Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Vikas

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Vikas »

VIK må ha lika svårt som oss att göra mål, men de verkar i alla fall träna på straffar.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:VIK må ha lika svårt som oss att göra mål, men de verkar i alla fall träna på straffar.
Indeed!
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

Nu är det bara att hålla tummarna för att bik-vik går till kryss på lördag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

YNWA skrev:Skönt med torsk för Malmö.

VIK har inte gjort ett enda mål på 6 perioder. Torka deluxe..
Precis, jämfört med DIF då som öst in 3 mål på 3 matcher är det närmast genant dåligt.
Fan vad vi "äger" i HA, snart 2:a i tabellen också.

Är det nån som är glad så är det jag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
ciirree

Inlägg av ciirree »

MIF-DIF är 1a och 2a i PP, 1a och 2a i Tekningar, 3a och 4a Boxplay!

Jämn match på söndag? .. antigen de eller så är statistiken skit!
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev: Har han fortfarande NHL-klausul som han ville ha och fick i tälje? Avdelningen hybris...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7718877.ab

Var det någon som trodde att han kunde lyssna på sin tränare..? :lol:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Glory1 skrev:Fan vad bra Löven!
Japp, jumbon tvåla dit topplaget Malmö. Malmös enda mål gjordes i spel 5-3 (egentligen 5-2, då en Lövenspelare var utan klubba).
Men om Löven blir ett bottenlag i år är serien riktigt jämn. De var klart bättre än oss spelmässigt och var värda att vinna. Därefter har de radat upp uddamålsförluster.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
sthlm19
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm19 »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev: Har han fortfarande NHL-klausul som han ville ha och fick i tälje? Avdelningen hybris...

Känns som hans tid är förbi av vad jag har sett. Han kan ha sin obligatoriska coca-cola under match och sin NHL klausul, men när han inte levererar drar han bara ner laget med sin attityd.

Gubben lägger en totalt värdelös straff mot Västerås, sen får han förtroendet en gång till(?!) och lägger en ännu sämre. Är det han eller tränaren som bestämmer kan man undra.
ciirree

Inlägg av ciirree »

sthlm19 skrev:
ciirree skrev:

Känns som hans tid är förbi av vad jag har sett. Han kan ha sin obligatoriska coca-cola under match och sin NHL klausul, men när han inte levererar drar han bara ner laget med sin attityd.

Gubben lägger en totalt värdelös straff mot Västerås, sen får han förtroendet en gång till(?!) och lägger en ännu sämre. Är det han eller tränaren som bestämmer kan man undra.
Håller med dig. Attityden är helt åt h*lvete! Man kan också märka de på isen ibland, och även i intervjuerna, han är jäkligt nonchalant!
Sen hörde du ju William's uttalande i våras liksom, "Jag vill lira med pappa. Signa upp båda oss eller så sticker jag" - inte de exakta orden men det var ju så. Och ska han ha den attityden redan nu som 17-åring? Han måste gå sin egen väg!
Slår vad om att pappa Nylander kommer vara den som styr Williams framtid, eller åtminstone försöka.
En av anledningarna till varför SSK bara ville ha William var ju just Michaels attityd.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Bra där, Rövle!
ciirree

Inlägg av ciirree »

kaminor skrev:Bra där, Rövle!
Nog för att man vill att Karlskrona ska förlora och tappa - men i denna matchen så kunde KHK gärna fått snott med sig alla poäng från Ängelholm.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Minns när Far-Nylander försökte läxa upp V.Mårtensson, och sen verka tro han är fridlyst av något slag och att ingen får röra honom, han tål ju inte att få tacklingar heller.
Men den gången fick han däng av Mårtensson för de, helt rätt, och så kommer Son-Nylander med sitt galler och ska hoppa in och hjälpa pappa.
Lite gulligt :lol:

Är inget större fan av Nylanders.
Spela fult
ciirree

Inlägg av ciirree »

diftobbe89 skrev:Minns när Far-Nylander försökte läxa upp V.Mårtensson, och sen verka tro han är fridlyst av något slag och att ingen får röra honom, han tål ju inte att få tacklingar heller.
Men den gången fick han däng av Mårtensson för de, helt rätt, och så kommer Son-Nylander med sitt galler och ska hoppa in och hjälpa pappa.

Fan den situationen måste jag ha missat! Måste sett kul ut. Haha
Appropå att han inte tål tacklingar, i början av denna serien i möte med KHK så fick han en smäll av en av de yngre backarna, minen på far Nylander efter den smällen, trodde jag skulle garva ihjäl mig, typ: "Vafan gör du? Tacklar du mig?!"
Inte jag heller kan jag lova.. och ska son Nylander bli lika nonchalant och jobbig som sin pappa så blir det bara långtråkigt att följa grabben!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

ciirree skrev:
diftobbe89 skrev:Minns när Far-Nylander försökte läxa upp V.Mårtensson, och sen verka tro han är fridlyst av något slag och att ingen får röra honom, han tål ju inte att få tacklingar heller.

Appropå att han inte tål tacklingar, i början av denna serien i möte med KHK så fick han en smäll av en av de yngre backarna, minen på far Nylander efter den smällen, trodde jag skulle garva ihjäl mig, typ: "Vafan gör du? Tacklar du mig?!"
Inte jag heller kan jag lova.. och ska son Nylander bli lika nonchalant och jobbig som sin pappa så blir det bara långtråkigt att följa grabben!
http://www.viasatsport.se/hockey/kvalserien/video/4423
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Enbom skrev:
ciirree skrev:

http://www.viasatsport.se/hockey/kvalserien/video/4423
Haha! Där hade han inte mycket att hämta.
Vad gnäller Södergren över? Olika vikter, "förkastligt" osv?

Låna in Printz för Rögle matcherna och punkta honom på The Nylanders!
Låst