Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av pulverapa »

Hall Skill for Norris!
sensei
Kontakt:

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av sensei »

Även jag beskriver ovan nämnda spelare med NHL-mått mätt, givetvis.

Jag värderar inte spelartyper som Karlsson och Sedins lika högt som andra, och i slutändan beror det väl på personliga preferenser antar jag.

Men jag försöker göra kopplingen mellan lagets framgångar och vilka spelartyper man har. Det tror jag många glömmer desvärre, och blir istället överdrivet imponerade när de ser en "spelskicklig" playmaker elegant vicka på röven oattackerad i pp.

Ang. pens så tycker jag nog att Letang var bland de backar som var mest olycklig under finalen, Murray gjorde sitt jobb.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
1962FenderStrat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av 1962FenderStrat »

Jag håller med Jim ang Murray. Jag gillar Murray, men att han får fortsätta i NHL är bara märkligt. Han skulle säkert kunna göra bra ifrån sig i HA, men NHL är för hög nivå för honom numera. Skulle inte bli förvånad om vi får se honom i en DIF-tröja redan till våren.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag menar inte att Murray är perfekt, långt ifrån. Han har brister som är uppenbara till och med för mig. Dock är han jävligt bra på det han är bra på och har historiskt sett vart smart nog att koncentrera sig på det.

Däremot en backkollega i hans lag, Subban är en riktig sensei-spelare. Underbart komplett spelare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
MJ25

Inlägg av MJ25 »

1962FenderStrat skrev:Jag håller med Jim ang Murray. Jag gillar Murray, men att han får fortsätta i NHL är bara märkligt. Han skulle säkert kunna göra bra ifrån sig i HA, men NHL är för hög nivå för honom numera. Skulle inte bli förvånad om vi får se honom i en DIF-tröja redan till våren.
Jag skulle bli förvånad om han överhuvudtaget spelade i DIF mer i sitt liv. Tror han kommer lira i något mittengäng i KHL nästa säsong (14/15).
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Om man förnekar att det ser ut som han går mot sina sista NHL-säsong så har man nog inte sett tillräckligt NHL. De flesta hockeyexperterna där över verkar ju dessutom förvånade att han ens fick något i år.
Expert.
Användarvisningsbild
MJ25

Inlägg av MJ25 »

Fast han var rätt bra i Pens.. som jag minns det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

MJ25 skrev:Fast han var rätt bra i Pens.. som jag minns det.
Det var han verkligen inte. I alla fall inte när det behövdes.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Både Wennberg & Erik Gustafsson gjorde sina första (väl?) mål i sina nya klubbar ikväll. Grattis. Eller nåt.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Ang. Murray så är den ekonomiska biten det viktigaste när han väljer lag, i alla fall enligt den intervju som gjordes av hockeysverige.se. Tror nog att han lägger ner karriären efter denna säsong. Pengar har han gott om. Men det vore stort om han gör en sista säsong i DIF innan han lägger av.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

1962FenderStrat skrev:Ang. Murray så är den ekonomiska biten det viktigaste när han väljer lag, i alla fall enligt den intervju som gjordes av hockeysverige.se. Tror nog att han lägger ner karriären efter denna säsong. Pengar har han gott om. Men det vore stort om han gör en sista säsong i DIF innan han lägger av.
Ja tyvärr tror jag att han tycker att han "gjort sin utlovade säsong" i DIF under lockouten. Även om det blev kort.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Om vi skulle gå upp till ES nästa säsong så tror jag att Murray kan tänka sig lira för DIF. Men jag tror inte han kommer till DIF för att lira i AS. Han lär runda av ute i Europa någonstans eller lägga av helt.

Självklart skulle man vilja ha Murray i DIF oavsett HA eller ES, men jag tror inte det kommer hända.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bild

Ja, det är en ganska sorglig bild :cry:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tragiskt att Gnäll-Linkan hyllas på Järnkaminernas dag...

Klart han ska hyllas, men i ljuset av hur han har fylletwittrat råder det inget tvivel om att de mer "speciella" hyllningstillfällena bör tillhöra Jimmie (där gjorde de rätt) och Otto.

Otto av rent personliga preferenser förvisso, men poängen är att Linkan helt enkelt inte bör hyllas just då. Det privilegiet har han gnällt bort i min mening.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Fricke

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Fricke »

Nej Linkan leder ju bara alla tiders poängliga med nästan hundra poäng, såg i princip ensam till att undvika kvalserien och lirade några säsonger med skitlön.

Fira av honom Oskarshamn borta. På instagram.
Skriv svar