Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Andreas Falk i SHL.
Points/60
06/07: 1.33
07/08: 0.89
08/09: 1.23
09/10: 1.93
10/11: 1.65
11/12: 2.01
Totalt under sin tid i SHL. 106 poäng i even strength på drygt 4125 minuter.
Han får ett snitt på 1.54 Pts/60 under sin tid i HV. Det är väl hyggligt. Men han har ju sina bästa år bakom sig.
Points/60
06/07: 1.33
07/08: 0.89
08/09: 1.23
09/10: 1.93
10/11: 1.65
11/12: 2.01
Totalt under sin tid i SHL. 106 poäng i even strength på drygt 4125 minuter.
Han får ett snitt på 1.54 Pts/60 under sin tid i HV. Det är väl hyggligt. Men han har ju sina bästa år bakom sig.
Expert.
Precis. Det är väl det jag är inne på med.Jim Morrison skrev:Är väl snarare så att man "ersätter" Samme och Basse med två spetscentrar och bygger ifrån mitten istället. Vilket enligt mig är rätt väg att gå.BOMBOM BOUCHARD skrev:Men vi har 11 forwards under kontrakt. Ska vi bli bättre kan vi väl inte ta in Cehlin, Brodin på Sammes och Basses plats?ciirree skrev:Låt mig bara fråga. Ni som varken vill ha Cehlin eller Brodin. Vad hade ni tänkt er egentligen?
Bortklippt.
Eller har vi helt plötsligt råd med både en massa bredd och spets?
Plus ge utrymme för juniorer?
Nej, ingen mer bredd, lyft upp juniorer istället och krydda med spets för allt vad tygen håller.
Kunde vi byta Cehlin mot Lundberg så mer än gärna. Tyvärr sitter vi med en del jobbiga kontrakt som nog blir svåra att bli av med utan merkostnad.
Btw, första gången vi (LHO, sir och undertecknad) varit överens om samma sak? Tänker på Brodin.
Det var fan i mig på tiden.
Man vinner mycket på att ha två spetscentrar, att bygga inifrån och utåt. Jag tror både Fällström och Sörensen kan bli ett snäpp bättre med en rejäl center.
Senast redigerad av ciirree den 2015-03-11 23:08:50, redigerad totalt 2 gång.
-
De där siffrorna säger ingenting om det som är Andreas Falks styrkor. Det är en spelare att luta sig mot i utsatta lägen, som alltid är som bäst i slutspel. Grym lagspelare och ledarfigur. Bra tekare och stark i defensiven. En yngre Jocke Eriksson fast tuffare i spelet.
Dessutom med rutin. Något vi saknar enormt med de som lägger av.
- Jim Morrison
Mm, om det hade varit för några år sedan och vi inte hade varit ett ungt lag med ambitioner hade jag hållt med dig. Men att han ens väljer Tyskland ger ju lite varningsklockor karaktärsmässigt och spelmässigt. Att han då skulle komma tillbaka och vara en ledande C för ett SHL-lag känns inte så fräscht. Tipsa SAIK om honom istället, tror han hade kunnat centra deras tredjeline bra. Eller ett snarlikt etablerat mer äldre lag.jensa öhling skrev:De där siffrorna säger ingenting om det som är Andreas Falks styrkor. Det är en spelare att luta sig mot i utsatta lägen, som alltid är som bäst i slutspel. Grym lagspelare och ledarfigur. Bra tekare och stark i defensiven. En yngre Jocke Eriksson fast tuffare i spelet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Jag tycker produktionen är det viktigaste när det kommer till alla spelare(läs forwards). Men visst finns det fördelar med Falk som inte syns där. Sägs vara bra defensivt. Vet inte om han är det fortfarande. Länge sedan man såg honom. Bra tekare är han, även om jag personligen tycker det är en överskattad aspekt. Om han är ledarfigur eller inte vet jag inte, känns som alla svenska centrar över 30+ får den stämpeln oavsett om det stämmer in på dom eller ej.jensa öhling skrev:De där siffrorna säger ingenting om det som är Andreas Falks styrkor. Det är en spelare att luta sig mot i utsatta lägen, som alltid är som bäst i slutspel. Grym lagspelare och ledarfigur. Bra tekare och stark i defensiven. En yngre Jocke Eriksson fast tuffare i spelet.
