Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: "Vi ska hugga er"
Tack för ett mycket bra och klokt inlägg Johnny!
Håller med dig fullständigt.
Ramsan hör varken hemma på Hovet eller på stan. Det är en ramsa som innehåller ord som inte är lämpliga för barnfamiljer att få höra.
De flesta vill få bort ramsan, men tyvärr så finns det ganska många under varje match som tillsammans gör ramsan hörd inne på Hovet.
Sedan att ramsan är snodd från Hammarby, gör det hela än mer pinsamt.
Det finns så många sköna hata-aik ramsor som är 100x bättre, så det är bättre att sjunga dessa. Jag är dock emot att vi sjunger ramsor som enbart inriktar sig på hat emot aik under våra hockeymatcher, då aik endast är en myt inom ishockeyn.
Håller med dig fullständigt.
Ramsan hör varken hemma på Hovet eller på stan. Det är en ramsa som innehåller ord som inte är lämpliga för barnfamiljer att få höra.
De flesta vill få bort ramsan, men tyvärr så finns det ganska många under varje match som tillsammans gör ramsan hörd inne på Hovet.
Sedan att ramsan är snodd från Hammarby, gör det hela än mer pinsamt.
Det finns så många sköna hata-aik ramsor som är 100x bättre, så det är bättre att sjunga dessa. Jag är dock emot att vi sjunger ramsor som enbart inriktar sig på hat emot aik under våra hockeymatcher, då aik endast är en myt inom ishockeyn.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Silverminken
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jadu han förklarade ganska bra precis varför . så tack BIBOBIBO skrev:Stolt-Djurgårdare skrev:Nu undrar jag bara av ren nyfikenhet, eftersom jag tycker den går bra att sjunga någon gångSilverminken skrev:Pinsam låt! Gör väl inget om den sjungs på barer och dylikt men på matcher är det bara pinsamt. Skäms när jag hör den
då och då på matcher, vad är det du tycker är pinsamt med ramsan?
Som sagt frågar av ren nyfikenhet inget annat
Vad många inte gillar, inklusive mig, är att ajk snodde den från brajen och vi har djort om ajks till en hat-ramsa mot dem.. Därför förespråkar jag att den sjungs på barer och på stan innan matcher mot just ajk, + matcher mot Skellefteå annars tar vi en ramsa från ajk, som dom dessutom har tagit..
mvh

"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Håller med... den ramsam är skitdålig. Jag kommer inte sjunga den igen. Senaste gångerna den körts har jag stått tyst eller sjungit någon annan ramsaJohnny skrev: Jag har märkt på senare matcher att ni börjat sjunga en ramsa som inleds med "Vi ska hugga er, och det vet ni om" både på läktarplats och i klackbaren. Texten senare i ramsan är ju inte heller speciellt smickrande.
Jag tycker det kan vara kul med lite små elaka ramsor ibland mot vissa spelare som förtjänar lite skit, men denna ramsa tycker jag inte om för 5 öre, har ni hört hur ni låter när i står där och skrålar i baren? skulle man filma er och sen visa det för er 5 år senare, skulle ni fortfarande tycka det var lika häftigt då?
men snälla, överväg att dumpa denna ramsa.
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Härligt aa får se fall jag drar igång den, men det vore kul fall några tog åt sig texten och kunde sjunga med, så alla andra lär sig med tiden, men aja som sagt vi får se fall det sker, många dagar kvar ! gud jag längtar.Stolt-Djurgårdare skrev:Låter utmärkt4sure skrev:Jag tyckte refrängen var så mäktig i videon!
så jag tyckte varför inte försöka så jag kom på texten och folk tror jag började gilla den.
Och nu vill dom att jag ska försöka mig på den mot LHC men jag är tveksam fall folk hakar på , inte kul att stå själv och ingen hakar på, men fall jag vet att folk hakar på då kan jag starta den!
Men men varför inte försöka liksom, man förlorar inget på det.
Men det är som du säger, antingen blir det katastrof, eller så blir det grymt mäktigt och innebär tryck i hovet!
Får se, många dagar kvar!:)
Men jag hoppas att du inte förväntar dig särskilt mycket dem första gångerna som den sjungs
bara, eftersom det tar väldigt lång tid för många att hänga med i ramsan.
Och bara du inte blir besviken om väldigt många inte sjunger med i början och ger upp.
Utan det är bara att försök om igen
EDIT: Om du nu bestämmer dig för att köra den såklart.
God jul & Gott nytt år DIF!
Inte ofta jag skriver i den här tråden, har gjort mitt i klacken även om jag alltid fortfarande alltid är hes dagen efter match.
Meesta Mästarna ramsan kan bli grym, jag hänger på från A.S. även mina kids som står i klacken har ”tränat” in den och hänger på om den körs igång. Men vi har så många bra ramsor som sällan startas.
Men antar att det behövs en klackledare för att de ramsorna ska köras.
Vi ska hugga er.
lägg ner den under matcherna.
Senaste matchen när den inte riktigt kom igång och delvis blev utvisslad så var det ett flertal personer på sittplats som spontant började klappa händerna när den slutade och nästa ramsa startade.
Meesta Mästarna ramsan kan bli grym, jag hänger på från A.S. även mina kids som står i klacken har ”tränat” in den och hänger på om den körs igång. Men vi har så många bra ramsor som sällan startas.
Vi ska hugga er.
Senaste matchen när den inte riktigt kom igång och delvis blev utvisslad så var det ett flertal personer på sittplats som spontant började klappa händerna när den slutade och nästa ramsa startade.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Härligt att du lär dina barn tidigt!Honken skrev:Inte ofta jag skriver i den här tråden, har gjort mitt i klacken även om jag alltid fortfarande alltid är hes dagen efter match.
Vi ska hugga er.
Jag brukar vara en ut av dom som står längs upp och drar igång ramsor, bland annat hunden Leif, och gamla goda ramsor. Jag är inte så förtjust heller i den ramsan hugga er, speciellt inte när det är familjer men på sportbarer kan jag erkänna att jag själv sjunger med då, men att sjunga på matchen med familjer tycker jag är oacceptabelt.
Men jag tror det kan bli bra drag i den ramsan jag kom på, låter mäktigt med meesta mästarna.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Kanske dags att bestämma exakt hur "Mesta Mästarna" ska gå också?
Väldigt många olika förslag med minimala ändringar.
Sedan, har du lagt upp den på JK forumet och fått pos/neg kritik?

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Aa jag la upp den där, om man säger så , 8/10 gillade det ,så mest positivSnazzi skrev:Kanske dags att bestämma exakt hur "Mesta Mästarna" ska gå också?

men det vi fastnar på är slutet, en maskin en järnkamin, jag vet inte hur ni får in åh djurgår'n på slutet, för jag håller ut en järnkamin sedan börjar om, men vi får prata om det och komma fram hur vi vill ha det.
- Stolt-Djurgårdare
Alla som är nyfikna på vad dem på Järnkaminernas forum tycker kan ju helt enkelt gå in och se4sure skrev:Aa jag la upp den där, om man säger så , 8/10 gillade det ,så mest positivSnazzi skrev:Kanske dags att bestämma exakt hur "Mesta Mästarna" ska gå också?
Sedan, har du lagt upp den på JK forumet och fått pos/neg kritik?!
men det vi fastnar på är slutet, en maskin en järnkamin, jag vet inte hur ni får in åh djurgår'n på slutet, för jag håller ut en järnkamin sedan börjar om, men vi får prata om det och komma fram hur vi vill ha det.

http://www.difbutiken.se/forum/showthread.php?t=993
Djurgårdare för livet
Det är en skön melodi i hugga er och på pubsamlingar och liknande har den sin plats .4sure skrev:Härligt att du lär dina barn tidigt!Honken skrev:Inte ofta jag skriver i den här tråden, har gjort mitt i klacken även om jag alltid fortfarande alltid är hes dagen efter match.
Vi ska hugga er.
Jag brukar vara en ut av dom som står längs upp och drar igång ramsor, bland annat hunden Leif, och gamla goda ramsor. Jag är inte så förtjust heller i den ramsan hugga er, speciellt inte när det är familjer men på sportbarer kan jag erkänna att jag själv sjunger med då, men att sjunga på matchen med familjer tycker jag är oacceptabelt.
Men jag tror det kan bli bra drag i den ramsan jag kom på, låter mäktigt med meesta mästarna.
Men inte på Hovet.
Förra året när det gamla gardet (Blue Saints) var på plats mot färjestad, (ser gärna gänget på plats igen) satt jag nära familjeplats.
Även om jag själv vek mig av skratt när där kan du ”sitta din jävla fi*ta” sjöngs vid utvisningarna
så funkar det inte idag. Det var råare förr.
Jag ser hellre att DIF drar fulla hus med mycket folk som handlar i kiosker m.m. än att ett fåtal får personer får utlopp för sitt ”hat”.
Helt och hållet ska dock inte hatramsorna försvinna. Ett visst mått av hat och rivalitet måste finnas.
T.ex. Håkan Loob är homosexuell, även om det är förlegat idag. Men en del av traditionen måste vi hålla på och fortsätta med. Annars kommer på sikt rivaliteten rinna ut i sanden.
Och då kan dom lika gärna ha virkningstävling eller liknade i mittcirkeln.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
This is how I think we should sing it.
Meeeesta mästarna! Ni kan kalla oss vad ni vill!
Men vi e meeeesta märstarna! En maskin en Järnkamin.
Ja vi meeeesta mästarna! Ni kan kalla oss vad ni vill!
Bäst hittils enligt mitt tycke.

Lycka är att vara Djurgårdare.
Jag har försökt sjunga den några gånger i takt till musiken, jag tycker det blir jäkligt jobbigt med "Men vi e meeeesta mästarna".Snazzi skrev:This is how I think we should sing it.
Man snubblar på orden vid den delen, annars tycker jag att det är mycket bra

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
4sure;
Skönt att det är flera som gillar hunden Leif, den är riktigt bra, om ALLA hänger med på den och sjunger! Hoppas vi får höra den mot Linköping!
Ses på ett sjungade Hovet den 26/12!!
Skönt att det är flera som gillar hunden Leif, den är riktigt bra, om ALLA hänger med på den och sjunger! Hoppas vi får höra den mot Linköping!
Ses på ett sjungade Hovet den 26/12!!
The only thing that´s worse then one is none!
Djurgårn tills jag DÖR!!!!!!
Djurgårn tills jag DÖR!!!!!!
Snazzi det är det jag har försökt säga till dig men du har inte hajjat det ännu 
Jag får ihop det suveränt håll ut bara på en järnkamin så får du också till det Edin.
Jag tycker slut texten ska vara sådär och inte krångla en massa, var beslutsam.
Tobwid visst är den riktig bra! du kan förvänta dig att du hör den mot Linköping fall ingen annan drar den så lär jag dra den speciellt när man leder mot dom.
Jag har mer förväntningar till matcherna dras igång än julafton om man ska vara ärlig!:)
Att kolla på när DIF spelar är som julafton för mig!:)
God jul DIF!

Jag får ihop det suveränt håll ut bara på en järnkamin så får du också till det Edin.
Jag tycker slut texten ska vara sådär och inte krångla en massa, var beslutsam.
Tobwid visst är den riktig bra! du kan förvänta dig att du hör den mot Linköping fall ingen annan drar den så lär jag dra den speciellt när man leder mot dom.
Jag har mer förväntningar till matcherna dras igång än julafton om man ska vara ärlig!:)
Att kolla på när DIF spelar är som julafton för mig!:)
God jul DIF!
Kom igen nu gubbar så taggar vi till linköping matchen, vila nu och ha en trevlig jul så kör vi järnet på lördag!!:D