Marcus Nilson klar för Djurgården
Re: Marcus Nilson klar för Djurgården
Har laget någon form av mediaträning för spelarna? Hur dom ska hantera intervjuver etc?
-
SirDIFalot skrev:Ja, men det känns ju hopplöst när situationen mer eller mindre förvärras när Marcus öppnar munnen.johan_80 skrev:Men alla borde veta att han alltid varit så i intervjuer.SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A
Hallmans intervju med Mackan.
Det är ju knappast till Mackans fördel att han gör sig så jävla dåligt i media och intervjuer. Inget som vänder en opinion direkt.
Du är nog den mest destruktiva människa jag läst inlägg ifrån. För allas bästa så snälla håll dig borta.
Han kanske är destruktiv men han håller iallafall en rimlig nivå när han diskuterar till skillnad från de flesta här.Steelmountain skrev:SirDIFalot skrev:Ja, men det känns ju hopplöst när situationen mer eller mindre förvärras när Marcus öppnar munnen.johan_80 skrev:Men alla borde veta att han alltid varit så i intervjuer.SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A
Det är ju knappast till Mackans fördel att han gör sig så jävla dåligt i media och intervjuer. Inget som vänder en opinion direkt.
Du är nog den mest destruktiva människa jag läst inlägg ifrån. För allas bästa så snälla håll dig borta.
Mackans communication skills är ändå helt irrelevant. Orkar inte ens börja försvara honom.
Men för kul så skulle vi ju kunna ställa ut "juristen" på isen under nästa träning så får vi se hur det ser ut när det blir ombytta roller, så att säga.
Men för kul så skulle vi ju kunna ställa ut "juristen" på isen under nästa träning så får vi se hur det ser ut när det blir ombytta roller, så att säga.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Alltså, Nilson måste ju bara vara en oäkta son till Kungen - samma sliriga svammel. Jag slogs av det redan under säsongsupptakten 2011. Killen är otroligt obekväm i intervjuer. (Missförstå mig rätt - jag gillar Marcus (och Kungen), men vissa skulle inte släppas längre än 1,25 m från en pressansvarig.SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A
-
Håller med - den där "juristen" har jag också svårt att släppa. Vad driver honom egentligen? Verkar redigt ohederlig och om det är killen vars LinkedIn-sida det länkas till ca tio sidor bakåt, kan hans arbetsgivare knappast vara så värst stolt...sensei skrev:Mackans communication skills är ändå helt irrelevant. Orkar inte ens börja försvara honom.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag har aldrig hört Marcus prata så mycket i en intervju, det tyder på något slags försök till öppenhet. Tyckte han klarade sig bra, vad hade du förväntat dig att han skulle säga?SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A
Han gillar ju inte att stå i rampljuset utanför hockeyn - det blir ju än tydligen när han själv verkligen säger det.
- SirDIFalot
Svaren är väl samma som igår. Förväntade mig inget annat idag.-daniel- skrev:Jag har aldrig hört Marcus prata så mycket i en intervju, det tyder på något slags försök till öppenhet. Tyckte han klarade sig bra, vad hade du förväntat dig att han skulle säga?SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A
Han gillar ju inte att stå i rampljuset utanför hockeyn - det blir ju än tydligen när han själv verkligen säger det.
Jag påpekade bara att det är synd att han låter så dålig i intervjuer för det förvärrar nästan situationen vad han än säger.
Expert.
