Rudi skrev: ↑2023-11-25 19:14:37Om jag får välja mellan skiten vi såg i går och Växjö så tar jag Växjö. Utan tvekan.
Agree!
Den största anledningen till att jag sällan går på fotboll är inte den bristfällig kvalitet på spelet (Europas 48:e bästa liga....eller vad fan AS nu är).
Nej, det är den stora mängden Bengal-Miffon på läktarplats, som ständigt skrålar -Det är vi som är DIF!
Sedan, när den "lilla klicken som förstör" hetsar mot vakter/Polis/motståndarfans kan man se på reprisbilder efteråt att "klicken" är större än vad man skulle önska
Så är det. Vissa som inte har förmågan att skapa sig en egen identitet försöker appropriera supporterskap och hävdar att alla som inte håller med om deras syn på supporterskap och stämning är emot DIF.
Syns tydligt på sociala medier hur det låter.
Skadligt för både förening och alla andra som följer, stöttar och älskar laget.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Nu går alltså Järnkaminernas ordförande ut och skyller ifrån sig.
Bröt Abbe några regler? Tände Abbe bengaler, kastade inventarier och hetsade mot ordningsmakten?
Nej.
Lite självransakan vore önskvärt.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Nu går alltså Järnkaminernas ordförande ut och skyller ifrån sig.
Bröt Abbe några regler? Tände Abbe bengaler, kastade inventarier och hetsade mot ordningsmakten?
Nej.
Lite självransakan vore önskvärt.
Ovanstående trams är just en av anledningarna till att jag gick ur JK för flera år sen aldrig att jag lägger en spänn till dom så länge den anarkisten är ordförande i JK
JK's ordförande skämmer bara ut sig mer genom att twittra sådant skitsnack. Rejält omogen och naiv person som hellre skyller ifrån sig snarare än att inse problemen.
Ta hjälp av någon vuxen om det är så svårt.
Här är Djurgårdens officiella uttalande om gårdagen:
"Ett stort antal Djurgårdare fanns på plats vid fredagskvällens bortamatch mot Södertälje. Scaniarinken var slutsåld och det var förutsättningar för en riktig publikfest.
Det absoluta flertalet av de tillresta supportrar som befann sig på bortasektion samt på övriga sektioner visade upp ett mycket gott uppförande, dessvärre var agerandet från ett mindre antal personer helt oacceptabelt. Djurgården tar starkt avstånd från dessa personers ageranden samt från de händelser som utspelade sig i arenan.
Det beslut som togs av Svenska Ishockeyförbundet och polisen att spela färdigt matchen inför tomma läktare var olyckligt, då den typen av beslut drabbar väldigt många oskyldiga människor samt får stora ekonomiska konsekvenser. I det här fallet accepterar vi dock beslutet utifrån den bedömning som gjordes av säkerhetsläget i arenan.
Pyroteknik är förbjudet och högst olämpligt på idrottsarenor, i synnerhet i inomhusmiljö. Djurgården kommer att lida ekonomisk skada efter gårdagens händelser i form av böter för pyroteknik och skadegörelse, något som föreningen aktivt kommer att arbeta med att skyldiga personer ersätter."
EspenK skrev: ↑2023-11-26 06:17:40
Om du inte kan vara vuxen utan måste vända en tragedi för klubben till din egen fördel i en personlig vendetta så:
AVGÅ ViKTOR!
Du smutsar ner mer än du städar upp nu!
JK ska inte stå för misshandel, skadegörelse och hot mot tjänsteman samt vad som i värsta fall kunde blivit mordbrand.
Snälla nån! Börjar tappa sugen för att gå på matcher helt när det verkar som halva klacken fått en släng av reptilhjärna.
Vad åsyftas egentligen här? JK har gått ut och tagit avstånd från pyro och men också avstånd från polisen beslut att evakuera, att det inte var nödvändigt. Vad för personlig vinning har Viktor med detta och vad hade du velat höra?
Bra och tack SirDIF... Jag börjar känna mig ensam här! Rent vansinne. Det kommer du få erfara nu när du försökt nyansera diskussionen lite och inte hetsar på fördömande-tävlingen som pågår.
Senast redigerad av Manijock den 2023-11-26 08:46:51, redigerad totalt 1 gånger.
Eftersom man nu, liksom tidigare, låtsas som att det inte finns problem internt i våra supporterled så kommer det här aldrig lösas.
Att skylla på en säkerhetschef är bara tramsigt, han har ett jobb att göra och så länge en klick idioter fortsatt förstör så har han all rätt att fatta obekväma beslut.
Det är inte att vara "engagerad supporter" att enkom vara på match för att förstöra, jag hoppas konsekvenserna den här gången blir kostsamma så att någon eventuellt tänker till nästa gång småglin med 3 folköl innanför västen vill spela Allan.
