Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Frasse »

Denna tråd handlar om Djurgården, vad dem övriga lagen värvar är ointressant.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bjurre »

Frasse skrev:Denna tråd handlar om Djurgården, vad dem övriga lagen värvar är ointressant.
Fast nu var det ju om Linus Persson och han kan hamna i DIF eller?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Bjurre skrev:
Frasse skrev:Denna tråd handlar om Djurgården, vad dem övriga lagen värvar är ointressant.
Visst är det så, men dessa trådar har en tendens att bege sig på villovägar alltför ofta därav uppmaningen.
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Frasse skrev:
Bjurre skrev:
Visst är det så, men dessa trådar har en tendens att bege sig på villovägar alltför ofta därav uppmaningen.
Du har inget rykte att droppa då?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Bjurre skrev:
Frasse skrev:
Bjurre skrev:
Du har inget rykte att droppa då?
Svårt att locka någon till ett sjunkande skepp. Challe och JJ har under en tid jobbat med nästa års trupp men det är tyst som i graven runt eventuella nyförvärv.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Frasse skrev:Svårt att locka någon till ett sjunkande skepp. Challe och JJ har under en tid jobbat med nästa års trupp men det är tyst som i graven runt eventuella nyförvärv.
De väntar väl med och se vart DIF spelar nästa säsong, blir lite svårt när man inte vet vart budgeten hamnar.
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Hade vi verkligen 2 årkontrakt med båda spelarna från SSK? Trodde Almtorp bara hade ett år.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

FFFHTB skrev:Hade vi verkligen 2 årkontrakt med båda spelarna från SSK? Trodde Almtorp bara hade ett år.
Stämmer och ordet skandal tycker jag passar bra in i detta fall.
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Bjurre skrev:
FFFHTB skrev:Hade vi verkligen 2 årkontrakt med båda spelarna från SSK? Trodde Almtorp bara hade ett år.
Stämmer och ordet skandal tycker jag passar bra in i detta fall.
Så om vi klarar oss vad fan händer då :( ? Det här kan ju inte vara sant. Visst de passar i en fjärdekedja men ingenting annat! Finns det något sätt att man kan låna ut spelarna till t ex Malmö så att de betalar deras löner?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
Mäklaren skrev:Magnutz, allvarligt, du kan inte klaga på att man jublar när man gör mål!

Däremot vill jag inte se Claessons jävla flin när det går emot.
Och det gjorde ju det. Det gick emot. Vi sög. Han flinar. Hatar sånt. Det är inte läge nu. Släck grinet, tänd ursinnet.
Som Mackan?

Han ser jävligt förbannad ut.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Marcus Nilsons kontrakt måste brytas oavsett hur det går och hur han avslutar säsongen. Maken till större loser har jag aldrig varit med om. Sämst när det gäller, kan inte åka skridskor, skjuter aldrig, tacklar aldrig, missar passningar, ser trött ut, klappar aldrig medspelare på benskyddden.

Det sistnämnda är dock samtliga i laget usla på. Det händer fan ALDRIG att spelarna peppar varandra öppet under pågående match, vilket är uselt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Mäklaren skrev:Marcus Nilsons kontrakt måste brytas oavsett hur det går och hur han avslutar säsongen. Maken till större loser har jag aldrig varit med om. Sämst när det gäller, kan inte åka skridskor, skjuter aldrig, tacklar aldrig, missar passningar, ser trött ut, klappar aldrig medspelare på benskyddden.

Det sistnämnda är dock samtliga i laget usla på. Det händer fan ALDRIG att spelarna peppar varandra öppet under pågående match, vilket är uselt.
Håller med dig om det sista. Usel sammanhållning. Ingen står upp för någon annan. Man spelar för sig sjäv.

Ikväll kommer nog en lång post av mig i den här tråden. Lika menlös som vanligt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

android skrev:
Mäklaren skrev:Marcus Nilsons kontrakt måste brytas oavsett hur det går och hur han avslutar säsongen. Maken till större loser har jag aldrig varit med om. Sämst när det gäller, kan inte åka skridskor, skjuter aldrig, tacklar aldrig, missar passningar, ser trött ut, klappar aldrig medspelare på benskyddden.

Håller med dig om det sista. Usel sammanhållning. Ingen står upp för någon annan. Man spelar för sig sjäv.

Ikväll kommer nog en lång post av mig i den här tråden. Lika menlös som vanligt.
Finns tre spelare som faktiskt hjälper varandra och försöker underlätta arbetet för puckföraren, föga förvånande är det också dessa tre som tillsammans match efter match är dom minst dåliga. Självklart menar jag Fimpen, Tim och Kempe.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Heeeellloooo Zweden!

Jag och min trogna följeslagare Janne J (fat J) började planera nästa säsong. Vi tog därför ett möte med Håkan Södergren, Challe B, Tommy E och Mats Larsson. Vi involverade även Mackan N och Daniel Tjärnqvist. Detta för att säkerställa att alla var med på tåget innan vi började våran scoutresa. Som expert var manager MP intagen

Fat J: Vad vill ni se nästa säsong? Jag fixar.
Håkan S: Jag vill se mer fart va. Någon som kan göra sina gubbe va, men också någon kan ge en smäll och ta en smäll, det är hockey va.
Tommy E: Inga kommentarer.
Mats Larsson: För mig spelar det ingen roll, jag sover gott om nätterna. Ta någon billig jävel bara.
Mackan Nilson: hrm, det blir bra, måste dra. Lite sjuk och barn på dagis. Hej.
Daniel Tjärnqvist: Zzz
Manager MP: Ni måste göra er av med spelare. Det är bara att säga till dom att dom är oönskade, låta dom träna med damlaget och hota dom. Köra bara köra. Jomensåere!

