Årsmöte

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jermuk skrev:Den som inte står i klacken skall enbart knipa vad gäller hur denna skall bete sig.

Någon annan än jag som tycker att 'Jojje" är långtråkig?
Den som inte kan läsa ska inte kommentera vad andra skriver.
Jag har inte sagt något om hur klacken ska bete sig, utan endast att jag vet att det är folk som drar sig för att stå i klacken då det mest är småbarn där nu.

Jag kommer att fortsätta att vara en nagel i ögat tills jag ser att det händer något. Om du tycker att det är tråkigt... Osis.
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Jojje skrev:Jag kommer att fortsätta att vara en nagel i ögat tills jag ser att det händer något.
Du är lika mycket nagel i ögat på oss som kulturskribenterna på Dagens Nyheter.
Senast redigerad av Jermuk den 2006-06-15 07:19:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jermuk skrev:Du är lika mycket nagel i ögat på oss som kulturskribenterna på Dagens Nyheter. Ingen bryr sig.
Du verkar bry dig i alla fall...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jermuk skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Som Calle Johansson sa i förrgår natt: Den som tror att fotbolls VM betyder mycket för folk i Sverige borde åka över till Kanada för att se hur hockeyintresset är där.
Den som tror att sill och nubbe är något för svenskarna kanske borde åka till Skottland och se vad haggis betyder för skottarna.

Fotboll är en världsidrott som engagerar hela världen. Ishockey är en mariginalsport som är stor på landsbygden i Sverige, i Finland och i Kanada.
Visst är det så...tyvärr. Fotbollen är större och mer primitiv, jag menar, nästan alla har ett par skor och kan springa, det är allt som krävs (förutom något runt :lol: ). Hur många sydamerikaner, asiater, afrikaner, sydeuropeér kan få chansen att spela det allra häftigaste och härligaste spel som finns, ISHOCKEY. Jag saknar själva spelandet enormt mycket, nu får man snällt sitta på läktaren och drömma sig bort.

Tänk att få delta i Edmontons lag nu....
Peter

Inlägg av Peter »

Jermuk skrev: Den som inte står i klacken skall enbart knipa vad gäller hur denna skall bete sig och dess sammansättning.
Naturligtvis ska klacken också skita i vilka vi på sittplats är, hur vi är klädda och hur vi agerar, eller? Jag tycker mig inte se samma gnäll när klackfolket klagar på för mycket slipsar som inte för oväsen. Men det är väl dubbelmoral som gäller som vanligt ...
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Peter skrev:Naturligtvis ska klacken också skita i vilka vi på sittplats är, hur vi är klädda och hur vi agerar, eller? Jag tycker mig inte se samma gnäll när klackfolket klagar på för mycket slipsar som inte för oväsen. Men det är väl dubbelmoral som gäller som vanligt ...
Klacken försöker ju i allafall att skapa stämning och agerar inte som Duracellapor som på sin höjd klappar händerna på kommando vilket den vanlige sittplatssupportern gör.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jermuk skrev:Klacken försöker ju i allafall att skapa stämning och agerar inte som Duracellapor som på sin höjd klappar händerna på kommando vilket den vanlige sittplatssupportern gör.
Snacka om att dra alla över en kam. Det är som att säga att alla som står i klacken är huliganer eller 9 år.

Sen är det vi på sittplats som för att DIF får in några pengar överhuvudtaget eftersom klackfolket inte verkar komma om biljetterna inte är gratis i stort sett.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jojje skrev:
Jermuk skrev:Klacken försöker ju i allafall att skapa stämning och agerar inte som Duracellapor som på sin höjd klappar händerna på kommando vilket den vanlige sittplatssupportern gör.
Snacka om att dra alla över en kam. Det är som att säga att alla som står i klacken är huliganer eller 9 år.

Sen är det vi på sittplats som för att DIF får in några pengar överhuvudtaget eftersom klackfolket inte verkar komma om biljetterna inte är gratis i stort sett.
Helt rätt, det är sittplatserna som bidrar med mer pengar och även till stämningen.

Med det har jag inte sagt att klacken inte gör sitt, de behövs naturligtvis också, ju fler desto bättre.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

All publik behövs oavsett om det handlar om folk på sittplats eller klackfolk.
Varje besökare bidrar med pengar till en skattkista som är långt ifrån full.

