Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Vad härligt med en Nilsson i laget, äntligen kan jag buda hem en matchanvänd tröja och få mitt eget efternamn på den. Kanonvärvning ju!
Synd att det är ett halvår kvar till nästa säsong bara.
Synd att det är ett halvår kvar till nästa säsong bara.
Den betydligt mer talangfulle (vad det visade sig) yngre brodern David är fortfarande back hos ossDetblir3poäng skrev: Men bernhardt har ju gått till karlskoga?

Daniel Bernhardt
David Bernhardt
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
Den betydligt mer talangfulle (vad det visade sig) yngre brodern David är fortfarande back hos oss 
Daniel Bernhardt
David Bernhardt[/quote]
Jaha, hade blandat ihop det där duktigt! grymt kul med engqvist iallafall, dels för att han är en grym värvning men även av det han sa efteråt om tankarna inför fyraårs-kontraktet. Tror verkligen laget behöver såna som honom

Daniel Bernhardt
David Bernhardt[/quote]
Jaha, hade blandat ihop det där duktigt! grymt kul med engqvist iallafall, dels för att han är en grym värvning men även av det han sa efteråt om tankarna inför fyraårs-kontraktet. Tror verkligen laget behöver såna som honom
Lagesson och Urbom kvar då.
Samt en (billig) ersättare till Brodin. För mer spets finns det väl knappast pengar till. Jag hoppas på Ludwig Blomstrand. Patrik Karlkvist funkar ju också, men är kanske lite dyrare. Ett plus är väl att han, likt Brodin, är rightare.
Samt en (billig) ersättare till Brodin. För mer spets finns det väl knappast pengar till. Jag hoppas på Ludwig Blomstrand. Patrik Karlkvist funkar ju också, men är kanske lite dyrare. Ett plus är väl att han, likt Brodin, är rightare.
Blomstrand är väl klar för Malmö har jag för mig.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Nej för verkar inte bli något MIF för honom när ryktena säger att Olofsson från LIF är nära och dom väljer sistnämde i första hand.Morwin skrev:Blomstrand är väl klar för Malmö har jag för mig.
Alldeles lysande att Stockholmskillen och djurgårdaren Philip Holm är med i VM, han spelar ju för o... eehhrm, Växjö.
Var det någon som på fullaste allvar ville göra sig av med Philip förra säsongen? Användes fel hos oss i alla år.
Var det någon som på fullaste allvar ville göra sig av med Philip förra säsongen? Användes fel hos oss i alla år.
-
Philip själv ville lämna då han tyckte att han stod still utvecklingsmässigt. Om man ska skylla på någon så är det väl Säcken som inte gav honom en mer passande roll..pulverapa skrev:Alldeles lysande att Stockholmskillen och djurgårdaren Philip Holm är med i VM, han spelar ju för o... eehhrm, Växjö.
Urbom på lån ett år till, skön...t!
Urbom, fy satan vad skönt.
Wikegårds järnkaminer
Jag tycker det är alldeles för mycket tjat om spelare som har lämnat utan att veta exakt hur allt gått till. Det är lite som att sitta och gråta över att ens ex har lyckats med en annan. Snälla, försök ha en mer nyanserad bild, allt är inte bara sportchefernas fel och allt är inte bara spelarnas fel.
Den här tråden handlar om silly för 2017-18, inte om spelare som lämnat för konkurrenter och lyckats där.
Sen får man tydligen inte skriva att vår nya målvakt har GGA på 10 i NHL för då blir inlägget borttaget.
Den här tråden handlar om silly för 2017-18, inte om spelare som lämnat för konkurrenter och lyckats där.
Sen får man tydligen inte skriva att vår nya målvakt har GGA på 10 i NHL för då blir inlägget borttaget.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Haha, förmodligen inte hans stoltaste ögonblick. Men han räddade ju ändå ett 40-tal puckar eftersom räddningsprocenten hamnade på 80,6%.Steef skrev:Jag tycker det är alldeles för mycket tjat om spelare som har lämnat utan att veta exakt hur allt gått till. Det är lite som att sitta och gråta över att ens ex har lyckats med en annan. Snälla, försök ha en mer nyanserad bild, allt är inte bara sportchefernas fel och allt är inte bara spelarnas fel.
40 räddningar på en match är inte fy skam. Räddar han 40 puckar per match nästa säsong så blir det SM-guld ju

/Evig optimist
-
Vancouver var totalt värdelösa och hade redan släppt in 3 puckar när de bytte in Jocke. Har för mig att de fick spela en jävla massa minuter boxplay 3-5 också och det slutade med att Jocke släppte in 6 puckar.Steef skrev:Jag tycker det är alldeles för mycket tjat om spelare som har lämnat utan att veta exakt hur allt gått till. Det är lite som att sitta och gråta över att ens ex har lyckats med en annan. Snälla, försök ha en mer nyanserad bild, allt är inte bara sportchefernas fel och allt är inte bara spelarnas fel.
Viktigt med förlängning på urbom
då har vi väl alla backarna.

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jag tror på en till. Att starta säsongen med 7 backar känns för lite.Morwin skrev:Viktigt med förlängning på urbomdå har vi väl alla backarna.