Så började vår scoutresa. Fat J iförd truckerkeps (tydligen det senaste) och grön piké-tröja. Tanken var att åka runt i Sverige, Finland, Ryssland, Schweiz, Slovakien och en tripp över pölen.

Tanken var också lite enkel som genial. Nu skulle vi bara kolla efter spelare i topp-lagen. Spelar man i ett topp-lag så borde man kunna prestera.

Vi började i Skellefteå. Fat J var riktigt sugen på Martin Lundberg. "Ung smart och har varit i Stockholm på semester en gång". Själv imponerades jag inte av Martins -17. Istället så intresserade jag mig för Thomas Skogs. En hyfsad två-vägsback med +14, bra på rören och kan passa pucken. Även Christian Söderström väckte uppmärksamheten. En spelare som gjort 20-30 poäng dom senaste fyra säsongerna trots ganska lite speltid.

I Luleå var Fat J jävligt jobbigt. Det enda han snackade om var Dean Kukan. En junior med ett "Svinjävla roligt namn, klacken kommer älska det". Nåja, här fanns Johan Harju. En stor stark målskytt, med Sverigs fulaste hår. -50 000 i månaden pga håret. Som hittat.

På vägen hemåt så åkte vi förbi Njurunda där Fat J hade fått nys om en gänglig spelare med bra +/- och hyfsad poängskörd som var Djurgårdare. Efter en kort intervju visade det sig dock att han var väldigt kritisk till allt och att Fat Js keps var skandalöst usel. Därav ingen deal.

Vi tog oss sedan ner mot Stockholm igen, men stannade till i Gävle. Här hade Fat J tydligen hittat två okända talanger. Han ville inte säga vilka det var men gav dom kodnamnen "Ironhook och Gotlänningen". Han skulle tydligen lägga all sin vakna tid på dessa. Jag var mer sugen på namnen Andersén och Granström. Två tuffa spelare. En back med hyfsad skridskoåkning och en forward som är jävligt jobbig att möta och tekar bra. Rollspelare med attityd.

Resan tog oss vidare till Örebro där vi mötte upp Håk-eye. "Den här Jarrred Åuulin va. Rackarns spelsinne va. Har haft one night in paris va".

Vi tog färjan över till Finland. Janne var imponerad över att komma utomlands. “Nog för att man varit i Södertälje, men det här tar fan priset. Jävlar vad dom snackar konstigt”. Här mötte vi upp Fernholm. Fat J hade en kille han hade tränat som junior. En stabil defensiv back som inte gör några misstag. Ruskigt rutinerad. Bra lag-sympatier också. Han hette något i stil med Bomäädeenä. Vi letade men kunde inte hitta någon sådan. Vi hälsade på Oscar Eklund. Han var glad. Kiitos Hyvää!

Via transibiriska järnvägen tog vi oss till Ryssland där Fat J ville ordna ett möte med Niklas Kronwall. Han irrade runt lite innan vi träffade någon som var väldigt lik Staffan Kronwall.

Ångbåten tog oss över till Amerika. Här träffade vi Pågen Andreas Thuresson, fiskrensaren Carl Klingberg, Djurgårdaren Andreas Engqvist, Fabian Brunnström och lite jänkare och kanadicker.
Fat J tyckte dock att dessa folkslag kaxxade för mycket. Däremot hittade han en tysk, Justin Krueger som han tyckte verkade vara en jävligt bra kille med en jävligt rolig frisyr. Han tar vi.

Vi hemkomsten summerades allting ihop med resultatet:

Kedja 1: Jared Aulin - Andreas Engqvist - Johan Harju
Kedja 2:Andreas Thuresson - Kristofer Ottosson - Marcus Nilson
Kedja 3:Jimmie Ölvestad - Jonathan Granström - Mario Kempe
Kedja 4:Daniel Brodin - Christian Eklund - Ludwig Blomstrand
Extra : Pontus Åberg

BackPar 1:Kronwall - Fernholm
Backpar 2:Krueger - Andersén/Skogs
Backpar 3:Printz - Kyle
Extra back: Gustafsson

Kedja 1: Aulin kan bli en sensation som Rosén. Bra spelsinne och finess. Engqvist är en stor klassisk center utan störra svagheter. Inga riktiga styrkor heller. Harju en målskytt som tillför tyngd.
Kedja 2: Ottosson klassiskt center. Thuresson stor och stark med bra skridskoåkning som skapar utrymme för Mackan Nilson att glida runt och leka storstjärna.
Kedja 3: Kan bli en av Sveriges jobbigaste kedjor att möta. Elaka, bra fart, lite finess.
Kedja 4: Även den en ganska speedig kedja som kan smälla på. Brodin behöver komma upp i samma form som förra året.

Backpar 1: Tungt backpar där Kronwall står för det kreativa.
Backpar 2: Ett allround-backpar som är skridskostarka och hyfsade i båda ändarna.
Backpar 3: Tydlig rollfördelning mellan Printz och Kyle
Extraback: Erik G som kan komma in och avlasta. Han och Philip Holm spelar annars i Almtuna.

Vette fan. Dämpade min ångest ett tag i alla fall. Laget blev väl sisådär. Tråkigt att släppa Norman och lite andra spelare. Jag vet att det inte bara är att bryta kontrakten, men allt går att lösa om man bara vill.

UT
Mattias Carlsson 150-200
Jonas Almtorp 150-200
Mathias Tjärnqvist 200
Daniel Tjärnqvist 250
Patrick Cehlin 50-100
John Norman 50-100
Andreas Holmqvist 200
Fredrik Claesson 50-100
Tim Eriksson 100
Mika Zibanejad 50-100
Totalt: 1150-1550