Jag chansar inte. Mario Kempe har jag frågat personligen. Brodin vet jag vad han tjänar genom andra källor.SirDIFalot skrev:Jag tror Mäklaren chansar rätt så mycket, bara så du vet. Men mellan tummen och pekfingret kan ju många gissa.pulverapa skrev:Du verkar ha rätt bra koll på lönerna i DIF. Är det helt otänkbart att du skulle PM:a mig lönerna? Skulle vara rätt intressant att se... Tycker det är synd att det hymlas om löner i Elitserien.Mäklaren skrev:Mario Kempe och Daniel Brodin tjänar 80 000 i månaden båda två. Det känns som att vi bör se över dessa spelares prestation sett till lön.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mycket intressant, hur reagerade Mario när du frågade? De flesta hockeyspelare blir ju oftast förolämpade av den frågan. Nästa så de skäms över att tjäna så mycket för att jobba så lite!Mäklaren skrev:Jag chansar inte. Mario Kempe har jag frågat personligen. Brodin vet jag vad han tjänar genom andra källor.SirDIFalot skrev:Jag tror Mäklaren chansar rätt så mycket, bara så du vet. Men mellan tummen och pekfingret kan ju många gissa.pulverapa skrev:Du verkar ha rätt bra koll på lönerna i DIF. Är det helt otänkbart att du skulle PM:a mig lönerna? Skulle vara rätt intressant att se... Tycker det är synd att det hymlas om löner i Elitserien.Mäklaren skrev:Mario Kempe och Daniel Brodin tjänar 80 000 i månaden båda två. Det känns som att vi bör se över dessa spelares prestation sett till lön.
100% DJURGÅRDSJ***L
Varför skulle han inte bli det?
Det är var och ens ensak. Oavsett vad man jobbar med.
- starvin_marwin
- Säsongskort: Ja
80 000 i månaden är väl för i h-vete inte högt för att vara en elitseriespelare äldre än 20 år?
- -daniel-
Haha den konversationen skulle jag vilja tagit del av.Mäklaren skrev:Jag chansar inte. Mario Kempe har jag frågat personligen. Brodin vet jag vad han tjänar genom andra källor.SirDIFalot skrev:Jag tror Mäklaren chansar rätt så mycket, bara så du vet. Men mellan tummen och pekfingret kan ju många gissa.pulverapa skrev:Du verkar ha rätt bra koll på lönerna i DIF. Är det helt otänkbart att du skulle PM:a mig lönerna? Skulle vara rätt intressant att se... Tycker det är synd att det hymlas om löner i Elitserien.Mäklaren skrev:Mario Kempe och Daniel Brodin tjänar 80 000 i månaden båda två. Det känns som att vi bör se över dessa spelares prestation sett till lön.
Mäklaren stöter på Mario på Stureplan:
Mäklaren: "Hörru Kempe, vad tjänar du egentligen varje månad?"
Kempe: "80 papp."
Mäklaren: "Då har du råd att bjussa på en bira?"
Kempe: "Glöm det, jag skall köpa kola för pengarna (speciellt till Norman) - sen är jag luspank."

-
Håller med Wikegård i den här frågan, jag vill veta var mina pengar går till. Hockeyspelare är offentliga människor och bör således inte behandlas som vilken lagerarbetare som helst. Sen skiter jag i spelarens totala inkomst, men grundlönen DIF pröjsar spelarna borde framgå via en offentlig lista. Wikegård ville ju till och med ha lönerna på spelartröjerna vilket jag personligen tycker är att dra det lite väl långtHenkos skrev:Varför skulle han inte bli det?

100% DJURGÅRDSJ***L
-
Deras pengar går till tre saker och thats it:-daniel- skrev:Haha den konversationen skulle jag vilja tagit del av.Mäklaren skrev:Jag chansar inte. Mario Kempe har jag frågat personligen. Brodin vet jag vad han tjänar genom andra källor.SirDIFalot skrev:Jag tror Mäklaren chansar rätt så mycket, bara så du vet. Men mellan tummen och pekfingret kan ju många gissa.pulverapa skrev:Du verkar ha rätt bra koll på lönerna i DIF. Är det helt otänkbart att du skulle PM:a mig lönerna? Skulle vara rätt intressant att se... Tycker det är synd att det hymlas om löner i Elitserien.Mäklaren skrev:Mario Kempe och Daniel Brodin tjänar 80 000 i månaden båda två. Det känns som att vi bör se över dessa spelares prestation sett till lön.
