DIFTV - frågor och önskemål

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: DIFTV - frågor och önskemål

Inlägg av Kungen »

Fricke skrev:
Raus skrev:Lustigt att läsa personers kommentarer som försvarar minsta lilla kritik med både näbbar och klor. Soldatens konstruktiva kritik är ju helt befogad och det borde vara enkelt för ansvariga tt inte göra om samma misstag till nästa tillfälle. Jobbar man för sveriges anrikaste hockeyförening måste man kunna ta kritik, som i detta fallet bara är konstruktivt.
Det har ju inte ett dugg med pengar att göra, man valde helt enkelt helt fel person att intervjua.

Med det sagt har hemsidan ryckt upp sig avsevärt, men tråkigt att en intervju med Jimmie aldrig dök upp.
Äsch, ni låter som kärringen med en skinka under armen som gnäller över att hon inte har bröd.
Faktiskt. Sen är det ju inte bara avsaknaden av en intervju med Jimmie som det klagats på. Utan mer generellt över småsaker under en längre tid, kanske inte enbart Soldaten utan flera andra också.

Jag tycker DIFHockey.se/DIFTV gör ett bra jobb med de få resurser man har. Och ja, man borde haft en intervju med Jimmie, men det är inte så att jag gråter mig till sömns över att vi inte fick det.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Vet att någon härinne, minns inte vem, inte gillar detta ordet, men här kommer det... Ryggdunkare! Fyfan vad pinsamt att ni hoppar på Soldaten i detta fallet. Jaa jag vänder mig till Kungen och Fricke. Frickes kritik som bara är pinsam i sammanhanget då han istället för att bemöta kritiken ger sig på ett försök till att vara rolig och att sätta sig själv på en piedestal. Begåvat och misslyckat!

Det här handlar inte om ekonomi eller brist på tid. DIFTV var ju uppenbart på plats på premiären med kamerorna rullande. Men valde att istället för att intervjua pjäsens huvudroll, ge sig på killen som sköter ridån. Märkligt och skall med rätta kritiseras å den grövsta. Vafan tänkte ni på DIFTV? Förklaring?
Användarvisningsbild
Kungen
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Manijock skrev:Vet att någon härinne, minns inte vem, inte gillar detta ordet, men här kommer det... Ryggdunkare! Fyfan vad pinsamt att ni hoppar på Soldaten i detta fallet. Jaa jag vänder mig till Kungen och Fricke. Frickes kritik som bara är pinsam i sammanhanget då han istället för att bemöta kritiken ger sig på ett försök till att vara rolig och att sätta sig själv på en piedestal. Begåvat och misslyckat!

Det här handlar inte om ekonomi eller brist på tid. DIFTV var ju uppenbart på plats på premiären med kamerorna rullande. Men valde att istället för att intervjua pjäsens huvudroll, ge sig på killen som sköter ridån. Märkligt och skall med rätta kritiseras å den grövsta. Vafan tänkte ni på DIFTV? Förklaring?
Ojoj, var inte mening att "hoppa på(!!)" någon. Försöker bara säga att det går inte att bara klaga och klaga hela tiden (inte enbart Soldaten). Visst, DIFTV gjorde fel i att inte intervjua Jimmie, men att de inte har statistik på hemsidan, att inte senaste matchen är uppdaterad, att man haussar för lite inför premiären osv osv, sånt kostar pengar.

Men istället för att klaga, kom med förslag och kanske hjälp till istället?

Aja, jag drar mig ur denna diskussion nu.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Sådär allesammans! Jag tog tillfället och kontaktade Difhockey angående statistiken, jag och så många andra vill ju se lite statistik och jag fick då ta ansvaret till att fixa den tills de hittat en automatisk överföring så att säga :)

Den är inte skitsnygg, men jag håller på att bearbeta den nu litegrann så den kanske blir lite bättre. En del spalter har jag låtit stått kvar på Engelska för jag hittar inte en bra förkorting till exemeplvis; GWSW (Goal Winning Shot Win) eller GWSL (Goal Winning Shot Lost).

Hoppas ni gillar den endå :D
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Men det kan ju inte vara så svårt?

Siten och DIFTV håller på det hela taget en hög nivå. Definitivt jämfört med andra allsvenskaklubbar och även överlag jämfört med elitserieklubbar.

Vem man väljer att intervjua kommer alltid att ifrågasättas av vissa och gillas av andra. Jag själv uppskattade hyllningsvideon och klippen från publiken samt den intervjun som gjordes med Hockeytorsk veckan innan men saknade inte den Jimmie intervju som ni efterfrågar.

Dessutom har vi ingen aning om förutsättningarna till varför en intervju inte gjordes eller kanske varför den inte lagts ut än.

ALLTING har med pengar och resurser att göra. Oavsett engagemang eller anrik historia så görs inget kontinuerligt bra utan deg. Jag vet ALLT om att försöka leverera med knappa resurser och vad kostnaderna är för den här typen av arbete. Killarna använder fortfarande samma kamera man hade under försäsongen i Schweiz under Wikegård och det finns knappt budget till ny mikrofon. Att i ett läge där hela klubbens existens hänger på en skör tråd välja att gnälla på JP för att en intervju som man hoppats på inte kom upp är bara småaktigt.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Tycker det var riktigt bra att ni "flätade" in intervjuerna i varandra istället för att ha enskilda intervjuer i olika videos!

Hade varit trevligt att se lite reaktioner från fansen på plats, möjligtvis även någon kort intervju med någon på plats ang stämning, förväntningar osv osv. Kanske svårt att få till men skulle säkert kunna bli en rolig grej.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Intervju med lagkapten och Zabel tack.
Är ni inte där ring upp.
DIF!
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Daniel942 skrev:Intervju med lagkapten och Zabel tack.
Är ni inte där ring upp.
+1

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Har DIF-tv lagts ner fullständigt eller vad är det frågan om?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Nummer19 skrev:Har DIF-tv lagts ner fullständigt eller vad är det frågan om?
Vi har just nu problem med en mic som ska på reparation. Sedan är tidsbrist det vanliga problemet. Vi har inte resurser nog att göra tv särskilt ofta från träningar i nuläget men ambitionen är att alltid ha det från hemmamatcherna.
Staten

Inlägg av Staten »

Underbart inslag med Saviano! Riktigt välgjort.
Användarvisningsbild
Kungen
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Staten skrev:Underbart inslag med Saviano! Riktigt välgjort.
Haha, jag håller med! Riktigt kul, sitter fortfarande med ett fult smile på käften.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Bara jag som skulle vilja se ett reportage från en bortamatch? Typ att DIFTV skulle följa med laget under en hel matchdag? Typ: Följ med Djurgården på bortamatchen mot Malmö. Skulle va soft att få se lite hur det fungerar :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ladda batterierna inför måndag. Då vill jag fan se intervju med varenda spelare efteråt. Helst inte det påtvingade "Vad tyckte du om publiken?" frågorna utan mer smidigt.

Nu ska det verkligen promotas och spridas positiva vibbar!
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Väldigt bra jobbat under JK-dagen, DIFTV! Väldigt kul att ni publicerade Linkans hyllningsvideo så att man kunde se den igen också. Kommer resterande hyllningsklipp till #19, #9 och #20 också att publiceras?
Säg den glädje som varar
Skriv svar