Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
btw, behöver vi oduya och urbom?
Nej.Mårten_ skrev:btw, behöver vi oduya och urbom?
#87 skrev:Nej.Mårten_ skrev:btw, behöver vi oduya och urbom?
tro knappast dom är sämre än lenhammar och holm. lenhamar och holm kan man ju låna ut också, till nått bottenlag i HA, div-1 eller utlandet.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Två förstärkningar räcker gott och väl nu i början. Däremot om det fortfarande är lockout efter jul så ser jag gärna att vi tar in NHL spelare på varenda position inför kvalserien.
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Men var realistiskt nu. Dessa spelare kostar väldigt mycket pengar sett ur ett allsvenskt perspektiv. Och tar vi in fem spelare som sedan sticker före kvalserien skapar det ju enorma problem.Mårten_ skrev:#87 skrev:Nej.Mårten_ skrev:btw, behöver vi oduya och urbom?
tro knappast dom är sämre än lenhammar och holm. lenhamar och holm kan man ju låna ut också, till nått bottenlag i HA, div-1 eller utlandet.
Expert.
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Betalar du försäkringen? Det räcker som det är nu, möjligtvist att vi kan ta in Kronwall också men där får det ta stopp enligt mig. Ingen vet hur lång lockouten blir. Tar vi då in, säg 7 spelare, och alla de försvinner efter 2-3 månader har de gjort mer skada för klubben och laget som helhet. Blir nog bra med Murray och Bengan till en början. Sen vi får helt enkelt se hur allt utvecklar sig. Landeskog och Kronwall får självklart ansluta. Mer än så har vi nog inte råd med, om ens det?Mårten_ skrev:#87 skrev:Nej.Mårten_ skrev:btw, behöver vi oduya och urbom?
Skickat från min GT-i9100 via Tapatalk 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Urbom är skickad till Albany i AHL.Mårten_ skrev:btw, behöver vi oduya och urbom?
Oduya är en fruktansvärt duktig hockeyspelare och skulle definitivt vara vår bäste back om vi fick in honom. Han är mer spelskicklig än Douglas, samtidigt som han kan sätta in rejäla tacklingar.
Oduya går före en forward för mig alla dagar i veckan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skulle gärna se han i DIF med.Mäklaren skrev:Oduya är en fruktansvärt duktig hockeyspelare och skulle definitivt vara vår bäste back om vi fick in honom. Han är mer spelskicklig än Douglas, samtidigt som han kan sätta in rejäla tacklingar.
- Tessan
Oduya skulle jag också gärna plocka hem och han har uttryckt att han vill hjälpa DIF upp. Men kan vara bra att ta in 2-3 (tror även på Landeskog) till att börja med.
- SirDIFalot
Med tanke på Oduyas nya kontrakt är nog han helt utesluten.
Expert.
- Tessan
Jasså?!? Berätta!SirDIFalot skrev:Med tanke på Oduyas nya kontrakt är nog han helt utesluten.
- SirDIFalot
Han har ungefär samma lön som Hörnqvist. Fast tre år kvar istället för ett år. Det vill säga, om Hörnqvist kostar 70k i månaden så lär Oduya kosta typ 210k. I runda slängar.Tessan skrev:Jasså?!? Berätta!SirDIFalot skrev:Med tanke på Oduyas nya kontrakt är nog han helt utesluten.
Expert.
- Tessan
Ok, tack för info!SirDIFalot skrev:Han har ungefär samma lön som Hörnqvist. Fast tre år kvar istället för ett år. Det vill säga, om Hörnqvist kostar 70k i månaden så lär Oduya kosta typ 210k. I runda slängar.Tessan skrev:Jasså?!? Berätta!SirDIFalot skrev:Med tanke på Oduyas nya kontrakt är nog han helt utesluten.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det finns ytterligare en anledning till att vi kan utesluta Kronwall. Hans agent heter Claes Elefalk.
Den mannen orsakar bara problem för spelare i anknytning till DIF. Avskyr den mannen.
Den mannen orsakar bara problem för spelare i anknytning till DIF. Avskyr den mannen.
Säg den glädje som varar