Klubben klarar sig varken utan stöd ifrån klacken och den stämning de skapar runt matcherna eller utan folket på sittplats och de pengar de bidrar med genom sim närvaro.
Senast redigerad av Frasse den 2006-06-16 13:35:14, redigerad totalt 1 gånger.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Kojak

Inlägg av Kojak »

Det är mycket diskussion om ämnet men det viktigaste är ändå ganska självklart för mig:

Gå på matcherna, hjälp DIF-hockey och om ni verkligen inte har allting klart för er just nu så gå på måndag för att få svar på era frågor.

Det är ändå kärleken till Djurgården som gör att vi engagerar oss på detta forum. Sen kanske man kan gilla hockeyn mer än fotbollen eller vice versa, men oavsett så är man engagerad som riktig supporter!

Därför är mina sista ord, gå på måndag på mötet och försöker gå på så många matcher som möjligt till hösten. Har jag fel? :)

Ha det supernice!

Mvh // Micke.
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Som Calle Johansson sa i förrgår natt: Den som tror att fotbolls VM betyder mycket för folk i Sverige borde åka över till Kanada för att se hur hockeyintresset är där.
När alla Superstars spelade mot Tjeckien i Globen i World Cup 2004 var det lite drygt 11 000 pers på plats.

Jämför detta med http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html

Hockey är underhållning - Fotboll är på riktigt.

Därav inte sagt att man ska dissa hockeyn för det.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Publiktrycket i den allsvenska fotbollen har varierat kraftigt över decennierna och det är inte osannolikt att den skulle kunna dippa i Sverige snart - särskilt om det blir ett tidigt respass VM.

Intresset för hockey var rätt stort inför OS i Nagano(?) då ishockeyns svar på The SuperSwedes skulle fixa biffen - nu blev det tråkig sorti och säkert fick sig intresset för ishockey en knäck här och var.

Nu med OS- och VM-guld i bagaget finns en positiv känsla för ishockey igen.

Med tanke på hur många som besöker Globen högst sporadiskt för att snarare se en elithockeymatch än heja på sitt favoritlag i själ och hjärta så kan man tänka sig att det sker en viss tillströmning av sådana besökare.

Å andra sidan står DIF inför en helt ny situation nu. Inför förra säsongen var det säkert många som trodde - iaf min flickvän - att DIF skulle komma åtminstone top-6 som de alltid gjort. Aftonbladet fick skriva vad de ville, de gör de ju alltid ändå. Nu är situationen en annan - alla fans, även de mest perifiera, vet att DIF inte längre är ett givet slutspelslag utan snarare ett av många streckkandidater.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag läser många kloka ord nu!

Visst är det viktigt med en egen arena - det är ju grunden till "ladsortsklubbarnas" ekonomiska framgång.

Visst är det viktigt med kringförsäljningen. Det är bättre att tjäna hundra spänn till på någon som redan köpt en dyr biljett än att ge bort biljetter till medgångssuportrar i jakten på högre publiksiffror.

En lika viktig del är dock den klassiska devisen "framgång föder framgång".

Jag håller fullt och fast med om de två första punkterna, men vi får aldrig glömma att sportslig framgång trots allt är grunden. Bättre resultat = mer sponsorintäkter. Bättre resultat = mer publik.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Andy skrev:En lika viktig del är dock den klassiska devisen "framgång föder framgång".
Jag håller fullt och fast med om de två första punkterna, men vi får aldrig glömma att sportslig framgång trots allt är grunden. Bättre resultat = mer sponsorintäkter. Bättre resultat = mer publik.
Jasså det säger du, snacka om sliten klysha. Jag ogillar när folk häver ur sig saker utan att ha den minsta aning om vad de pratar om.

Du är ett klockrent exempel på det Andy.

säsongen 2001/2002, efter två raka ES segrar och två raka guld så snittade vi helt otroliga 7230. Vilket är ofantliga 266 mer än vad vi gjorde förra säsongen när vi hade den sämsta truppen och gjorde den sämsta säsongen de senaste 20 åren.

Jag vidhåller att vi kan i stort sett glömma alla drömmar om ett publiksnitt runt 10 000. Det är bättre att lägga all fokus på kringförsäljning och planhyra. Det är där pengarna finns.

Inget illa menat, du är säkert en väldigt trevlig och snäll kille, men du har lite fel bara.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Efter som inte någon klack kommer komma under 2000-talet tycker jag man ska sattsa på det som finns! För att få upp stämningen så skulle det vara kul att prova en säsong med "på drivare" vid varje sektion. En eller två personer som står längs ner och manar på dom övriga, för det funkar! "Monky see monky do!"
Bara köra lättare ramsor(till en början) lovar att det blir bättre drag än 25-100 st i klacken.

Till slut kommer vi låta som Englands VM fans! (drömma går ju)
Skriv svar