Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Jag får inte in Åh Djurgårn!
Jag håller ut på en jäääärnkaamiin!
sedan , vi är meesta mästarna.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Trodde vi hade tagit bort "Vi är".4sure skrev:Jag får inte in Åh Djurgårn!
Om "Vi är" finns med går det inte att ha Åh Djurgårn.
I alla fall så som jag ser det.
Jag drar heller inte ut på Järnkamin eftersom att det inte står så, därför får jag plats med något efter.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
nu skriver jag min version.
"meesta mästarna, ni kan kalla oss vad ni vill.
För vi är meesta mästarna, en maskin , en järnkaammiiin!
Sen börjar det om ,så får jag ihop det iaf.
sen när man börjar om då lägger jag till "JA vi är meesta mästarna"
testa fall ni får ihop det!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Det funkar det också.4sure skrev:nu skriver jag min version.

visst blev det bra ?:)Snazzi skrev:Det funkar det också.4sure skrev:nu skriver jag min version.
- Silverminken
Jag tycker faktiskt det låter rätt bra med "Åh Djurgårn" i textenSnazzi skrev:Du skrev väl det där.4sure skrev:Snazzi skriv hur du menar när man ska förlänga tonerna.
Så här typ: Meeeesta mästarna, ni kan kalla oss vad ni vill.
Men vi är meeesta mästarna, en maskin en järnkamin, åh Djur-gårn!
Testa sjung så förstår du exakt.
Men, jag vill gärna höra om andra får in "åh Djurgårn" i texten eller om jag gör något fel.
Så vad tycker folket? Hur vill ni ha texten?

"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
jag fattar inte hur ni får ihop det, skulle uppskatta fall någon typ förklara hur ni sjunger för de låter inte bra med Åh djurgårn på slutet!:P
Ska ni köra denna under matchen mot lhc (antar det men reserverar mig för slarvläsning
)? När ungefär så man kan spetsa öronen från sittplats, är lite skeptisk måste jag säga. Känns som att den antingen blir ett plattfall men kan också bli riktigt bra om många hänger. Lycka till säger jag (och menar det verkligen är inte ironisk). Men om du/ni vet på ett ungefär när ni ska försöka sätta igång så säg/skriv gärna till.

