Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Järnkaminen90 »

Bara att hoppas:D för får vi alla dom går vi riktigt långt hehe:D meeen inte så troligt att alla kommer men några kanske:D?
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

Låt oss nu leka med tanken att alla dess uppgifter stämmer!
Har vi då lön för alla ovan nämnda spelare?

Vore det så, Så har vi ett riktigt bra lag nästa säsong =)
Alltid, Oavsett
al bundy

Inlägg av al bundy »

Järnkaminen90, Marre?
Tror inte på han då killen inte producerade för FYRA år sen. Inte har han blivit bättre sedan dess, snarare tvärt om.
Andreas J är det väl inget fel på. Ställ han i jämförelse med Bäcker.
En klasspelare mot en utfyllnadsspelare.
Killen har potential att bli bästa målskytt i kommande Djurgårdslag om han nu hamnar här.
Klart vi SKA ha dom andra Stockholmskillarna. Eller? :twisted:
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Ett litet inlägg, backarna som det ryktats om är ju Ragnarsson och Daniel Tjärnqvist. Den ena är tänkt som ersättare för Thomas Johanssons "pappa-roll" för backarna i laget och kommer max spela 2 säsonger (beror ju på om han flyttar till Stockholm eller bor kvar vid Uppsala) eftersom resorna tär på en gammal kropp i längden bland annat. Vad beträffar Daniel så har jag sett ett par matcher han har spelat i vinter: han har ju så ont att han knappt kan stå rakt ser det ut som i slutet av varje period och vissa 3:e perioder har han till och med avstått från att spela pågrund av smärtan.

Andreas Johansson är ju hela 34 år redan, får man inte honom på ett kontrakt som sträcker sig över 2-3 säsonger så är det ingen idé att ens prata med honom. Han älskar ju sporten och så, men det är sällan han stannar kvar på samma ställe och spelar den. Vill han ha ett 1-års kontrakt så slopar vi honom, då är han bara ute efter att få upp ögonen på alla andra klubbar och vänta in budgivningen innan han går till högst bjudande efter en säsong hos oss.

Mika Hannula är det namnet som gett mig bäst känsla i magen och han är ju en fullgod ersättare till Hörnqvist...
Brutus

Inlägg av Brutus »

Nej men senast Marre lirade i Elitserien så spelades det en gris/ryggsäckshockey av aldrig tidigare skådade mått! Samt vi hade en tränare som inte trodde på Marre överhuvudtaget. Han va ju bänkad mot slutet av säsongen och hela slutspelet, samtidigt som klasspelare som Kristoffersson och Kollar lirade...
Marre kom trea i interna poängligan trots sparsamt med istid.
Nu säger jag inte att vi ska värva honom, det finns många spelare som jag hellre ser DIF lägga pengarna på men det är inte en dålig hockeyspelare. Han skulle garanterat bidra med en hel del till vårt powerplay!
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Pepp91 skrev: Andreas Johansson är ju hela 34 år redan, får man inte honom på ett kontrakt som sträcker sig över 2-3 säsonger så är det ingen idé att ens prata med honom. Han älskar ju sporten och så, men det är sällan han stannar kvar på samma ställe och spelar den. Vill han ha ett 1-års kontrakt så slopar vi honom, då är han bara ute efter att få upp ögonen på alla andra klubbar och vänta in budgivningen innan han går till högst bjudande efter en säsong hos oss.
Andreas Johansson fyller 35 om en och en halv månad och att erbjuda 35-åringar kontrakt tills de är 38 ger mig kallsvettningar. Visst finns det spelare som har en spelstil som gör att de håller länge, en typ som Wernblom ser jag egentligen inget som hindrar honom att fortsätta på samma nivå tills han är över 50, men face it: de spelarna hör till de absoluta undantagen.

Arsenal har ju en kontraktspolicy där spelare över 30 år inte erbjuds längre kontrakt än en säsong. Mycket vettigt, när man kommit upp till 32-33 års ålder kan otroligt mycket hända i negativ riktning på kort tid. Det vore rent tjänstefel av Djurgården att skriva flerårskontrakt med en 35-åring oavsett hur många landskamper och NHL-matcher han har på meritlistan.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Tjärna, Hannula och Ragnarsson känns mest trolig av de spelare som aftonbladet nämner.

Skulle absolut bli glad om Andreas Johansson kom hit, men man vet aldrig vad det är aftonbladet kokat ihop.
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Bodda skrev: frågan är om man ska ge Johansson chansen?
han är ju trots allt inte stockholmare om jag minns rätt.

Ser fram emot Silly season, gäller att spela korten rätt! ;)
Om vi ska ta ett steg till sportsligt måste vi nog se bortom bara-hemvävt-tänket. Vi har en grym stomme stockholmare och nu ska vi bygga vidare på det med lite spets. Sen om spelaren med det lilla extra kommer från Luleå eller Tjeckien bryr jag mig inte om.
Givetvis vore det schysst med Ekman, Tjärna och Hannula. Men dom lirarna är vana vid feta lönekuvert. Frågan är om vi kan erbjuda det?
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

blocco skrev:Tjärna, Hannula och Ragnarsson känns mest trolig av de spelare som aftonbladet nämner.

Skulle absolut bli glad om Andreas Johansson kom hit, men man vet aldrig vad det är aftonbladet kokat ihop.
Den gode Frasse skrev ju för nån vecka (080324) sen att Andreas Johansson ryktas som en tänkbar ersättare för Bäcker, och alla som hängt med ett tag vet ju att Frasses ord väger tungt.

Frasses inlägg
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

grandstoff skrev:
blocco skrev:Tjärna, Hannula och Ragnarsson känns mest trolig av de spelare som aftonbladet nämner.

Den gode Frasse skrev ju för nån vecka (080324) sen att Andreas Johansson ryktas som en tänkbar ersättare för Bäcker, och alla som hängt med ett tag vet ju att Frasses ord väger tungt.

Frasses inlägg
Frasse skrev att det var det hetaste ryktet ja, men det betyder inte att han behöver vara speciellt nära.
Madferit

Inlägg av Madferit »

Med tanke på aftonbladet´s artikel verkar Johansson mycket sugen på DIF
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2189695.ab
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ytterligare ett skäl till att vi INTE ska värva Heino-Lindberg

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2187449.ab

Främsta skälet är dock att vi redan har bättre målvakter i vår organisation.
al bundy

Inlägg av al bundy »

Brutus!
Marre grejar inte att ta ansvar ute på isen, lite av en slöare Brendl. Det var därför han bänkades.
Wiken behövde killar med attityd som var villiga att gå över eld och krossat glas barfota. Det var därför andra tog Marres plats.
:evil:
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

blocco skrev:
grandstoff skrev:

Frasses inlägg
Frasse skrev att det var det hetaste ryktet ja, men det betyder inte att han behöver vara speciellt nära.
Det är sant, men det borde ju visa att AB inte kokat ihop något som helst saknar grund. Johansson har ju iaf yttrat sig positivt om att spela i Djurgården vilket (mig vetligen) inte Hannula gjort. Tjärna har ju också gjort klart att Djurgården är aktuellt om det blir spel i Sverige för hans del. Sen vad som talar för att han inte fortsätter ute i Europa kan inte jag uttala mig om.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Låter ju onekligen bra det där med Johansson. Han är enligt mig exakt den spelare vi behöver.

Tänk er en kedja med Linkan-Johansson-Hannula. Får oxfilésmak i munnen bara jag tänker på det.
Låst