Domstolen har inte annat att välja på än att pröva yrkanden som inte ska avvisas. Men om det är möjligt att föra en fastställelsetalan eller inte i detta fall vet jag inte.pulverapa skrev:Jag är själv en simpel lekman men tänkte också på detta. Har svårt att se att domstolen tar upp en tvist bara för det principiella. Det måste säkerligen finnas en god orsak till att ta upp ett mål i rätten. En pengatvist till exempel.sm910 skrev:Ja, vad vi fick se var en rent cynisk föreställning av demagogi med ett enda syfte - att publikt förnedra en försvarslös Nilson. Är man påläst och dessutom jurist - för att inte säga advokat inom arbetsrätt som här gjordes gällande - finns en enorm potential till konstruktiva, klargörande och blottläggande frågor. Potential att utnyttja sina yrkeskunskaper till att här belysa och förklara de relevanta delarna ur rättegången på ett pedagogiskt sätt för oss icke-jurister, och genom klargörande frågor möjliggöra att hela föreningen som sådan kan ta ställning till eventuellt kvarstående problematik från tvisten som kan inverka på beslutet att spela Nilson. Någon sådan konstruktiv intention såg vi aldrig, bara ett sorgligt försök att förnedra Nilson, påhejat av småungar som tyckte det var klockrent att skrika "pajas" och liknande varje gång Nilson blev ställd. Ett beteende som förvisso inte sällan återfinns bland ungdomsförbundare och förstaårsstudenter på vissa humanioralinjer, men som ingen över 30 kan tycka är annat än patetiskt och omoget. Ett sorgligt slöseri med goda kunskaper, absolut inte värdigt en advokat "närmare medelåldern".sensei skrev:Nej, "juristen" var den som gav ut mest rökridåer. Bland annat spelade "juristen" på allmän förvirring ang. vad som utgör ett kontrakt, vad som var muntligt kontrakt, hurvida MN tyckte att han hade ett kontrakt, hurvida DIF hade erbjudit ett kontrakt och slutligen vad rätten ansåg vara ett kontrakt. Till synes endast i syfte att hetsa och få fram utbrott som "du sitter och ljuger" etc.Debacle skrev:Hysteriskt på vilket sätt? Saklig och satt hycklarna på plats när de ljög. Kareel satt och ljög, efterkonstruerade sina svar och lyckades flera gånger säga emot sig själv på svar han givit någon minut tidigare. Vilket jäkla skitmöte egentligen, hur mycket jag än avskyr kapten ynkrygg så var det synd om honom. Varför var man inte bara ärlig, Mackan blåljög, Kareel likaså, parodi och ovärdigt världens finaste klubb. Satt och yrkade på transparens, hycklare.sensei skrev: Ja, det är så jag också tolkar hela situationen trots att de försöker göra det svårare än det är genom prata om annat.
Tycker ändå att Kareel förklarade det hela bäst. Sen är det skillnad att vara transparent och tillmötesgående och samtidigt försöka genomföra ett uppdrag. "Juristens" krav på att det skulle publiceras interna arbetsdokument på hemsidan ang. olika beräkningar kändes här lite väl hysteriskt.
Bottom line är att MN blev besviken och sur, DIF blev också sura och så blev det rätten som avgjorde. Allt annat fluff är onödigt och ovidkommande.
Den enda poäng han egentligen verkade vilja hamra in - förutom att mästra Nilson och övriga med detaljer ur domstolshandlingarna - var ju den initiala om att Nilson inte gjorde det för principen utan för pengarna genom själva yrkandet av skadestånd. Det låter för mig väldigt besynnerligt att någon skulle driva en sådan fastställelsetalan i den här typen av tvist. Framförallt så trodde jag inte att det var möjligt, i Lag (1974:371) om rättegången i arbetstvister (LRA) läser vi följandeFör att få sina punkter prövade krävs alltså i normalfallet fullgörelsetalan (dvs, ett faktiskt yrkande på skadestånd eller annat) om det inte är av "avsevärd betydelse". Utifrån Nilsons egna argumentation om att få klarare regler i hockeybranschen kan man kanske tänka att det vore av i alla fall viss betydelse, men det är ju långt från säkert att rätten delat den åsikten. Det hade varit rent korkat att chansa på det i alla fall, och riskera att inte få saken prövad alls, när man kan efterskänka eventuellt skadestånd i efterhand i stället.LRA 4 kap. 6 § skrev: Talan, som ej innefattar yrkande att motparten skall förpliktas att fullgöra eller underlåta något, skall avvisas om det ej är av avsevärd betydelse för käranden eller den för vilken organisation för talan att sådan fastställelsetalan prövas
Så, en advokat inom arbetsrätt har självklart full koll på något så grundläggande som vilka rättegångshinder som finns för arbetstvister. Därför får någon jurist eller annan insatt gärna förklara för mig hur jag tolkat lagen fel, för det hoppas jag verkligen med tanke hur många som verkar se upp till herr advokat. Annars är jag rädd att de gått på en riktigt rejäl fuling ikväll.
Jag tar gärna ett snack med Dig, advokat Ola Olsson, om detta i morgon torsdag. Skicka ett PM så jag kan få ett klargörande gällande detta.
Jaja han är ingen nobelpristagare men en habil hockeyspelareSirDIFalot skrev:Svaren är väl samma som igår. Förväntade mig inget annat idag.-daniel- skrev:Jag har aldrig hört Marcus prata så mycket i en intervju, det tyder på något slags försök till öppenhet. Tyckte han klarade sig bra, vad hade du förväntat dig att han skulle säga?SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A
Jag påpekade bara att det är synd att han låter så dålig i intervjuer för det förvärrar nästan situationen vad han än säger.
- -daniel-
Ja, han är ju knappast någon muntergök eller nån som har talets gåva. Men det skulle ju bara kännas än mer falskt om han helt plötsligt skulle försöka låta som någon annan än den han är.SirDIFalot skrev:Svaren är väl samma som igår. Förväntade mig inget annat idag.-daniel- skrev:Jag har aldrig hört Marcus prata så mycket i en intervju, det tyder på något slags försök till öppenhet. Tyckte han klarade sig bra, vad hade du förväntat dig att han skulle säga?SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Om Kaarel hade haft möjlighet hade han säkert tagit på sig den rollen. Han hade snabbt hittat på ett svar på frågor till Marcus innan han (Marcus) ens hunnit säga klubbknopp. Kaarel är ordförande i Ljuggårn.Erik af Sibirien skrev:Alltså, Nilson måste ju bara vara en oäkta son till Kungen - samma sliriga svammel. Jag slogs av det redan under säsongsupptakten 2011. Killen är otroligt obekväm i intervjuer. (Missförstå mig rätt - jag gillar Marcus (och Kungen), men vissa skulle inte släppas längre än 1,25 m från en pressansvarig.SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A
Senast redigerad av antti-pekka den 2015-01-14 19:42:47, redigerad totalt 2 gång.
Jag skiter i vad han säger. Pinnar han på hejdlöst och hoppar in en tackling i fejset på Abbott's eller likvärdig (Forsberg). Så är han på pluskontot!
- -daniel-
Ja, Kaarel känns kanske inte helt pålitlig (för att uttrycka sig milt). Har du förslag på någon annan vettig som skulle kunna ta ordföranderollen som inte är stöpt i samma form som Mats Larsson / Lehiste?antti-pekka skrev:Om Kaarel hade haft möjlighet hade han säker tagit på sig den rollen. Han hade snabbt hittat på ett svar på frågor till Marcus innan han (Marcus) ens hunnit säga klubbknopp. Kaarel är ordförande i Ljuggårn.Erik af Sibirien skrev:Alltså, Nilson måste ju bara vara en oäkta son till Kungen - samma sliriga svammel. Jag slogs av det redan under säsongsupptakten 2011. Killen är otroligt obekväm i intervjuer. (Missförstå mig rätt - jag gillar Marcus (och Kungen), men vissa skulle inte släppas längre än 1,25 m från en pressansvarig.SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A
Någon med obegränsade ekonomiska tillgångar vore trevligt-daniel- skrev:Ja, Kaarel känns kanske inte helt pålitlig (för att uttrycka sig milt). Har du förslag på någon annan vettig som skulle kunna ta ordföranderollen som inte är stöpt i samma form som Mats Larsson / Lehiste?antti-pekka skrev:Om Kaarel hade haft möjlighet hade han säker tagit på sig den rollen. Han hade snabbt hittat på ett svar på frågor till Marcus innan han (Marcus) ens hunnit säga klubbknopp. Kaarel är ordförande i Ljuggårn.Erik af Sibirien skrev:Alltså, Nilson måste ju bara vara en oäkta son till Kungen - samma sliriga svammel. Jag slogs av det redan under säsongsupptakten 2011. Killen är otroligt obekväm i intervjuer. (Missförstå mig rätt - jag gillar Marcus (och Kungen), men vissa skulle inte släppas längre än 1,25 m från en pressansvarig.SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A