Drömmer fortfarande mardrömmar om senast detta hände 2004/2005. Jag är fullständigt ointresserad av att få in en handfull NHL-spelare i laget. Det är inte värt något för mig, personligen. Kanske för att jag vet hur det kändes efteråt.
Så du tycker inte att Jacob Josefson, Douglas Mouray, Gabriel Landeskog, Niklas Kronwall, Andreas Engqvist och Marcus Krüger låter bra? Tycker det låter för bra för att vara sant för det nuvarande laget, får vi dessa herrar (vilket nog inte kommer ske i första laget) så ska vi, framförallt Djurgårdens IF som lag, vara oerhört jävla stolta och tacksamma.
Det låter bra men känns anus. Det är som pausundrhållning. Jag gillar det inte. Sen förstår jag att andra blir våta i ögonen av blotta tanken. :ugeek:
Hela serien tar liksom ett avbrott på ett år. Lovande spelare som annars skulle fått chansen att lira ställs åt sidan.. Lag med en svag ekonomi kan få rejäla bakslag då det kan kosta mer än det smakar...
Kul med NHL-stjärnor: JA. Kul med jippo-säsong?:NEJ. Men jag är ju en surgubbe.
Så länge jag får valuta för pengarna jag lägger ut på Djurgårdens IF så är jag nöjd.
Sälj spelare, finns säkert något gäng som vill ha spelare från elitserien. Förnya backsidan och sälj lite forwards så tar vi hem dessa gubbar, vore guld värt och ännu mer än så.
Chansen (risken?) att det skulle bli en lockout i NHL igen måste ändå ses som rätt liten om jag har förstått det hela rätt... Alla inblandade parter borde verkligen ha insett hur stora konsekvenserna blev av förra lockouten och verkligen jobba mot samma mål för att undvika samma sak igen...
Annars är jag kluven, men lite mer åt Magnutz håll... känns som hela serien mer blir ett jippo än "på allvar", även fast det naturligtvis skulle vara roligt att se alla stjärnlirare på nära håll.
Nej, nu vill vi se lite nyförvärv. Claesson, Åberg, Zibanejad och eventuella långtidsskador på Otto och Printz måste ersättas om vi inte ska åka på rå däng mot ajk. Någon som vet om det är några fler rykten in förrutom Rosseli Olsen? Skulle vara intressant och höra.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Tror det handlar om att vi envisas med att inte vilja värva något nytt långsiktigt på forwardssidan eftersom Zibanejad & Åberg ju kommer tillbaka (helt tröttkörda efter JVM förövrigt, precis som det alltid är...).
Personligen tycker jag dock en back, helst två borde vara det vi främst letar efter. Där vill jag inte se några chansningar, det kommer enbart slå tillbaka på oss själva utan minst en etablerad defensiv back som ersättare till Printz. TACK.
EDIT: Och en ny andra målvakt. Men det kommer aldrig ske.
Kronwall och Murray.... Så var mitt tangentbord nersalivat. Mina två favoritspelare alla kategorier! Skulle jag få möjlighet att se dem i DIF-tröjan någon gång framöver så skulle jag fan inte tacka nej bara för att det gick som det gick sist. Något har man väl förhoppningsvis lärt sig!
NEJ till Claesson, Kyle och Gustafsson.... JA till Kronwall, Murray och Oduya