DIF_Soldier skrev:Åh, gud var rädda ni är för er egna personliga integritet. Att ni ens tillåter er själva att skaka för aik. Skaffa en ryggrad och sluta kryp undan.
Jag vill möta aik. Om vi förlorar så är de bättre än oss, det är den bittra sanningen - deal with it. Men man kan aldrig hävda sig bättre än någon om man inte möter dem rakt på. Återigen är rädslan att förlora större än viljan att vinna! Var är ryggraden?
SLUTA SKAKA FÖR AIK, DET ÄR PINSAMT!
Ryggrad?
Så om jag förstår dig rätt så tycker du inte att vi ska vara rädda för att förlora en final? Dessutom mot ett lag som fullständigt malde ner oss i två matcher? Skulle aik slå ut oss i ett slutspel skulle vi få höra det i ALL evighet, om du vill det så får det stå för dig.
Vadå inte bättre en aik? En tabell ljuger aldrig. Vi var och är i bättre än aik i grundserien. Varför ska vi då VILJA möta dem igen när man kan möta andra lag och bara skita i aik och veta att vi är bäst stan?
För att det är en ynkryggs väg ut, och det är INTE så jag definierar en sann Djurgårdare! Återigen frodas du på rädslan att förlora istället för euforin att vinna.
Jag vill möta aik för att det vore ett supernormalt stimuli att slå dem - inte för att det vore dubbelt så ångestladdat att förlora. Börja tänk som en vinnare. För det är sannerligen inte mentaliteten "Better safe than sorry" som tagit oss till 16 SM-guld...
Det skulle vara en sannerligen simpel motståndare. Jag vill FAN ändå inte ha med de där jävlarna i ett slutspel så det får dra fullt hus på hovet och full hype inför nästa säsong och allt vad det innebär. Önskar de all olycka som går i alla moment.
DIF_Soldier skrev:Åh, gud var rädda ni är för er egna personliga integritet. Att ni ens tillåter er själva att skaka för aik. Skaffa en ryggrad och sluta kryp undan.
Jag vill möta aik. Om vi förlorar så är de bättre än oss, det är den bittra sanningen - deal with it. Men man kan aldrig hävda sig bättre än någon om man inte möter dem rakt på. Återigen är rädslan att förlora större än viljan att vinna! Var är ryggraden?
SLUTA SKAKA FÖR AIK, DET ÄR PINSAMT!
Ryggrad?
Så om jag förstår dig rätt så tycker du inte att vi ska vara rädda för att förlora en final? Dessutom mot ett lag som fullständigt malde ner oss i två matcher? Skulle aik slå ut oss i ett slutspel skulle vi få höra det i ALL evighet, om du vill det så får det stå för dig.
Vadå inte bättre en aik? En tabell ljuger aldrig. Vi var och är i bättre än aik i grundserien. Varför ska vi då VILJA möta dem igen när man kan möta andra lag och bara skita i aik och veta att vi är bäst stan?
För att det är en ynkryggs väg ut, och det är INTE så jag definierar en sann Djurgårdare! Återigen frodas du på rädslan att förlora istället för euforin att vinna.
Jag vill möta aik för att det vore ett supernormalt stimuli att slå dem - inte för att det vore dubbelt så ångestladdat att förlora. Börja tänk som en vinnare. För det är sannerligen inte mentaliteten "Better safe than sorry" som tagit oss till 16 SM-guld...
Folk ville ha upp dem i år för att det skulle vara så underbart att krossa dem, sen när vi förlorade mot dem klagade alla.
Folk ville ha upp dem i år för att det skulle vara så underbart att krossa dem, sen när vi förlorade mot dem klagade alla.
Vi tycker olika-deal with it.
Vad har det med någonting att göra av det jag skrev? Ja, folk ville ha upp dem och klagade när vi förlorade..... Okej? Är det din poäng? Vafan?
Ja, vi tycker olika och vi diskuterar det. Om alla skulle "deal with it" skulle det inte varit något forum här över huvud taget (eller kanske, men det hade varit ganska tomt), och om du själv på fullaste allvar hade stått för det påståendet hade du själv aldrig yttrat dig. Återigen är dina påståenden dubbelbottnade, utan grund och ur sitt sammanhang.
Så, vill du hålla dig till ämnet eller vill du återigen ställa ett diffust ultimatum och krypa undan?
Soldaten: Du skrev själv " Deal with it it" i ett av dina argument... därför skrev jag det.
Anledningen till att jag skrev "deal with it" denna gång var eftersom du tycker det är så fruktansvärt pinsamt att jag inte vill möta aik i en final.
Du måste alltid skriva att diverse personers argument är pinsamma, ur sitt sammanhang etc, håll dig till ämnet istället.
Edit: Ändrade eftersom min svenska var under all kritik vilket du så korrekt påpeka Magnutz
Senast redigerad av lilleman den 2011-03-02 00:20:42, redigerad totalt 1 gånger.
lilleman skrev:Soldaten: Du skrev själv " Deal with it it" i en av dina argument., därför skrev ja känner en g det.
Anledningen till att jag skrev "deal with it" denna gång var eftersom du tycker det är så fruktansvärt pinsamt att jag inte vill möta aik i en final.
Du måste alltid skriva att diverse personers argument är pinsamma, ur sitt sammanhang etc, håll dig till ämnet istället och fokusera på ämnet!
Ordkriga inte med Soldaten. Han älskar att verbalisera och är relativt välformulerad.
Om vi inte har chans på 4:e platsen inför sista omgången, och förlust innebär att gnaget missar slutspel, så har jag inget emot att förlora matchen mot Timrå.
Hur ser DIFhockey-forumet på det?
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Snazzi skrev:Om vi inte har chans på 4:e platsen inför sista omgången, och förlust innebär att gnaget missar slutspel, så har jag inget emot att förlora matchen mot Timrå.
Snazzi skrev:Om vi inte har chans på 4:e platsen inför sista omgången, och förlust innebär att gnaget missar slutspel, så har jag inget emot att förlora matchen mot Timrå.
Tror vi alla är överens om att om ajk kommer med så blir det en helt annan nerv i slutspelet. Ett ökat intresse är bra för hockeyn. Att vi sen ska äga dem på alla tänkbara plan ser jag bara som en utmaning som vi ska kunna klara av med det matrial vi har.
(Ut med smålagen som ingen bryr sig om och stäng sen serien anser jag)
(Ut med smålagen som ingen bryr sig om och stäng sen serien anser jag)
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård