Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe Berglund

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Det är inte helt oförtjänt men jag tycker ändå att Challe får löjligt mycket skit för detta fiasko. Visst, han har inte fått fram någon klar spelidé eller fått ut speciellt mycket av spelarmaterialet - men i mina ögon har spelarna själva ett ännu större ansvar. Det är de som är på isen och hur kass tränare de än har så ska de kunna träffa mål, göra mål, slå distinkta passningar, skapa chanser i 5-mot-3 och framförallt kämpa i mer än 20 minuter per match (igår gjorde de iof det).

Förmodligen har inte spelarna bara underpresterat - vi fans har även överskattat truppen grovt. Man sitter där i augusti och myser över alla härliga bekanta djurgårdsnamn och tänker att det här blir bra, typ för att man känner igen dem och älskar dem. Jag börjar dock tvivla ordentligt på deras egentliga kapacitet (visst Challe har ansvar även här men jag klandrar honom inte för värvningarna).

Tittar man på andra svenska lag så finns det helt enkelt mer kvalitet. Var det Mäklaren som beundrade Malmö igår? Jag såg inte målen själv men jag förstår vad han pratar om. Jag känner igen känslan: man sitter och ser FBK eller Leksand eller egentligen vilket lag som helst göra otroligt fina prestationer och mål. Och så tänker man: det där hade INGEN i DIF kunnat göra.

Något är fel och jag kan väl också tänka mig ett tränarbyte, men håll igen lite på pajkastningen mot Challe. Jag kan rabbla femton spelare som varit minst lika dåliga. Vi vinner och förlorar tillsammans ALLIHOPA, och igår spelade vi faktiskt en genuint väl genomförd match som dessutom var rolig att titta på. Mot ett topplag. Det finns hopp även med Challe.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mattebo skrev:Tror min länk sabbade trådvisningen. Någon admin som kan plocka bort den? Jag kan nämmligen inte själv klicka på edit eftersom knappen är utanför sidan...
Behöver ni redigera en allt för stor bild/lång länk i ett inlägg eller annat som strular till sidan ska ni logga in via tapatalk på mobilen. Där kommer ni åt att redigera eftersom man inte behöver nån knapp utan enbart touchar skärmen på meddelandet och väljer redigera. Sen blir inte foton/länkar förstörande objekt i tapatalk-miljön.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Det är inte helt oförtjänt men jag tycker ändå att Challe får löjligt mycket skit för detta fiasko. Visst, han har inte fått fram någon klar spelidé eller fått ut speciellt mycket av spelarmaterialet - men i mina ögon har spelarna själva ett ännu större ansvar. Det är de som är på isen och hur kass tränare de än har så ska de kunna träffa mål, göra mål, slå distinkta passningar, skapa chanser i 5-mot-3 och framförallt kämpa i mer än 20 minuter per match (igår gjorde de iof det).

Förmodligen har inte spelarna bara underpresterat - vi fans har även överskattat truppen grovt. Man sitter där i augusti och myser över alla härliga bekanta djurgårdsnamn och tänker att det här blir bra, typ för att man känner igen dem och älskar dem. Jag börjar dock tvivla ordentligt på deras egentliga kapacitet (visst Challe har ansvar även här men jag klandrar honom inte för värvningarna).

Tittar man på andra svenska lag så finns det helt enkelt mer kvalitet. Var det Mäklaren som beundrade Malmö igår? Jag såg inte målen själv men jag förstår vad han pratar om. Jag känner igen känslan: man sitter och ser FBK eller Leksand eller egentligen vilket lag som helst göra otroligt fina prestationer och mål. Och så tänker man: det där hade INGEN i DIF kunnat göra.

Något är fel och jag kan väl också tänka mig ett tränarbyte, men håll igen lite på pajkastningen mot Challe. Jag kan rabbla femton spelare som varit minst lika dåliga. Vi vinner och förlorar tillsammans ALLIHOPA, och igår spelade vi faktiskt en genuint väl genomförd match som dessutom var rolig att titta på. Mot ett topplag. Det finns hopp även med Challe.
Jag förstår din åsikt, men samtidigt måste det ju vara någons yttersta ansvar att 15 spelare underpresterar något grovt. Finns enorm rutin i laget. Finns många spelare som kommer från fina säsonger föregående år. Alla faller igenom totalt och spelar som ett gäng krattor så fort man drar på sig DIF-tröjan.

Naturligtvis är det enskilda spelares ansvar också, men någonstans finns det nån som styr & ställer samt försöker få ut sin spelidé. Det har inte lyckats hittills och det är betydligt enklare att göra sig av med en tränare än halva truppen...
Falconetti

Inlägg av Falconetti »

Nu måste det för h....te ske något!
Oavsett forskningar och andra erfarenheter så kan man inte göra som tidigare genom att vidtaga åtgärder när det är 10 omgångar kvar och ett stundande kval. Situationen är exakt lika denna säsong!
Gör justeringar i truppen, någon stans står det väl i kontrakten om underprestation? OCH FRAMFÖR ALLT BYT TRÄNARE NU!!!!!!
Challe kan gott och väl vara Klubbdirektör, det har han definitivt hjärta för.
1. Säcken är ett gratisalternativ.
2. Janne Karlsson är nog glad att få ett jobb?