2014-04-07, vad hände?
Jag tyckte refrängen var så mäktig i videon!
så jag tyckte varför inte försöka så jag kom på texten och folk tror jag började gilla den.
Och nu vill dom att jag ska försöka mig på den mot LHC men jag är tveksam fall folk hakar på , inte kul att stå själv och ingen hakar på, men fall jag vet att folk hakar på då kan jag starta den!
Men men varför inte försöka liksom, man förlorar inget på det.
Men det är som du säger, antingen blir det katastrof, eller så blir det grymt mäktigt och innebär tryck i hovet!
Får se, många dagar kvar!:)
så jag tyckte varför inte försöka så jag kom på texten och folk tror jag började gilla den.
Och nu vill dom att jag ska försöka mig på den mot LHC men jag är tveksam fall folk hakar på , inte kul att stå själv och ingen hakar på, men fall jag vet att folk hakar på då kan jag starta den!
Men det är som du säger, antingen blir det katastrof, eller så blir det grymt mäktigt och innebär tryck i hovet!
"Vi ska hugga er"
Jag har märkt på senare matcher att ni börjat sjunga en ramsa som inleds med "Vi ska hugga er, och det vet ni om" både på läktarplats och i klackbaren. Texten senare i ramsan är ju inte heller speciellt smickrande. Vad kommer denna ramsa ifrån?
Jag tycker det kan vara kul med lite små elaka ramsor ibland mot vissa spelare som förtjänar lite skit, men denna ramsa tycker jag inte om för 5 öre, har ni hört hur ni låter när i står där och skrålar i baren? skulle man filma er och sen visa det för er 5 år senare, skulle ni fortfarande tycka det var lika häftigt då?
Jag är själv medlem i Djurgården hockey sen ett antal år tillbaka och har följt Djurgården sen jag var 10 år gammal. Men denna ramsa är nog en av de pinsammare jag hört. Jag är nog rätt säker på att ansvariga för Djurgården hockey inte heller tycker att en sån här ramsa hör hemma på hovet, med tanke på att det är inte bara klackmänniskor som går på hockey, det är ju även familjer och deras barn, som är en rätt stor del av besökarantalet och om dom tar illa vid av såna här ramsor, så slutar det i slutändan med mindre inkomst för Djurgården hockey för att dom helt enkelt tycker det inte är passande för sina barn att gå på hockey, eller själva tycker det är olämpligt. Kom ihåg att en familj på 5 betalar upp till 1500kr för en match om de inte har nått speciellt erbjudande och sitter på långsida.
Fortsätt gärna sjunga på som ni gör, i år har det vart ett fantastiskt tryck på hovet och t om kollegor och vänner har börjat gå på matcherna pga det häftiga trycket från er. Så fortsätt klämma i ända från tårna som baloo skulle ha sagt, men snälla, överväg att dumpa denna ramsa.
I år blir det slutspel.
God jul och gott nytt år på er!
Mvh
Johnny
Jag tycker det kan vara kul med lite små elaka ramsor ibland mot vissa spelare som förtjänar lite skit, men denna ramsa tycker jag inte om för 5 öre, har ni hört hur ni låter när i står där och skrålar i baren? skulle man filma er och sen visa det för er 5 år senare, skulle ni fortfarande tycka det var lika häftigt då?
Jag är själv medlem i Djurgården hockey sen ett antal år tillbaka och har följt Djurgården sen jag var 10 år gammal. Men denna ramsa är nog en av de pinsammare jag hört. Jag är nog rätt säker på att ansvariga för Djurgården hockey inte heller tycker att en sån här ramsa hör hemma på hovet, med tanke på att det är inte bara klackmänniskor som går på hockey, det är ju även familjer och deras barn, som är en rätt stor del av besökarantalet och om dom tar illa vid av såna här ramsor, så slutar det i slutändan med mindre inkomst för Djurgården hockey för att dom helt enkelt tycker det inte är passande för sina barn att gå på hockey, eller själva tycker det är olämpligt. Kom ihåg att en familj på 5 betalar upp till 1500kr för en match om de inte har nått speciellt erbjudande och sitter på långsida.
Fortsätt gärna sjunga på som ni gör, i år har det vart ett fantastiskt tryck på hovet och t om kollegor och vänner har börjat gå på matcherna pga det häftiga trycket från er. Så fortsätt klämma i ända från tårna som baloo skulle ha sagt, men snälla, överväg att dumpa denna ramsa.
I år blir det slutspel.
God jul och gott nytt år på er!
Mvh
Johnny
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Re: "Vi ska hugga er"
Denna ramsa är såvitt jag vet en av bokstavskombinationens ramsor. Det är väl dem som drar igång den varje gång vi har sjungt den hittils.
Dock, senast de försökte starta den började några högt upp sjunga på en helt annan ramsa, för att överrösta och dämpa "Almänna idrottsklubben horungar"
Det är många som tycker som du ska du veta. Själv vet jag inte vad jag tycker, en av de få ramsor det blir bra tryck i, även fast texten är rätt så opassande.
Dock, senast de försökte starta den började några högt upp sjunga på en helt annan ramsa, för att överrösta och dämpa "Almänna idrottsklubben horungar"
Det är många som tycker som du ska du veta. Själv vet jag inte vad jag tycker, en av de få ramsor det blir bra tryck i, även fast texten är rätt så opassande.
Senast redigerad av Snazzi den 2009-12-15 23:06:55, redigerad totalt 1 gånger.
- Silverminken
Pinsam låt! Gör väl inget om den sjungs på barer och dylikt men på matcher är det bara pinsamt. Skäms när jag hör den
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
- Stolt-Djurgårdare
Låter utmärkt4sure skrev:Jag tyckte refrängen var så mäktig i videon!

Men jag hoppas att du inte förväntar dig särskilt mycket dem första gångerna som den sjungs
bara, eftersom det tar väldigt lång tid för många att hänga med i ramsan.
Och bara du inte blir besviken om väldigt många inte sjunger med i början och ger upp.
Utan det är bara att försök om igen

EDIT: Om du nu bestämmer dig för att köra den såklart.
Djurgårdare för livet
- Stolt-Djurgårdare
Nu undrar jag bara av ren nyfikenhet, eftersom jag tycker den går bra att sjunga någon gångSilverminken skrev:Pinsam låt! Gör väl inget om den sjungs på barer och dylikt men på matcher är det bara pinsamt. Skäms när jag hör den
då och då på matcher, vad är det du tycker är pinsamt med ramsan?
Som sagt frågar av ren nyfikenhet inget annat

Djurgårdare för livet
Stolt-Djurgårdare skrev:Nu undrar jag bara av ren nyfikenhet, eftersom jag tycker den går bra att sjunga någon gångSilverminken skrev:Pinsam låt! Gör väl inget om den sjungs på barer och dylikt men på matcher är det bara pinsamt. Skäms när jag hör den
då och då på matcher, vad är det du tycker är pinsamt med ramsan?
Som sagt frågar av ren nyfikenhet inget annat
Vad många inte gillar, inklusive mig, är att ajk snodde den från brajen och vi har djort om ajks till en hat-ramsa mot dem.. Därför förespråkar jag att den sjungs på barer och på stan innan matcher mot just ajk, + matcher mot Skellefteå annars tar vi en ramsa från ajk, som dom dessutom har tagit..
mvh
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen