Vadå? Pröjsa 10.000 kr för att spela i DIF?minalman skrev:Challe hade erbjudit Conny Strömberg en plats i laget om han pröjsa tio tusen, men Strömbergs agent avrådde.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Expert.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
Agenten avrådde som sagt.SirDIFalot skrev:Vadå? Pröjsa 10.000 kr för att spela i DIF?minalman skrev:Challe hade erbjudit Conny Strömberg en plats i laget om han pröjsa tio tusen, men Strömbergs agent avrådde.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- northbluestriped
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Android, vem är den hemlige Junisen CB, hintar om, någon redan existerande eller någon utifrån, vad vet du/misstänker du?
FFF-HTB
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
- minalman
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förlu
Edit: Jag försökte driva med innebörden av termen "Skambud".minalman skrev:Agenten avrådde som sagt.SirDIFalot skrev:Vadå? Pröjsa 10.000 kr för att spela i DIF?minalman skrev:Challe hade erbjudit Conny Strömberg en plats i laget om han pröjsa tio tusen, men Strömbergs agent avrådde.
- SirDIFalot
http://www.hockeysverige.se/article/136 ... karlskrona
Intervju med Conny.
Intervju med Conny.
Expert.
- SirDIFalot
Så DIF nobbade Hannula för att han bara ville skriva korttidskontrakt. Conny nobbade Asplöven av ekonomiska skäl och för att de inte ville skriva korttidskontrakt. DIF lär väl ha samma krav med Conny som med Mika? Hela säsongen eller inget? Tror vi kan glömma Conny.
Expert.
- minalman
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Korttidskontrakt hit och tid. De moderna hockeyspelarna uppför sig som en blandning av Speedwaystjärnor och Operadivor. Fy fan!
- BaronVonDif
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Challe sa att både Conny och Mika fått bud som kvarstår så det är inte kört.SirDIFalot skrev:Så DIF nobbade Hannula för att han bara ville skriva korttidskontrakt. Conny nobbade Asplöven av ekonomiska skäl och för att de inte ville skriva korttidskontrakt. DIF lär väl ha samma krav med Conny som med Mika? Hela säsongen eller inget? Tror vi kan glömma Conny.
Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- SirDIFalot
Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
Ja, men DIF krävde ju hela säsongen eller inget med Hannula. Lär ju vara samma krav med Conny, som nobbade just Asplöven, där han dels hade högre lön än DIF, men främst för att de ville signa honom hela året och Conny bara ville ha korttidskontrakt.BaronVonDif skrev:Challe sa att både Conny och Mika fått bud som kvarstår så det är inte kört.SirDIFalot skrev:Så DIF nobbade Hannula för att han bara ville skriva korttidskontrakt. Conny nobbade Asplöven av ekonomiska skäl och för att de inte ville skriva korttidskontrakt. DIF lär väl ha samma krav med Conny som med Mika? Hela säsongen eller inget? Tror vi kan glömma Conny.
Skickat från min GT-I9305N
Undra vem Challes hemliga junior är?
Expert.
Marcus BohmanSirDIFalot skrev:
Undra vem Challes hemliga junior är?
Tobias Lindberg
Tim Vesterberg
Ovanstående känns som dom mest realistiska alternativen. Kan nog räkna bort Tim då han inte visat upp något utmärkande spel. Är nog inte mer spännande än att Bohman får chansen skulle jag tro. Ska bli intressant att se vem han petar. Där får vi i alla fall en offensiv back, killen är ofta längst fram i forecheckingen..
Tobias Lindberg skulle säkert kunna bidra, men inte den målskytt som vi skriker efter just nu.
Lägger mina slantar på Bohman.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
Kan verkligen någon av dom räknas som ett "ess i rockärmen"?
Varför vill Challe lägga onödiga förväntningar på en junior? Är det inte bättre om den spelaren får komma upp med "allt att vinna" som det brukar gå till?
Varför vill Challe lägga onödiga förväntningar på en junior? Är det inte bättre om den spelaren får komma upp med "allt att vinna" som det brukar gå till?
Expert.
Vem skulle det annars kunna vara? Jacob Lundin har ju också tränat med A-laget. Var grym målskytt för ett par år sedan i J18, men hade det rätt tungt förra året och har inte fått det att lossna i år. Eller ska vi plocka in en extern junior? Vem i hela friden skulle det kunna vara som är så en pass hög nivå att det är ett ess i rockärmen?SirDIFalot skrev:Kan verkligen någon av dom räknas som ett "ess i rockärmen"?
Född till sportchef.
- -daniel-
Någon utifrån som DIF försöker knyta till sig?
Som sagt svårt att säga vem det skulle vara i så fall. Antingen ett lån från en ES-klubb eller någon från nordamerika som tröttnat där borta..-daniel- skrev:Någon utifrån som DIF försöker knyta till sig?
Från ES vet jag inte vilka som skulle vara intressanta. Collberg kanske. Utifrån Rask, Rakell, Zibanejad. Övriga håller inte nivå för att vara ett ess enligt mig.
Född till sportchef.
- -daniel-
Det är det här som blir så olustigt med ett sådant uttalande. Är det inte verkligen en bra spelare så blir alla besvikna...
Jag tror inte Challe riktigt menade det så om jag skall vara ärlig. Utan någon han verkligen hoppas på skall blomma ut (och i gengäld rädda hans jobb).
Jag tror inte Challe riktigt menade det så om jag skall vara ärlig. Utan någon han verkligen hoppas på skall blomma ut (och i gengäld rädda hans jobb).