Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Förstår ingenting om man tar in Hannula.

Han är ju en grymt bra spelare som man gärna ser i Djurgården men det finns ju några frågor:
Vart får vi pengarna i från? Varför skulle man vilja ha in honom på ett korttidskontrakt i det här läget av säsongen, speciellt om man ser till lockoutsituationen?

Märkligt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Många frågetecken nu alltså...

1. Hur har vi fått pengar?

2. Om vi nu har pengar, är det inte bättre att lägga de på en värvning som vi VET är kvar andra halvan av säsongen? Istället för ännu mer konstgjord andning före jul?

On the other hand....

Åberg - Ljungh - Landeskog
Linkan - Johner - Hannula

Wow!
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Känns ändå som det är en större chans att Hannula stannar över hela säsongen än att Gabbe, Douglas eller någon annan NHL-spelare gör det. Hade jag fått välja hade jag valt Printz alla dagar om jag fått välja någon. Vår backsida är trots Murrays ankomst(inte hans fel) fullständigt bedrövlig stundtals. Men fruktansvärt kluven angående Hannula, äckligt bra spelare för oss att få in men jag vill ändå ha en garanti att han stannar vid eventuell kvalserie. Vad den nu en må gälla, till elitserien eller till Division 1. Känns 50/50 i nuläget!

Tänk vad spelare kan växa på grund av en sketen lite lirare :shock: Åberg och Ljungh, båda djupt sågade under början av säsongen. Nu efter Gabbes ankomst, spelare tänkta för en förstalina :lol:
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Man får väl anta att styrelsen inte spelar med hela våran ekonomi om man tar in Mika. Jag tror att det finns lite pengar kvar som man har väntat med + Nils försäkringspengar och att man har finansierat NHL-spelarna helt externt.

Däremot vette fan om Hannula är rätt lirare att plocka in. Han brukar ju benämnas som målskytt, men han gör väl inte speciellt många mål?

Angående Åberg så blev han bättre och bättre redan innan Gabbe kom in. Däremot Ljungh har väl höjt sig samtidigt som Landeskog klev in.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Man får väl anta att styrelsen inte spelar med hela våran ekonomi om man tar in Mika. Jag tror att det finns lite pengar kvar som man har väntat med + Nils försäkringspengar och att man har finansierat NHL-spelarna helt externt.

Däremot vette fan om Hannula är rätt lirare att plocka in. Han brukar ju benämnas som målskytt, men han gör väl inte speciellt många mål?

Angående Åberg så blev han bättre och bättre redan innan Gabbe kom in. Däremot Ljungh har väl höjt sig samtidigt som Landeskog klev in.
Hannula kan vara lösningen bredvid Linkan dock.

Har svårt att se hur en kedja med Linkan, Johner och Hannula INTE skulle lyckas på allsvensk nivå.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

android skrev:
Njaa, nog för att Åberg gnuggade lite hårdare sista matchen innan Landeskog kom in, men förvandlingen var liksom med Ljungh brutal från en match till den andra. Helt plötsligt var det en puck att behandla och inte någon satans het potatis.
Staten

Inlägg av Staten »

Kan han vara tänkt som ersättare för gabbe? Han kanske försvinner efter sina två månader här? Hope not.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Om vi leker med tanken att Hannula kommer in. Då får vi sjukt många forwards. Jag blir då lite sugen på att sätta ner Ottosson som back istället för Holm/Lennhammer.

Hannula - Johner - Linkan
Ölvestad - Honken - Wennberg
Tim E - Fimpen - Hank
Extra: Sörensen
Utlåning: Blomstrand

Murray - Gustafsson
Timmy - Lidström
Granath - Ottosson

Helt åt helvete eller rätt smart lösning för att förbättra backsidan när vi ändå har många forwards?
Expert.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

SirDIFalot skrev:Om vi leker med tanken att Hannula kommer in. Då får vi sjukt många forwards. Jag blir då lite sugen på att sätta ner Ottosson som back istället för Holm/Lennhammer.

Tim E - Fimpen - Hank

Murray - Gustafsson
Timmy - Lidström
Granath - Ottosson

Helt åt helvete eller rätt smart lösning för att förbättra backsidan när vi ändå har många forwards?
Den där lösningen gillar jag :D
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:Om vi leker med tanken att Hannula kommer in. Då får vi sjukt många forwards. Jag blir då lite sugen på att sätta ner Ottosson som back istället för Holm/Lennhammer.

Tim E - Fimpen - Hank

Murray - Gustafsson
Timmy - Lidström
Granath - Ottosson

Det är väl OK men samtidigt lite ironiskt när Otto enligt mig visar upp en helt annan nivå som center senaste tiden, speciellt i offensiv zon. Det är numera ett nöje att se Otto riva och slita i kombination med sin rutin och erkända smartness.

Däremot lånar jag ut Sörensen istället för Blomstrand, inget chockerande kanske.

Hannula i DIF, jatack. Det lär ju vara en kombination av många faktorer som gör att det ens är aktuellt. Det är bara att tacka och ta emot, givet att hela säsongen spelas.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev: Jag tror han innerst inne är både Djurgårdare och pengakåt. Det är väl inget fel? Vi har familjen Persson t.ex. Och på närmare håll Sudden, som jag aldrig förlåter för att inte ha pensionerat sig hos oss förra säsongen.
Persson har inte öst in nå pengar i DIF hockey.
Man kan vara både rik och Djurgårdare och ändå inte bidra med något.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rix

Inlägg av Rix »

Hannula i all ära, en kanonspelare och självklart ett jättebra nyförvärv. Men behöver vi verkligen en till forward?

Jag skulle gärna se att vi istället tar in en PP back, känns som vi behöver en stabil offensiv back som kan smälla in 10-15 mål i PP.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Har saknat Hannula. Han höjer DIF:s spets ytterligare. Får hoppas ledningen har ett tänk hur man vill bygga laget. Våra konkurrenter kommer inte sitta still i båten utan komplettera färdiga trupper med spets. Är oxå vktigt att Hannula stannar hela säsongen och typ inte 6 matcher för att visa upp sig för KHL. Håller med många härinne. Vi måste gå "all in" . Vi har fan inte råd att inte gå upp den här säsongen. Lägg sen krut på "N. Kronwall o Hörnqvist efter jul. Är bara att smöra och göra vad som helst för våra företagsvälgörare så vi får in kosing att ta in ovanstående herrar. Visst en dröm men inget är omöjligt om viljan finns. Klarar konkurrshotade Frölunda ta in Henke Lundqvist då ska vi oxå kunna visa våra muskler...
Härliga DIF kom igen =o))
Robin.H

Inlägg av Robin.H »

Härligt Kul med hannula! En spelare som verkligen kan kliva fram!

Roligt att så många här skrattade åt express när uppgifterna Kom ut för någon vecka sen.

Det är inte direkt första gången dom har rätt heller kontra Aftonbladet..
Man ska ta expressens uppgifter lite mer seriöst!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Robin.H skrev:Härligt Kul med hannula! En spelare som verkligen kan kliva fram!

Roligt att så många här skrattade åt express när uppgifterna Kom ut för någon vecka sen.

Det är inte direkt första gången dom har rätt heller kontra Aftonbladet..
Man ska ta expressens uppgifter lite mer seriöst!
Tycker inte Expressen har "mer rätt" än Aftonbladet i sina Silly-avslöjanden. Där ligger nog AB före.

Henrik Sjöberg på Expressen har haft en del rätt kring DIF på sistone.
Expert.
Låst