Expert.
-
I Skellefteå gör Falk ingen nytta. De har redan stomspelare som är bättre.
En vän till mig har väldigt bra koll på Falk. Han beskriver honom som "asbra med grym defensiv".
Han är Brynäsare och sa även att Brodin inte kommit till sin full rätt på grund av den spelförande hockeyn som Brynäs försökt sig på och att det nog blir bra om han får "riva fritt under Säcken".
Skulle Falk vara ett kaptensämne?
Han är Brynäsare och sa även att Brodin inte kommit till sin full rätt på grund av den spelförande hockeyn som Brynäs försökt sig på och att det nog blir bra om han får "riva fritt under Säcken".
Skulle Falk vara ett kaptensämne?
Naturligtvis är vi inte i en sits att tacka nej till en spelare som Falk. Sallinen är orealistisk. Han kommer hamna i HV eller Frölunda, eller något i den stilen. Falk känns som en spelare DIF har en chans på, om det vill säg väl. Stockholmare trots allt! Även han känns dock lite för bra för att vara sann.
- SirDIFalot
Vi kanske ska förtydliga att Andreas Falk inte var något rykte utan en spelare med kontakt som diftobbe89 nämnde som en egen önskevärvning.
Expert.
-
Manijock// Precis. Äntligen en realist. Sitta och rata Falk när vi just lirat en hel säsong med Jocke Eriksson som förstecenter. Skulle vi få en sån som Sallinen skulle jag bli otroligt överraskad.
Sant, men han ryktas bort från Köln och har velat gå till DIF tidigare.SirDIFalot skrev:Vi kanske ska förtydliga att Andreas Falk inte var något rykte utan en spelare med kontakt som diftobbe89 nämnde som en egen önskevärvning.
Så det är en väldigt realistisk värvning som diftobbe89 nämnt!
KG borde i alla fall vara på Falk och höra efter.
-
Någon som kan översätta?jensa öhling skrev:Ett år kvar visst, men ryktas bort.
http://www.express.de/koelner-haie/umbr ... 36398.html
Google translate:Kalliasson skrev:Någon som kan översätta?jensa öhling skrev:Ett år kvar visst, men ryktas bort.
"Defender Daniel Tjärnqvist (38) Även om ett kontrakt år, men klubben planerar inte längre med honom. Det ska bli intressant att se hur KEC får avslutas hans kontrakt. Detsamma gäller Andreas Falk (32). Anfallaren har också en annan årskontrakt med hajarna och var kanske den största besvikelsen av säsongen (3 mål, 14 assist). Den översta löntagare var snarare på alibi för hockey. Nu handlar det om att om en annan klubb har intresset för Falk, om inte, får han nog en ny chans i Köln."
- SirDIFalot
Klart Falk duger om vi inte kan signa bättre. Men så länge Regin och Sallinen florerar i ryktessfären så känns det lite mellanmjölk med Andreas Falk.jensa öhling skrev:Manijock// Precis. Äntligen en realist. Sitta och rata Falk när vi just lirat en hel säsong med Jocke Eriksson som förstecenter. Skulle vi få en sån som Sallinen skulle jag bli otroligt överraskad.
Expert.
-
Låter ändå rätt lovande för Djurgårdens del. Samtidigt skriver de att hans säsong har varit under förväntan vilket är anledningen till att kontraktet kan brytas. Prislappen kanske sänks pga det vilket skulle vara välkomnande.Axel_K skrev:Google translate:Kalliasson skrev:Någon som kan översätta?jensa öhling skrev:Ett år kvar visst, men ryktas bort.
"Defender Daniel Tjärnqvist (38) Även om ett kontrakt år, men klubben planerar inte längre med honom. Det ska bli intressant att se hur KEC får avslutas hans kontrakt. Detsamma gäller Andreas Falk (32). Anfallaren har också en annan årskontrakt med hajarna och var kanske den största besvikelsen av säsongen (3 mål, 14 assist). Den översta löntagare var snarare på alibi för hockey. Nu handlar det om att om en annan klubb har intresset för Falk, om inte, får han nog en ny chans i Köln."
Andreas Falk tredjecenter samtidigt som Ljungh blir andrecenter, ser jag gärna.
Givetvis är både Regin och Sallinen bättre, men det låter för bra för att vara sant.