Mer rutinerade "ihopsättare" fixar det medan de med mindre rutin inte har en susning.
Däremot skall Säcken ha cred för att han oftast fått spelarna att kämpa, men det räcker inte bara med att kämpa för nå framgång i hockey, det krävs lite tankeverksamhet också. Tyvärr är jag inte säker på att Säcken, Johansson, Montén som det ryktas om är rätt personer att ta hand om denna bit. i STHLM finns det i alla fall minst en tränare som vet vad han vill och det är Putte. Det vore tjänstefel att inte knyta denna man till DIFs organisation på ett eller annat sätt om inte som tränare se då till att göra honom till sportchef.
http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_14784082.asp
Först när det står på aftonbladet.se är det sant!
Skämt ´å sido, det verkar väl inte helt osannolikt att den trion tar ansvarar för säsongen 07/08. Inget ont om Johansson och Montén, men jag tror att så länge ”Säcken” är kvar vid rodret så fortsätter DIF att stagnera. Ovanstående inlägg förklarar situationen bra. Det känns som den sista pusselbiten saknas för att DIF ska lyfta sig ett steg och den biten saknar ”Säcken”.
Först när det står på aftonbladet.se är det sant!
Skämt ´å sido, det verkar väl inte helt osannolikt att den trion tar ansvarar för säsongen 07/08. Inget ont om Johansson och Montén, men jag tror att så länge ”Säcken” är kvar vid rodret så fortsätter DIF att stagnera. Ovanstående inlägg förklarar situationen bra. Det känns som den sista pusselbiten saknas för att DIF ska lyfta sig ett steg och den biten saknar ”Säcken”.
Våga vägra länka till YouTube!
-
ok
Visst det är inte bra att inte ha en spelide i ES. Men hade DIF haft det tror jag inte att det hade blivit nån större hockeyfeber i sthlm denna säsong. Denna kämpa hockey har satt sig i många Djurgårdares hjärta och visar på något som vi vill ha inom hela DIF familjen.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Re: ok
micke_1891 skrev:Visst det är inte bra att inte ha en spelide i ES. Men hade DIF haft det tror jag inte att det hade blivit nån större hockeyfeber i sthlm denna säsong. Denna kämpa hockey har satt sig i många Djurgårdares hjärta och visar på något som vi vill ha inom hela DIF familjen.
Det har inte med et att göra!
Man Kan spela kämpa hockey och även veta vad man gör på plan!
- DIF_Soldier
DIF_Soldier skrev:Vi ska inte gnälla på Säcken. Hade laget gjort som de skulle under november månad hade vi lirat slutspel nu.
Varför inte? Det är Säcken som har det yttersta ansvaret i egenskap som tränare, visst har spelarna också ett ansvar men det är Säcken som ska instruera spelarna hur dem ska spela och det har inte han lyckats med tyvärr.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Re: ok
Snälla nån du måste självklart kunna kombinera de två. Tänk dig själv en orienterare som har kondition som en elefant, men som inte kan läsa kartan. Hur framgångsrik tror du han blir på sin idrott? Visst ibland kan han träffa rätt, men allt som oftast kommer han att få slita till ingen nytta. Det känns som att våra hockeykrigare saknat karta eller kompass eller båda två under pågående säsong...micke_1891 skrev:Visst det är inte bra att inte ha en spelide i ES. Men hade DIF haft det tror jag inte att det hade blivit nån större hockeyfeber i sthlm denna säsong. Denna kämpa hockey har satt sig i många Djurgårdares hjärta och visar på något som vi vill ha inom hela DIF familjen.