Jensa, jag håller med dig till 100% i både målvakts- och tränar/ledarfrågan. Ett bra komplement till Wesslau/tellan skulle kunna vara Örebros Nicklas Dahlberg. Stockholmskille, visat att han klarar av elitserienivå (tänker mest på Skellefteå) och skulle ge Wesslau/Tellan mer utmaning om förstaspaden vilket skulle vara positivt för båda två.
En annan är Södertäljes Hudacek som har tiden framför sig. Känns däremot inte som att han fyller kriterierna för att vara en "djurgårdsvärvning" och han skulle nog inte vilja ha rollen som andrekeeper, men han ser lovande ut.
På förwardssidan skulle jag som Cehlin-förespråkare vilja se en förlängning av på honom istället för Tim Eriksson. Med nya tränare och liknande tror jag han skulle kunna ta några steg i utvecklingen till nästa säsong (och ja, det trodde man inför denna också men jag har tålamod). tycker egentligen inte något illa om Eriksson men när det stod mellan honom Cehlin och Kempe så drog han det kortaste strået.
I övrigt håller jag med dig i offensiven på förlängningar och vilka som ska lämna, men jag ställer mig skeptiskt till värvningen av Lundh. Vi kommer behöva spets. ser gärna att man tittar utanför landsgränserna på den fronten och värvar utländskt alternativt någon svensk som inte har anknytning till Djurgården eller Stockholm, en "think-outside-the-box-värvning" likt Iggulden.
Har kollat lite på Ahren Spylo i Biel (Schweiz). Kanadick med EU-pass som är en pålitlig målskytt i bra ålder och med bra storlek. Han har också haft en svag säsong poängmässigt och är säkert villig till miljöombyte.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10836
På backsidan får du alltjämt medhåll. sista backposten skulle kunna vara Oscar Eklund. Verkar gå bra för honom i Kärpät och tyckte han såg bra ut redan innan han stack. Kronwall lär inte vilja komma tillbaka ännu, men om någon säsong så känns han som en solklar värvning då han sagt att han hoppaa han är välkommen tillbaka och att han drog till KHL för slantarna.