"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
"– Ja den målsättningen har jag alltid. Annars är det inte roligt att spela. Det är ju som att fråga, vill du vinna eller förlora? Vill du inte vinna så håller man inte på med sport, då förstår inte jag varför man håller på. Visst är det kul att spela men det är ännu roligare att vinna. Det är ungefär samma fråga där, vill du vinna eller förlora? Vill du ha guld eller silver?"
Som sagt förut, äntligen lite vinnarmentalitet för sjutton!
Framförallt är det skönt att läsa att ledningen stod på sig och inte gav efter Tjärnas krav gällande konktraktslängden. Det känns som att vissa föreningar hade offrat vad som helst för att signa en spelare av hans kaliber.
Senast redigerad av Edin den 2011-06-30 17:44:58, redigerad totalt 1 gånger.
Håller helt med Edin här, starkt av DIF att stå på sig.
Tjärna har en skön inställning på pappret, visa det på isen också så ser vi till att göra något jävligt bra av säsongen!
Jag kan fortfarande inte riktigt släppa den enormt kompetenta backuppsättning vi förfogar över inför 11/12. Känns nästan overkligt bra och välbalanserat i mitt tycke. Framförallt har vi inte - på förhand - någon ledare man "hoppas på skall kunna spela sin första match framåt senhösten" som i fallet med Ragge senaste säsongen, där man bara går och väntar, väntar, hoppas och hoppas. D.Tjärnqvist har potential att vara i närheten av Ragnarsson när det gäller pondus & auktoritet på isen, vilket verkligen saknades den gångna säsongen.
SirDIFalot skrev:För övrigt.. Vilken jävla tur att de inte kunde enas först. Annars hade vi ju aldrig suttit här med Daniel PLUS Kyle!
Tjae kanske, fast hade DIF gått med på Tjärnas första krav och det visade sig att Kyle vart ledig senare så hade det nog gått att lösa också skulle jag tro. Man letade ju ändå ersättare för Bartley.