Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

Det är någonting med VIK's importer, jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men om man jämför deras importer med typ Saviano, Johner och Lofquist, så känns det som om våra 3 ÄLSKAR att vara i DIF, jag kan ha riktigt fel nu när jag gör denna jämförelsen, men jag tror att exempelvis Romano, Caputi och McArdle bara vill spela för sig själva, hoppas på att bli sedda och sedan dra därifrån. När man sedan kollar Saviano - killen älskar att spela i DIF, han älskar föreningen och fansen.. och det tror jag alla ni här inne kan hålla med om bara genom att kolla på honom under intervjuver och etc. Jag dömer inte ut någon av VIK importerna, men det är så det känns för mig när jag kollar på matcherna med VIK.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

ciirree skrev:Det är någonting med VIK's importer, jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men om man jämför deras importer med typ Saviano, Johner och Lofquist, så känns det som om våra 3 ÄLSKAR att vara i DIF, jag kan ha riktigt fel nu när jag gör denna jämförelsen, men jag tror att exempelvis Romano, Caputi och McArdle bara vill spela för sig själva, hoppas på att bli sedda och sedan dra därifrån. När man sedan kollar Saviano - killen älskar att spela i DIF, han älskar föreningen och fansen.. och det tror jag alla ni här inne kan hålla med om bara genom att kolla på honom under intervjuver och etc. Jag dömer inte ut någon av VIK importerna, men det är så det känns för mig när jag kollar på matcherna med VIK.

Jag delar den känslan. Att alla våra importer älskar spela i DIF är uppenbart. Vi vet ju dock inte hur de varit i sina gamla klubbar. De kanske älskar alla klubbar de spelat för.
ciirree

Inlägg av ciirree »

1962FenderStrat skrev:Jag delar den känslan. Att alla våra importer älskar spela i DIF är uppenbart. Vi vet ju dock inte hur de varit i sina gamla klubbar. De kanske älskar alla klubbar de spelat för.
Jo precis det är ju sant. Men oavsett vad de älskat att spela för innan, så tar jag endå en sån spelare - som uppenbarligen en lagsport behöver, än att ha med en spelare som bara vill visa att han är bra nog för en högre division :)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Som många av er säger så har vi bra målskyttar ja.. och nu har vi denna säsong varit duktiga med att inte köra med olika kedjor varje match.
Men nu, efter 13 spelade omgångar och målskyttet har låst sig, så kanske det inte är någon dum idé att göra om innan man gör en förhastad värvning. Nu vet jag att det inte bara går att kasta om kedjor hur som helst när det är viktiga poäng på spel. Men jag hade velat testa följande:

1. Saviano-Ljungh-Johner
2. Heinerö-J.Eriksson-Sörensen
3. Ahlén-Holmqvist-Eriksson
4. Guter-Sundberg-Krüger

Saviano och Johner spelar bra tsm och känns heta. J.Eriksson behöver nya lekkamrater. Heinerö är verkligen på gång och har höjt sin prestation match efter match, han är snabb också så de passar Sörensen.
Guter är målskytt men det har inte riktigt lossnat. Kan behöva nya kedjekamrater och samtidigt få igång Krüger/Sundberg... eller:

1. Guter-Ljungh-Sörensen
2. Saviano-J.Eriksson-Johner
3. Ahlén-Sundberg-Eriksson
4. Heinerö-Holmqvist-Krüger

Miljöombyte med att byta centrar.
Fjärdekedjan har jag tänkt på länge. Att få in en riktigt rutinerad center mellan Heinerö och Krüger skulle kunna hjälpa dem att leverera. Heinerö känns riktigt på gång.

Någon som tänkt nåt annat? Kul o veta ..
Senast redigerad av ciirree den 2013-10-27 13:42:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Nummer19
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nummer19 »

Dan Tangnes har fått kicken i Rögle. Fan.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
ciirree

Inlägg av ciirree »

Nummer19 skrev:Dan Tangnes har fått kicken i Rögle. Fan.
Man kanske skulle inse också att Nylander till Rögle var ett misstag. Känns inte som att de klickat riktigt, han är inte heller lika bra som han varit, man målar upp någon bild utav att han skulle vara Allsvenskans överlägset bästa spelare. Men på min lista finns de nog 20 spelare minst som jag skulle vilja ha i DIF före Nylander.

Missförstå mig inte. Jag tycker om Nylander, och han är fortfarande en jävligt bra spelare. Men man tröttnar på alla som sa att Nylander Sr och Jr skulle leka hem HA.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Sen är i stort sett alla i Södertälje glada att den store Nylander försvann. Han var ett ont gift i omklädningsrummet och på banan. Syns väl i Rögle om man studerar noga.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
ciirree

Inlägg av ciirree »

seppuko skrev:Sen är i stort sett alla i Södertälje glada att den store Nylander försvann. Han var ett ont gift i omklädningsrummet och på banan. Syns väl i Rögle om man studerar noga.
Ja, när man spelat i så många klubbar som honom (25+ va!?), så måste de ju tyda på nånting - och inte att han är dålig, för då skulle man behålla honom!

Nej, jag vågar nästan lova att Nylander försvinner innan säsongen är slut!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
seppuko skrev:Sen är i stort sett alla i Södertälje glada att den store Nylander försvann. Han var ett ont gift i omklädningsrummet och på banan. Syns väl i Rögle om man studerar noga.
Ja, när man spelat i så många klubbar som honom (25+ va!?), så måste de ju tyda på nånting - och inte att han är dålig, för då skulle man behålla honom!

Har han fortfarande NHL-klausul som han ville ha och fick i tälje? Avdelningen hybris...
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
seppukDetroito skrev:Sen är i stort sett alla i Södertälje glada att den store Nylander försvann. Han var ett ont gift i omklädningsrummet och på banan. Syns väl i Rögle om man studerar noga.

Har han fortfarande NHL-klausul som han ville ha och fick i tälje? Avdelningen hybris...
Haha. Hörde att han va nära ett 4 års kontrakt med Detroit.. :lol:
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Löven får gärna hålla i detta, verkar ju nästan som TIK är påväg att sno poäng i ABB arena också, inte mig emot.
Spela fult
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Fan vad bra Löven!
YNWA

Inlägg av YNWA »

Skönt med torsk för Malmö.

VIK har inte gjort ett enda mål på 6 perioder. Torka deluxe..
mb81

Inlägg av mb81 »

YNWA skrev:Skönt med torsk för Malmö.

VIK har inte gjort ett enda mål på 6 perioder. Torka deluxe..
Två mot rögle+straffmål senast. Så bara tre perioder+förlängning. Men de har lika svårt om inte svårare tom än vi att scora!

Jävligt skönt Löven!!!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Timrå och Västerås (tillsammans med Björklöven och Troja) gör minst mål i hela HA, det bevisade dem idag, vem vill ens kolla på en sån match?

Såg MIF-BIF och det märks att Tenute saknas i PP.. enormt!! Hoppas han är borta på söndag.
Låst