Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Frågan är om inte Haga kommer starta som vinge men hoppa in som center om det knasar nånstans.

Vore slöseri att ha en av Josefson, Strandberg, Wandell och Haga i en fjärdekedja. Östman känns lämpligare där.

Haga gjorde 30+ poäng förra säsongen och borde få förtroende högt upp i hierarkin.
Spela fult
Manijock

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:
Manijock skrev:
mb81 skrev:
Manijock skrev:
Morwiin skrev:Skulle vara otroligt glad om Possler/Ågren bröt sitt kontrakt med oss och vi får in Holtz istället. Känns verkligen som att han måste få mer speltid i år och hade ju helst sett han i en av kedjorna direkt istället för extra spelare.
Holtz tid kommer. Mer speltid kommer han få. Men han kan inte ges en oförtjänt startplats bara för att han ska vara lovande. Han måste ta den själv!
Givetvis ska han platsa för att spela men det borde han redan gjort i slutet av denna säsong. Klasser bättre än Walli. Han ska såklart bevisa att han tar plats vilket jag tror att han gör.
Men vore tråkigt om han inte får en hyfsat stor roll(typ Bemström med stort förtroende i PP men inte supermycket speltid i 5vs5) den kanske enda säsongen han gör innan han flyttar till NHL.
Grewe bör ju även han gå före Holtz.

Alltså belastning med Dick i grundserien? Säger som sensei, vilken jävla myt som på något konstigt sett blivit sanning bland vissa. Karln var skadad, och när han väl lirade så var han bärande för sin lina. Jisses!
Jag har då inte sagt att Dick var en belastning i grundserien. Tyckte han var bra i grundserien också och skulle gärna ha kvar honom. Faktiskt bra corsi och andra underliggande siffror också under grundserien. Sen förstår jag att det blir svårt att planera som sportchef med Dick som alltid verkar vilja bestämma sig sent.

Varför bör Grewe gå före Holtz? Jag har sett några juniormatcher i år men inte jättemånga. Holtz är helt dominant. Dessutom visade han på u18-Vm att han är en ledande spelare också. Grewe är också duktig och kommer också få speltid kommande säsong hoppas jag men Holtz är något extra!
Var en annan skribent som skrev att han var en belastning under grundserien

Som jag sa, upplever Grewe betydligt mer mogen fysiskt. Låg närmare A-laget än Holtz ifjol. Tror att det kommer fortsätta så. Stor skillnad att dominera i juniorhockey naturligtvis. Det var exempelvis lillebror Kruger ett typexempel på.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Men att jämföra Måns Kruger med en av Sveriges största forwardstalanger senaste tio åren blir väl smått parodiskt. Vid samma ålder gjorde Måns ett mål på 36 matcher för Huddinges j20. Holtz har totaldominerat j20 med 30 mål på 38 matcher. Även dominant i u18 landslaget med 1.5 ppg där. Han har bra fysik även fast han inte är samma riviga spelare som Grewe.

Givetvis ska Holtz få chanser denna säsong. Förmodligen spelar han i NHL säsongen efter det.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Klart Holtz ska få chansen. Där är vi eniga. Men frågan är om han ska få en ordinarie startposition. Där är jag väldigt säker på att Jocke resonerar som mig. Grabben är ett barn! NHL hösten 2020? Nu får vi sansa oss. Vi har inte sett honom på seniornivå än. Stackars grabb, inga dåliga förväntningar vissa har. NHL-kontrakt är dock möjligt. Men som sagt, han kan lika gärna köra fast. Steget är sjukt stort. Undrar hur Frölunda kommer hantera Raymond?

Grewe är inte bara en rivigare spelare. Han har redan visat att han har skallen med sig. Inte ett dugg liten när han går ut på seniornivå. Där har vi inte sett Holtz ett smack än.
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Klart Holtz ska få chansen. Där är vi eniga. Men frågan är om han ska få en ordinarie startposition. Där är jag väldigt säker på att Jocke resonerar som mig. Grabben är ett barn! NHL hösten 2020? Nu får vi sansa oss. Vi har inte sett honom på seniornivå än. Stackars grabb, inga dåliga förväntningar vissa har. NHL-kontrakt är dock möjligt. Men som sagt, han kan lika gärna köra fast. Steget är sjukt stort. Undrar hur Frölunda kommer hantera Raymond?

Grewe är inte bara en rivigare spelare. Han har redan visat att han har skallen med sig. Inte ett dugg liten när han går ut på seniornivå. Där har vi inte sett Holtz ett smack än.
Går Holtz så högt som det snackas om så kommer han förmodligen spela NHL 2020. Men givetvis kan han få ett bakslag i utvecklingen. Men spelare som dominerar på varje nivå de hoppar upp i brukar klara steget till seniornivå också. Sen har vi även bredden och kommer gå in säsongen med minst 12-13 seniorforwards. Han kommer givetvis konkurrera på samma villkor som alla andra forwards. Men blir väldigt föevånad om han inte tar en plats.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Grewe tycker jag vi såg tillräckligt många bra grejer från för att konstatera att han bör vara en av 14 forwards nästa säsong. Men Holtz är speciell, det finns en anledning att han dominerat sönder på juniornivå och väntas draftas väldigt högt nästa sommar. Jag får inte ihop den ekvationen med att han inte skulle vara redo för SHL-spel 19/20. Sen säger väl ingen att han ska göra en Bemström och panga in 20 mål. Men jag tror ändå det ligger närmare sanningen än att han inte skulle platsa alls.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jason Garrison kommer tillbaka efter novemberuppehållet alltså. (Källa: Mailutskick). Även Bergfors förlänger till 2021.
Senast redigerad av Mattias_87 den 2019-05-15 17:38:00, redigerad totalt 1 gånger.
Avskaffa tre mot tre.
jaccan

Inlägg av jaccan »

Garrison ansluter efter November, källa Djurgårdens Mail. Intressant. Men hoppas ändå vi får in Alsing på hela säsongen och Garisson är utöver.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Jason Garrison kommer tillbaka efter novemberuppehållet alltså. (Källa: Mailutskick). Även Bergfors förlänger till 2021.
Varför får inte jag detta mail. Både säsongare och medlem.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Gillar att berget förlänger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bergfors har ju inte ens utgående. Men kanske bra läge att få honom att förlänga billigt med tanke på svag säsong.

Garrison? Den förvånar. Utgår från att det är en försäkring till låg kostnad.

Walli? Hoppas han ska lånas ut
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Men varför förlängt på Walli?
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

walli känns som en konstig förlängning, har ju varit rätt tydligt att han har problem när det handlar om seniorhockey. Hoppas det är så att de ser potential men lånar ut honom till Allsvenskan för att få mer istid och utvecklas. I SHL platsar han inte.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev:Men varför förlängt på Walli?
Vart står det att Walli förlängt?
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Bergfors har ju inte ens utgående. Men kanske bra läge att få honom att förlänga billigt med tanke på svag säsong.

Garrison? Den förvånar. Utgår från att det är en försäkring till låg kostnad.

Walli? Hoppas han ska lånas ut
Jocke säger skrivit om på Bergfors. Vilket lär betyda sänkt lön denna säsong men blir kvar i två år. Borde vara en bra lösning för både oss och honom.

Garrison är väl en bra lösning till ett rätt bra pris när det blir på artistkontrakt. Dessutom så här vi tagit höjd om Alsing inte kommer tillbaka.

Förlängningen av Walli förstår jag inte. För gammal för att lira j20 också. Kostar knappt nåt. Känns som man vill ha en väldigt bred trupp i år.

tobbe89 det står i mailet. Falk och Walli blir kvar.
Låst