Om du inte kan vara vuxen utan måste vända en tragedi för klubben till din egen fördel i en personlig vendetta så:
AVGÅ ViKTOR!
JK ska inte stå för misshandel, skadegörelse och hot mot tjänsteman samt vad som i värsta fall kunde blivit mordbrand.
Snälla nån! Börjar tappa sugen för att gå på matcher helt när det verkar som halva klacken fått en släng av reptilhjärna.
Vad åsyftas egentligen här? JK har gått ut och tagit avstånd från pyro och men också avstånd från polisen beslut att evakuera, att det inte var nödvändigt. Vad för personlig vinning har Viktor med detta och vad hade du velat höra?
Gick ju inte att ha dialog med delar av det entourage som befann sig på Djurgårdsläktaren som Viktor eller vem det nu var som författade texten på JK skrev i deras text. Du vet lika väl som jag att det finns en klick personer som älskar att skapa mayhem och som ser det som sin god given right att starta bråk med ordningvakter, poliser och alla andra som har en annan uppfattning än deras vålds och förmodligen av droger snedvridna världsbild.
Men jag håller med om att det är trist att ca 6000 andra oskyldiga åskådare fick lämna arenan däremot håller jag inte med om JK:s skrivelse på något sätt var bättre än Djurgårdens officiella uttalanden och jag saknar fortfarande konsekvenstänk från JK att man inte mer på allvar försöker markera hårdare mot dom där maskeradmupparna vars agerande är sjukt pinsamt och då syftar jag både på bengalbrännandet(inomhus helt hål i huvudet) samt efterspelet med små patetiska individer i rånarluvor som ska mucka med poliser och ordningsvakter genom att kasta allt dom får tag på.
AVGÅ ViKTOR!
JK:s uttalande tar inte tydligt avstånd från pyro. Läs igen så ser du att det i uttalandet enbart konstateras att "med rådande regelverk" (tolkar jag som ett implicit ifrågasättande) så kommer Djurgården att drabbas av icke önskvärda kostnader. Jag skulle säga att uttalandet legitimiserar pyro om det inte vore för att det riskerar att drabba föreningen ekonomiskt. Jag tycker att det är oerhört omdömeslöst. Djurgårdens statement är betydligt mer balanserat och moget.
AVGÅ ViKTOR!
JK:s uttalande tar inte tydligt avstånd från pyro. Läs igen så ser du att det i uttalandet enbart konstateras att "med rådande regelverk" (tolkar jag som ett implicit ifrågasättande) så kommer Djurgården att drabbas av icke önskvärda kostnader. Jag skulle säga att uttalandet legitimiserar pyro om det inte vore för att det riskerar att drabba föreningen ekonomiskt. Jag tycker att det är oerhört omdömeslöst. Djurgårdens statement är betydligt mer balanserat och moget.
Jag tycker djurgårdens uttalande var lite fegt. Man vek sig för hårt och ”accepterar” ordningsmaktens beslut. Istället för att ifrågasätta varför konsekvenserna denna gång blev så mycket större än det tiotal andra gånger det bränts på hockey i SHL/hockeyallsvenskan senaste året.
Men för min del spelar det inte någon större roll vad JK eller DIF kommer med för uttalande. Det är bara ord i slutändan.
Just nu känns det snarare att det handlar om att få utlopp för sin ilska mot pyroteknik överlag samt ta debatten från fotbollen till hockeyn där man nog känner sig lite i majoritet i jämförelse med bollen.
Varför är reaktionerna så mycket större nu helt plötsligt än förra säsongens match mot SSK där en flagga brändes upp med hjälp av en bengal? Jo, för att polisen helt oförklarligt tömde hela arenan nu. Och varför gjorde dom det? Jag skulle gissa på grund av exakt det vi får se nu. Interna splittringar och en tävling om vem som kan fördöma hårdast samt att man inte är vatten värd om man har en mer nyanserad bild av det hela. Rätt smart strategi av dom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
AVGÅ ViKTOR!
Jag tycker djurgårdens uttalande var lite fegt. Man vek sig för hårt och ”accepterar” ordningsmaktens beslut. Istället för att ifrågasätta varför konsekvenserna denna gång blev så mycket större än det tiotal andra gånger det bränts på hockey i SHL/hockeyallsvenskan senaste året.
Men för min del spelar det inte någon större roll vad JK eller DIF kommer med för uttalande. Det är bara ord i slutändan.
Fegt? Det är väl ändå JK som är fega här och inte fördömer snorungar? Återigen, kan man inte hålla sig till lagar och regler har man grova problem.
Har oerhört svårt att förstå hur man resonerar kring det här, visst det finns andra händelser som hanterats annorlunda och där konsekvensen blivit en annan men så länge man inte erkänner att det finns problem och kraftigt tar avstånd från dessa individer och deras handlande så legitimerar man ju indirekt sådana här händelser.