Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Grabben från Söder

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Grabben från Söder »

Vilket lag skulle man helst vilja ha i en kvartsfinal då? Rögle känns som svårast motstånd rent spontant
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Hoppas innerligt att Alsing är tillbaka till slutspel:

Hultström Garrison
T.Nilsson Alsing
Högström Mylläri
Norell

Pettersson MÅSTE petas när Alsing är tillbaka. Jag är ledsen. Men grabben är en total säkerhetsrisk just nu.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev:Vilket lag skulle man helst vilja ha i en kvartsfinal då? Rögle känns som svårast motstånd rent spontant
Känns inte som det spelar så stor roll mellan HV,Rögle, Färjestad eller Skellefteå. Skulle vara fint om vi kunde ramla in på en topp-4 och få hemmaplansfördel!
EspenK

Inlägg av EspenK »

Vill helst ha skellefteå i en kvart. Eller Rögle.

Färjestad och Hv är maskiner just nu. De passar oss väldigt dåligt.

Tror dock det blir respass mot samtliga 4 lag vi kan möta. Över 7 matcher ser jag inte att vi kan hålla ihop det.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

EspenK skrev:Vill helst ha skellefteå i en kvart. Eller Rögle.

Färjestad och Hv är maskiner just nu. De passar oss väldigt dåligt.

Tror dock det blir respass mot samtliga 4 lag vi kan möta. Över 7 matcher ser jag inte att vi kan hålla ihop det.
Ligger nåt i det.
Det tar ju oftast någon sväng innan du avancerat i ett slutspel, RBK har gjort en bra Grundserie, men nu börjar nåt helt annat.

Saik är bra, men inte omöjliga

HV & FBK känns tungt att få redan i en Kvart
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror ni det blir nåt slutspel? Jag är rätt rejält skeptisk till att det blir av.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

-daniel- skrev:Tror ni det blir nåt slutspel? Jag är rätt rejält skeptisk till att det blir av.
Tomma läktare, kanske.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Vill ha saik eller fbk. Hv är ok. Rövle är läskiga, och spelare för spelare ser jag dem som betydligt obehagligare än övriga. Men Corona ställer väl in hela skiten snart.
Praetori

Inlägg av Praetori »

16 raka hemmasegrar och desustom mot SAMTLIGA lag i SHL i följd.
Det kommer inte hända för DIF igen på decennier så passa på att memorera både laget och era egna insatser på läktaren för det är en rätt sjuk streak med alla mått mätt. Det gamla rekordet stod sig i 32 år. Det finns förmodligen gårdare som inte är födda än men som kommer vara vuxna med egna barn innan det slås nästa gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Tror ni det blir nåt slutspel? Jag är rätt rejält skeptisk till att det blir av.
Enig. Känns som många ignorerar frågan i någon form av förnekelse.

Norge, Schweiz och Tyskland stänger ner säsongen. KHL drar ner publikkapaciteten kraftigt. För att inte tala om alla fotbollsligor.

Ska vara Sverige som enda land stå emot? Efter att folkhälsomyndigheten höjt risknivån för allmän spridning till den högsta på en femgradig skala.

Jag börjar bli tveksam.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:
Enig. Känns som många ignorerar frågan i någon form av förnekelse.

Norge, Schweiz och Tyskland stänger ner säsongen. KHL drar ner publikkapaciteten kraftigt. För att inte tala om alla fotbollsligor.

Ska vara Sverige som enda land stå emot? Efter att folkhälsomyndigheten höjt risknivån för allmän spridning till den högsta på en femgradig skala.

Jag börjar bli tveksam.
Norge har skjutit upp slutspelet, inte stängt ner.

https://www.hockey.no/nyheter/2020/nm-s ... er-utsatt/
DIF!
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Det enda raka är att stänga ner hockey och fotbollssäsongen tyvärr - stora folksamlingar är inte att rekommendera i dessa tider
Ceterum censeo Solna esse delendam
williams

Inlägg av williams »

Skjuta upp är väl det ända rätta. Varför avsluta det hela, när detta virus kommer vara borta om ca 2 veckor. Snart är Greta och miljön på allas läppar igen!!
Praetori

Inlägg av Praetori »

williams skrev:Skjuta upp är väl det ända rätta. Varför avsluta det hela, när detta virus kommer vara borta om ca 2 veckor. Snart är Greta och miljön på allas läppar igen!!
Det lär pågå i många månader framöver och slutligen bli en del av den normala virusfloran. Att skjuta upp är samma sak som att ställa in.
Spridningen är global så även om du låser in allt och alla i Sverige i en månad så kommer det ske ny spridning om inte senare i år så nästa år.
Att spela utan publik eller inför max 500 åskådare är en variant. Annars är det bara att lägga ner.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Risk att det inte blir någon mer hockey alls denna säsong. Vi ska såklart respektera myndighetsbeslut.
Men blir riktigt stökigt i alla hockeyserier. Inget guld, Oskarshamn och Leksand har tur och Löven och Modo tungt osv.
Men efter allt är det bara en sport och hälsan och sätta stopp på spridningen såklart viktigare.
Skriv svar