GÖR NÅGOT innan vi sviker på Hovet också för då är det div 1 nästa år!
SirDIFalot skrev:Det har gått 20 omgångar. Det går inte lägre att skylla på att vi inte är samspelta eller har hittat femmorna. Det räcker alltså. Vi har ofantligt bra trupp till förfogande med tre NHL-snubbar i truppen men klarar ändå inte av att vara bättre än 10:a i allsvenskan. Och vi ser NOLL förbättring.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Challe Berglund

Inlägg av pulverapa »

Av nästa 6 matcher är 5 på bortaplan. Hemmamatchen är mot Leksand. Må hockeygudarna vara barmhärtiga mot oss...
Användarvisningsbild
wolsey100

Inlägg av wolsey100 »

Har inte Janne Karlsson redan fått ett jobb? Eller är det något jag fått för mig bara?

Finns en del tränare på marknaden, men jag tror inte vi har någon ekonomi för det. BÅG står ju bland annat utan jobb. Garpenlöv, Wikegård osv..

Säcken är bra men jag vet inte om han kan få upp oss i Elitserien.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

wolsey100 skrev:Har inte Janne Karlsson redan fått ett jobb? Eller är det något jag fått för mig bara?

Finns en del tränare på marknaden, men jag tror inte vi har någon ekonomi för det. BÅG står ju bland annat utan jobb. Garpenlöv, Wikegård osv..

Säcken är bra men jag vet inte om han kan få upp oss i Elitserien.
Finns två Janne Karlsson. Han såg gick från Växjö till Karlskrona. Sedan finns det KHL-Janne Karlsson som varit i HV, Linköping och Frölunda och nu senast i KHL. Men han skulle ju förstås inte vara intresserad av DIF.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Sv: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

pulverapa skrev:Av nästa 6 matcher är 5 på bortaplan. Hemmamatchen är mot Leksand. Må hockeygudarna vara barmhärtiga mot oss...
Det oroar inte så mycket, spelet på bortaplan är oftast bättre, dom behöver inte föra spelet på samma sätt och pressen att prestera på hemmaplan är väl en av orsakerna till att det ser ut som det gör.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ett par av dessa matcher borde Landeskog och Hörnqvist kunna vinna åt oss på egen hand. Särskilt om vi har tillbaka Murray där bak.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

SirDIFalot skrev:Ett par av dessa matcher borde Landeskog och Hörnqvist kunna vinna åt oss på egen hand. Särskilt om vi har tillbaka Murray där bak.
Dom måste paras ihop med nån som kan vinna tekningar!

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Det är inte helt oförtjänt men jag tycker ändå att Challe får löjligt mycket skit för detta fiasko. Visst, han har inte fått fram någon klar spelidé eller fått ut speciellt mycket av spelarmaterialet - men i mina ögon har spelarna själva ett ännu större ansvar. Det är de som är på isen och hur kass tränare de än har så ska de kunna träffa mål, göra mål, slå distinkta passningar, skapa chanser i 5-mot-3 och framförallt kämpa i mer än 20 minuter per match (igår gjorde de iof det).

Jag förstår din åsikt, men samtidigt måste det ju vara någons yttersta ansvar att 15 spelare underpresterar något grovt. Finns enorm rutin i laget. Finns många spelare som kommer från fina säsonger föregående år. Alla faller igenom totalt och spelar som ett gäng krattor så fort man drar på sig DIF-tröjan.

Naturligtvis är det enskilda spelares ansvar också, men någonstans finns det nån som styr & ställer samt försöker få ut sin spelidé. Det har inte lyckats hittills och det är betydligt enklare att göra sig av med en tränare än halva truppen...
Ja, det är märkligt att alla underpresterar och det beror såklart en del på tränaren. Hur mycket? Inte en aning.

Men nog börjar man tappa tron på våra spelares skicklighet. De har misslyckats med Hardy, Micke, Montén, Challe, Zabel, Bäcklin... Vem behöver de egentligen i båset?! Tortorella? Fantomen? Mamma? Manijock? Dags att prestera oavsett tränare, kan jag tycka.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:
-daniel- skrev:

Ja, det är märkligt att alla underpresterar och det beror såklart en del på tränaren. Hur mycket? Inte en aning.

Men nog börjar man tappa tron på våra spelares skicklighet. De har misslyckats med Hardy, Micke, Montén, Challe, Zabel, Bäcklin... Vem behöver de egentligen i båset?! Tortorella? Fantomen? Mamma? Manijock? Dags att prestera oavsett tränare, kan jag tycka.
Lite orättvist att räkna upp huvudtränare och Zabel som bara var tränare en väldigt kort period. De har misslyckats under Hardy och under Challe. Ja. Men det är ju till större delen inte ens samma spelare.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Coach sensei hade kanske vart en tillgång?

Men ärligt så tror jag att det är lite detaljer kvar bara. Några andra pjäser på vissa positioner, spela vissa i andra lägen, matcha lite hårdare på spelare som Murray etc. Vi toppar ju knappt alls än.

I allt väsentligt så såg det ju bra ut igår, faktiskt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

sensei skrev:Coach sensei hade kanske vart en tillgång?

Men ärligt så tror jag att det är lite detaljer kvar bara. Några andra pjäser på vissa positioner, spela vissa i andra lägen, matcha lite hårdare på spelare som Murray etc. Vi toppar ju knappt alls än.

I allt väsentligt så såg det ju bra ut igår, faktiskt.
Då kanske du kan förklara för mig hur DIF vill spela anfallshockey? Jag såg då fan ingen förbättring igår jämfört med övriga matcher under säsongen. Det såg precis likadant ut förutom att vi fått in en ny spelare som kunde ta för sig lite mer?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Klart det blir en viss förbättring i offensiven av att få in en NHL-spelare. Men som lag var det noll förbättring. Samma fantasilösa anfallsspel som inte leder någonstans.
Expert.
Skriv svar