Nej, skönadjurgårn' använder det väntevärde som finns utefter det observerade resultatet (1 vinst av 6). Helt korrekt uträkning, så långt jag kan se -- dock utgår han ifrån att matchernas resultat är oberoende, men så är ju inte riktigt fallet när vi pratar om människor med känslor istället för tärningar.dutti skrev:Jag tänkte vara nörd och anmärka på din uträkning.. Det där sättet fungerar enbart om du har 6 olika utfall, som på en tärning. Tyvärr kom jag fram till siffran 0,00064. Rövhål.SkönaDjurgårn skrev:En trepoängare på sex matcher ja. Det gör att sannolikheten rent matematiskt för fyra raka trepoängare nu är (1/6)^4 = 0,0008. I runda slängar EN promille.Tänkaren skrev:En trepoängare på 6 matcher. Varför skulle vi nu ta 4 trepoängare på 4 matcher?minalman skrev:Bremberg sänker Rögle. Sedan har vi tagit tillbaka initiativet i egna händer.Mattias_87 skrev:Efter att ha deppat en dag nu så har jag också börjat få lite hopp som dig Mash. Det är ingen lätt uppgift, men ingenting är omöjligt i hockey.
Än är det inte kört, men att säga att vi far fortfarande goda chanser att nå ES är överdrivet. Nä, nu måste huvuden börja rulla.
"ska vi värva någon måste han vara bättre än de vi har" Att bara säga så med skador på forward och backsidan måste betyda nackskott. Och att sedan värva Plante, vilket jävla skämt.
Avgå JJ!
Det är sista gången jag försöker vara besserwisser.. Det var inge kul.
Kvalserien 11/12
Re: Kvalserien 11/12
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Haha ni är för goa.
Självklart ingen klockren beräkning med tanke på alla faktorer som spelar in med psykologi och annat. Ville bara få/ge ett litet humm om oddsen, med tidigare resultat i KS som grund. 
Jaja, nu drar jag snart mot huvudstaden och Hovet. Hejaheja! Jag är beredd för mirakel.

Jaja, nu drar jag snart mot huvudstaden och Hovet. Hejaheja! Jag är beredd för mirakel.
Ge mig:SkönaDjurgårn skrev:Haha ni är för goa.Självklart ingen klockren beräkning med tanke på alla faktorer som spelar in med psykologi och annat. Ville bara få/ge ett litet humm om oddsen, med tidigare resultat i KS som grund.

Jag kommer se matchen från hemmet. Behöver lugnande.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Såg -daniel- och Magnutz konversation i annan tråd angående antalet gjora mål och insläppta. Först vill jag bara säga till -daniel- om du ser detta har du fel, streaken i ES var: 1-1-0-2-3-2-1-2-1. Inte ES: 1-1-1-0-2-3-2-1-1.
Jag håller med om att våra forwards gör alldeles för få mål men jag vill vidhålla att vårat katastrofala backspel, inte bara defensivt (det är vi vana med sedan tidigare) men även offensivt leder till färre producerade mål än tidigare. Backskotten går allt som oftast utanför mål, vilket faktiskt ser ut att vara med flit vilket jag inte förstår. Våra forwards har varit för dåliga på det men samtidigt är det mycket lättare som försvarare att rensa en puck som tar i kortsargen än i gröten framför målvakten. Detta medför allt som oftast att vi tappar vårat momentum i anfallszonen. Matchen hemma mot Timrå var ett lysande exempel. Jag var inte hur många skott Erik sköt i kortsargen men jag vet endast ett tillfälle då detta ledde till att vi behöll pucken i vår ägo. Det var när han fick en assist som han inte var förtjänt av.
Visst forwards ska göra mål men i dagens hockey är backarna allt som oftast en starkt utrnyttjad offensiv kraft och när man hela tiden skänker bort pucken till motståndarna är det jävligt svårt att etablera ett anfallsspel. Vet inte om det var därför men i nämnda match tyckte jag Mackan såg sjukt ego ut när han kunde ha släppt pucken till backarna som ofta hade väldigt bra skottlägen. Kan det ha varit för att han ville behålla pucken i laget eller för att han helt enkelt bara var ego?