Mäklaren stöter på Mario på Stureplan:
Mäklaren: "Hörru Kempe, vad tjänar du egentligen varje månad?"
Kempe: "80 papp."
Mäklaren: "Då har du råd att bjussa på en bira?"
Kempe: "Glöm det, jag skall köpa kola för pengarna (speciellt till Norman) - sen är jag luspank."
Xider
Kola
Xbox 360
100% DJURGÅRDSJ***L
Det publicerades ju en lista på Sportbladet i går, annars så är det väl bara att ringa skatteverket?Jockmaniac skrev:Håller med Wikegård i den här frågan, jag vill veta var mina pengar går till. Hockeyspelare är offentliga människor och bör således inte behandlas som vilken lagerarbetare som helst. Sen skiter jag i spelarens totala inkomst, men grundlönen DIF pröjsar spelarna borde framgå via en offentlig lista. Wikegård ville ju till och med ha lönerna på spelartröjerna vilket jag personligen tycker är att dra det lite väl långtHenkos skrev:Varför skulle han inte bli det?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Som dock knappast visar hela sanningen (eller ens en del av den).Edin skrev:Det publicerades ju en lista på Sportbladet i går, annars så är det väl bara att ringa skatteverket?Jockmaniac skrev:Håller med Wikegård i den här frågan, jag vill veta var mina pengar går till. Hockeyspelare är offentliga människor och bör således inte behandlas som vilken lagerarbetare som helst. Sen skiter jag i spelarens totala inkomst, men grundlönen DIF pröjsar spelarna borde framgå via en offentlig lista. Wikegård ville ju till och med ha lönerna på spelartröjerna vilket jag personligen tycker är att dra det lite väl långtHenkos skrev:Varför skulle han inte bli det?
- SirDIFalot
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news= ... um=twitter
Okej men... Almtuna är ju gnagets samarbetsklubb? Skumt
Expert.
- swallat
med Ragge som tränareSirDIFalot skrev:http://www.difhockey.se/nyhet.php?news= ... um=twitter
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Jävla rolig signatur du har. Vad menar du med den egentligen? Fuck of Hardy? Hall of Fame?swallat skrev:med Ragge som tränareSirDIFalot skrev:http://www.difhockey.se/nyhet.php?news= ... um=twitter
Almtuna ja. Är dom Gnagets samarbetsklubb? Är det officiellt mer än att dom har lånat ut en hel kedja dit?
Dom bör i alla fall avbryta det samarbetet direkt. Går ju åt helvete. Däremot har Djurgårdaren Guter varit helt okej det jag har sett. Skulle inte tacka nej till honom nästa säsong, dock finns det ingen plats för honom.
Född till sportchef.
Tjärnqvist - Holmqvist
S Kronwall - Klubertanz
Claesson - Printz
Nilson - Engqvist - Danielsson
Åberg - Almtorp - Nordgren
Kempe - Norman - Ölvestad
Blomstrand - Hank/Ahlén - Brodin
S Kronwall - Klubertanz
Claesson - Printz
Nilson - Engqvist - Danielsson
Åberg - Almtorp - Nordgren
Kempe - Norman - Ölvestad
Blomstrand - Hank/Ahlén - Brodin
Senast redigerad av Mårten_ den 2011-11-25 19:29:26, redigerad totalt 2 gång.
Och Tellan ska vi inte ha, skrämmande dålig hittills i matchen mot aik.
Edit: Givetvis så avgör ju inte hans insatser just i den här matchen att jag inte vill ha honom till nästa säsong. Han är helt enkelt inte så bra, totalt sett.
Edit: Givetvis så avgör ju inte hans insatser just i den här matchen att jag inte vill ha honom till nästa säsong. Han är helt enkelt inte så bra, totalt sett.
Senast redigerad av Kentta den 2011-11-25 19:29:16, redigerad totalt 1 gånger.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ja dessa två mål han släppt in har varit jävligt dåliga insatser.Kentta skrev:Och Tellan ska vi inte ha, skrämmande dålig hittills i matchen mot aik.
Avskaffa tre mot tre.