Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2012/2013, Nyförvärv, förluster och lagbygg

Inlägg av diftobbe89 »

Nummer19 skrev:Tycker att vi kan ta in den gamla DIF spelaren Mikael Ahlén istället för Laumann. Ahlén är ju en tuff spelare men som även kan producera en hel del framåt och som säkerligen inte begär en hög lön. Alternativt Henrik Eriksson i Mora som är en riktig "pain in the ass" vilket han visar här.

:lol:
Ahlén förlängde nyligen sitt kontrakt med Troja Ljungby där han är lagets viktigaste spelare och kapten, kul för dom!
han drog även på sig 50 utvisningsminuter i matchen mot Rögle ikväll, imponerande! :lol:

Datsyuk_13 har bra koll. Hallam kan nog va en av hockeysveriges hetaste tränare just nu, gillat honom en längre tid, hela Bofors spel också för den delen.!
Där handlar allt om attityd och man viker inte ner sig i några som helst lägen, alla vet EXAKT vad dom ska göra och man är kaxiga och stå upp för varandra och gör det fantastiskt bra.!

Jag är på Datsyuks_13 sida.. In med Hallam :wink:
Spela fult
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIFDIF »

Hade väll också sett Rosseli Olsen till nästa år, och på tränarsidan skulle jag vilja hämta ''Hem'' Wikegård. En tränare som vet vad han vill osv, är Djurgården Hockeys Magnus Pehrsson :). Sen skulle jag vilja byta ut både Monten och Johansson, tycker båda har stått där lite för länge nu, skulle vara bra med lite omväxling.

Wesslau hade jag mer än gärna haft kvar. Formen kanske inte varit så jättebra på sistonde men de beror väll på att han fått spela match varannan dag dom senaste 2 månaderna liksom. En bra backup i typ Oskar Alsenfeldt eller Erik Hanses i Leksand, eller kanske Marken i parken.
Engqvist skulle vara bra att få in igen, tillsammans med en riktigt bra Nordamerikan. Tycker vi skulle kunna släppa Norman dessutom.
Zavitz

Inlägg av Zavitz »

Jerka skrev: I övrigt, är det någon som har koll på Ziga Pavlin i Troja? Såg att han är en storväxt 2-vägsback i bra ålder, men har inte sätt honom spela.
Har sett honom på plats ett tiotal gånger i år, och han blandar och ger.
Han ser ruggigt rejäl och bra ut i spelet och gör det sällan svårt för sig. En back som dessutom gör poäng är alltid en bra back.
Svårt att säga hur han skulle acklimatisera sig i en elitserie, men hans furiösa avslutningsminuter i vändningen Troja gjorde mot Bofors i förra veckan (0-3 till 4-3 på fyra minuter) skvallrar om potential.
S*tan i G*tan va bra han var då...

... Ihop med Ahlén, som dessbättre för Troja skrev nytt kontrakt nu. Kaptensbindel och ett jäkla ansvar gör att 23-åringen bara växer och växer för varje match. Han verkar dock trivas jäkligt bra här nere.. Tyvärr.

En annan DIF kille i Troja som imponerar på mig är Calle Gustafsson. Han har varit grymt bra i år! (Inte poängmässigt, dock), men jag älskar hans spelstil. Han är fullständigt omöjlig att köra omkull. Karln är som en jävla betongsugga med sin styrka och låga tyngdpunkt.

Får ni chansen att kolla in killarna på någon Viasat-sändning så tycker jag att ni ska ta den, för att göra er egen bedömning.
Aqualung!
lankan

Re: Re: Silly Season 2012/2013, Nyförvärv, förluster och lag

Inlägg av lankan »

jensa85 skrev:
SirDIFalot skrev:
jensa85 skrev:
SirDIFalot skrev:Trycker ihop dom i samma tråd. Vi hade debatten om vi skulle skapa en ny tråd men tycker vi kör vidare i samma. För det kommer ju bli samma prat i båda trådarna annars. Så uppdaterar vi bara trådnamnet efter säsongen.

Bra inlägg för övrigt. Uppskattas!
Jaja, förstår verkligen inte det krångliga med att ha en för 11/12 och en för 12/13, snarare tvärtom.
Men det är ju inte jag som är polis här inne (Bra det kanske) :wink:
Men i slutändan skulle det bara bli två exakt likadana trådar, första 3-4 inläggen skulle vara korrekt. Gällande framtiden i enda tråden och nutid i den andra.

För övrigt så tror jag du kan stryka Laumann-Ylven och ta in Ludwig Blomstrand. Borde vara en smartare och billigare lösning. Weigel måste för övrigt få sin chans snart tycker jag.

Och tvivlar starkt på att vi kommer bryta några kontrkat. Möjligtvis med Carlsson men inte en chans med en sån som Brodin.
Nja, det vettifan. Men skitsamma.

Jo absolut, jag TROR inte heller att allt kommer slå in, detta var dock hur jag VILL ha det.
Blomstrand har jag egentligen aldrig sett spela så vet inte om han skulle hålla för elitserien.

Och det där med att bryta kontrakt lär heller aldrig hända just för att det är Djurgården vi pratar om. Där får man inte göra sådana dumma saker mot spelare som inte platsar. Tyvärr.
Men mitt önsketänkande vill iaf ha det som mitt inlägg ovan.

Sent from my LT15i using Tapatalk
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Wesslua är sämst i serien av 1.a Målvakterna. Så han kan nog få söka nytt jobb om han fortsätter att falla.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Jensa, jag håller med dig till 100% i både målvakts- och tränar/ledarfrågan. Ett bra komplement till Wesslau/tellan skulle kunna vara Örebros Nicklas Dahlberg. Stockholmskille, visat att han klarar av elitserienivå (tänker mest på Skellefteå) och skulle ge Wesslau/Tellan mer utmaning om förstaspaden vilket skulle vara positivt för båda två.

En annan är Södertäljes Hudacek som har tiden framför sig. Känns däremot inte som att han fyller kriterierna för att vara en "djurgårdsvärvning" och han skulle nog inte vilja ha rollen som andrekeeper, men han ser lovande ut.

På förwardssidan skulle jag som Cehlin-förespråkare vilja se en förlängning av på honom istället för Tim Eriksson. Med nya tränare och liknande tror jag han skulle kunna ta några steg i utvecklingen till nästa säsong (och ja, det trodde man inför denna också men jag har tålamod). tycker egentligen inte något illa om Eriksson men när det stod mellan honom Cehlin och Kempe så drog han det kortaste strået.
I övrigt håller jag med dig i offensiven på förlängningar och vilka som ska lämna, men jag ställer mig skeptiskt till värvningen av Lundh. Vi kommer behöva spets. ser gärna att man tittar utanför landsgränserna på den fronten och värvar utländskt alternativt någon svensk som inte har anknytning till Djurgården eller Stockholm, en "think-outside-the-box-värvning" likt Iggulden.

Har kollat lite på Ahren Spylo i Biel (Schweiz). Kanadick med EU-pass som är en pålitlig målskytt i bra ålder och med bra storlek. Han har också haft en svag säsong poängmässigt och är säkert villig till miljöombyte.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10836

På backsidan får du alltjämt medhåll. sista backposten skulle kunna vara Oscar Eklund. Verkar gå bra för honom i Kärpät och tyckte han såg bra ut redan innan han stack. Kronwall lär inte vilja komma tillbaka ännu, men om någon säsong så känns han som en solklar värvning då han sagt att han hoppaa han är välkommen tillbaka och att han drog till KHL för slantarna.
Senast redigerad av Jerka den 2011-12-15 11:04:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

roj skrev:Wesslua är sämst i serien av 1.a Målvakterna. Så han kan nog få söka nytt jobb om han fortsätter att falla.
Med det försvarsspelet vi stundtals uppvisar så skulle inte ens en heltäckande plexiglas-skiva i kassen kunna hindra mål i arslet. :|

Gustaf har gjort en helt klart godkänd säsong hittills.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller med det mesta som "jensa85" skriver i sin post. Bra, bra!

Tycker dock som flera andra sagt att man borde kunna hitta billigare alternativ till exempelvis Laumann-Ylven (exempelvis Blomstrand, eller Hank-the-tank).

Jag avskyr också den här mentaliteten DIF uppvisar att ett kontrakt nästintill aldrig kan brytas, elitidrott är inte en stor social gemenskap där alla kommer kunna trivas och må bra. Det handlar om att prestera, ibland måste man således kunna våga fatta tuffa beslut. Carlsson måste helt klart bort, han är fullständigt osynlig ute på isen och ser totalt vilsen ut dom gånger man ser honom.... hitta en ny klubb och bryt kontraktet, tack. Gärna redan den här säsongen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ett rent smälla-på-lag. Nästan.
Ölvestad-Engqvist-Nilson
Linkan-Otto-Danielsson
Hank-Almtorp-Ahlén
Brodin-fimpen-Kempe
Blomstrand
Weigel
Bra PP uppställningar. Bra Bp. Hårt jobb. Finess. Ett spelgeni och en smälla på typ som extra spelare
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Tydligen försöker SSK låna Almtorp och Carlsson under uppehållet. Sälj dem Carlsson om dom vill ha honom, här gör han ingen nytta.

http://redaktionsbloggen.hockeykanalen. ... -an-andra/
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jerka skrev:Tydligen försöker SSK låna Almtorp och Carlsson under uppehållet. Sälj dem Carlsson om dom vill ha honom, här gör han ingen nytta.

Det vore ju en fantastisk lösning om man kunde komma överens med SSK att ta över Carlsson permanent, men det kommer naturligtvis inte att ske.
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

roj skrev:Wesslua är sämst i serien av 1.a Målvakterna. Så han kan nog få söka nytt jobb om han fortsätter att falla.
Att Wesslan har den statistiken han har beror nog mer på det totalt värdelösa backspel, som många gånger varit, än att han är den sämste förstemålvakten i ES. Han blir ju ofta lämnad helt själv utan hjälp av utespelarna.
Tror faktiskt tvärtom, att utan Wesslan hade vi helt klart legat sist.
Fått slagits mot Timrå i kvalet....
Han har många gånger räddat oss och ensam fixat poäng.
Så han borde gott kunna få förlängt.
Med bättre utespelare kan han bli ruggigt bra.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Sen har han spelat bra många mer matcher också. Efter ett tag går ju %en aldrig uppåt, bara nedåt :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:
Jerka skrev:Tydligen försöker SSK låna Almtorp och Carlsson under uppehållet. Sälj dem Carlsson om dom vill ha honom, här gör han ingen nytta.

Det vore ju en fantastisk lösning om man kunde komma överens med SSK att ta över Carlsson permanent, men det kommer naturligtvis inte att ske.
Det är klart som fan det inte kommer ske, Carlsson själv har ju inget att gnälla över. Visst han har fått sitta en, två matcher men när han spelar så får han mycket speltid. Peta han 4 omgångar i rad eller låt han spela 2 min per match så rör han på sig innan granen ska kastas ut.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Tycker det är löjligt att gnälla så mycket på Carlsson när vi har snubbar som tjockis-Tjärna, fylle-Cehlin, höns-Kyle och liknande som är betydligt allvarligare problem.
100% DJURGÅRDSJ***L
Låst