Jag håller med om att våra forwards gör alldeles för få mål men jag vill vidhålla att vårat katastrofala backspel, inte bara defensivt (det är vi vana med sedan tidigare) men även offensivt leder till färre producerade mål än tidigare. Backskotten går allt som oftast utanför mål, vilket faktiskt ser ut att vara med flit vilket jag inte förstår. Våra forwards har varit för dåliga på det men samtidigt är det mycket lättare som försvarare att rensa en puck som tar i kortsargen än i gröten framför målvakten. Detta medför allt som oftast att vi tappar vårat momentum i anfallszonen. Matchen hemma mot Timrå var ett lysande exempel. Jag var inte hur många skott Erik sköt i kortsargen men jag vet endast ett tillfälle då detta ledde till att vi behöll pucken i vår ägo. Det var när han fick en assist som han inte var förtjänt av.
Visst forwards ska göra mål men i dagens hockey är backarna allt som oftast en starkt utrnyttjad offensiv kraft och när man hela tiden skänker bort pucken till motståndarna är det jävligt svårt att etablera ett anfallsspel. Vet inte om det var därför men i nämnda match tyckte jag Mackan såg sjukt ego ut när han kunde ha släppt pucken till backarna som ofta hade väldigt bra skottlägen. Kan det ha varit för att han ville behålla pucken i laget eller för att han helt enkelt bara var ego?
- BaronVonDif
Att spela som en sopa och få fett betalt för det, inte synd om honom för fem öre. Mellan 20-21:00 ikväll är vi klara för allsvenskan.android skrev:Tycker synd om Kyle.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Lee Harvey Oswald
Jag också.android skrev:Tycker synd om Kyle.
Vet precis hur ont i handlederna det gör att sopa en klubba så där med full kraft rakt in i en tegelvägg, tvärstopp, helt stumt, aj aj.
Stackarn...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jim Morrison
Ja, usch, hans nästa kontrakt lär inte bli lika fett nu... Måste svida något oerhörtandroid skrev:Tycker synd om Kyle.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Amadeus
- Säsongskort: Ja
Iofs så hade vi ett sjukt bättre lag förra året, men också bättre motstånd i kvarten än vad vi har i kvalet. Där var vi totalt uträknade med ett 0-3 underläge mot Lulääää och ingen trodde det var möjligt att komma ikapp dem....m0ng00se skrev:vinner vi tre raka och Timrå fortsätter dominera så är det fullt möjligt att vi har avgörandet i egna händer i sista matchen mot Rögle om vem som ska tasista platsen upp till ES....men då krävs det 3 points även där. Tycker inte mina 1 X 2 är så orimliga, det enda som kanske orimligt i mitt tipp är att vi tar 3 p i alla återstående matcher :-/
här är min tabell inför sista omgången
http://www.speculator.se/spec&id=112
spekulera själv här:
http://speculator.se/serie&id=1
Blir så förbannad på mig själv när man börjar hoppas igen. Det blev ett sådant sjukt lugn över en då slutsignalen gick i tisdags. Då var den där jäkla ovissheten borta och man visste iaf att nu var det klart för AS. Men nu börjar det där förbannade hoppet igen och magvärken är tillbaka och käkarna helt fastlåsta av nervös noja. Jag vill inte känna det lilla hopp som finns, men kan inte hjälpa det. Fy fan vad jag hatar hockey och hopp just nu.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Jävla Timrå kunde dom inte bara ta dom efter fulltid?! Nu måste vi förlita oss på nåt annat pissgäng..
- Lee Harvey Oswald
DIF lär få den avslutning på säsongen som man förtjänar.
Vi slår Rbk i sista omgången med uddamålet & går upp på samma poäng.....men åker ur på sämre målskillnad.
Det är så uppenbart att det kommer sluta så...
Vi slår Rbk i sista omgången med uddamålet & går upp på samma poäng.....men åker ur på sämre målskillnad.
Det är så uppenbart att det kommer sluta så...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Fan alltså. Om vi ska ha en chans måste vi alltså vinna samtliga och man får hoppas på att Karlskoga tar poäng av Rögle. Tvek att Örebro gör det utan något att spela för.. Kommer inte hända hej HA.
Som när Timrå vann mot oss på straffar utan att ha något att spela för, det gjorde att vi spelar där vi gör idag. Det är just den mentaliteten som kan göra att Rögle tappar poäng. Man får hålla tummarna.Glory1 skrev:Fan alltså. Om vi ska ha en chans måste vi alltså vinna samtliga och man får hoppas på att Karlskoga tar poäng av Rögle. Tvek att Örebro gör det utan något att spela för.. Kommer inte hända hej HA.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Kvalserien 11/12
Men om det vi såg i kväll mot Örebro representerar vad vi får se i allsvenskan nästa år, så är det fan så mycket mer underhållande än kölhalningarna vi fått i elitserien den här säsongen. Ett andrum för att bygga lag och självförtroende. Jag ser det inte som enbart ett helvete, även fast framgång i elitserien smäller högst. Bättre att vara topplag i allsvenskan nästa år för att ta fart mot SM-guldet våren 2014, än harva ett år till bland strecken i elitserien.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Fan kunde de inte ha förlorat idag så lidandet fått ett slut?
Istället ska de dra ut på det...
Istället ska de dra ut på det...
i