Helt okej. Där ser vi också att man faktiskt kan värva spelare från tyska högstaligan som snittar 1p/fajt. Vi måste hitta en sån kille.Jim Morrison skrev:Lekkamrat till Johner = Josh Soares
Även goda vänner har jag hört? Spelade tillsammans i Växjö.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Sv: Re: Silly-season 2013-2014
Re: Silly-season 2013-2014
Helt enig.Nummer19 skrev:Hajar inte varför folk vill bli av med Jimmie och Otto. Anser att det är oerhört viktigt att vi fixar nytt kontrakt med dessa två snarast.
Dessvärre tror jag att gårdagens match var sista gången vi får se Otto i DIF-tröjan. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men jag har fått intrycket av att han tycker att det är nog nu. Killen är 37 år och det känns som att han vill börja tänka lite mer på familjen än att harva runt ännu ett år i Allsvenskan.
Jag hoppas dock att jag har fel, Otto är fortfarande för bra för att sluta.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Nja, har väl inget konkret att komma med, men nog skulle han kunna göra bra ifrån sig i vilket AS-topplag som helst och även i en del ES-lag. Lär inte spela för en spottstyver om vi säger så.Jim Morrison skrev:
Vadådå? Och hur dyr?
- Jim Morrison
Hur många "AS-topplag" finns det då?Vikas skrev:Nja, har väl inget konkret att komma med, men nog skulle han kunna göra bra ifrån sig i vilket AS-topplag som helst och även i en del ES-lag. Lär inte spela för en spottstyver om vi säger så.Jim Morrison skrev:
Vadådå? Och hur dyr?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hur ser folket här på Kalus? Förlänga eller ej? Enligt mig är det en given förlängning.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
En spelare som jag mer än gärna vill se i DIF är Steve Saviano. Nu vet jag inte alls hur dyr han är eller om han ö.h.t. kan tänka sig Allsvenskan, men han kan ju inte vara överdrivet het bland ES-lagen.
Minst sagt löst rykte på MrMadhawk's blogg (om Linkans avgång):
"En stor hockeyspelare har gjort sitt. Men det här året var han inte nå vidare. Din ersättare vet jag redan om jag ska tro min kusin som jobbar på event under djurgårdens hemmamatcher.. Namnet på spelaren är Jimmy Andersson från vita hästen. "
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5501
"En stor hockeyspelare har gjort sitt. Men det här året var han inte nå vidare. Din ersättare vet jag redan om jag ska tro min kusin som jobbar på event under djurgårdens hemmamatcher.. Namnet på spelaren är Jimmy Andersson från vita hästen. "
Senast redigerad av Vikas den 2013-03-14 17:15:52, redigerad totalt 1 gånger.
- Jim Morrison
Återförena Saviano, Soares och Johner#87 skrev:En spelare som jag mer än gärna vill se i DIF är Steve Saviano. Nu vet jag inte alls hur dyr han är eller om han ö.h.t. kan tänka sig Allsvenskan, men han kan ju inte vara överdrivet het bland ES-lagen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vore kanske hur coolt som helst..Jim Morrison skrev:Återförena Saviano, Soares och Johner#87 skrev:En spelare som jag mer än gärna vill se i DIF är Steve Saviano. Nu vet jag inte alls hur dyr han är eller om han ö.h.t. kan tänka sig Allsvenskan, men han kan ju inte vara överdrivet het bland ES-lagen.
- Jim Morrison
Det är sådana namn man måste jobba med. Smarta värvningar. Billiga spelare med chans att blomma ut som fan. Titta på en spelare som Marcus Nilsson till exempel. Gick från Sunne i div 1 och spås nu bli en av Elitseriens bästa spelare nästa säsong, något han redan varit i allsvenskan.Vikas skrev:Minst sagt löst rykte på MrMadhawk's blogg (om Linkans avgång):
Sv: Re: Silly-season 2013-2014
Senast jag uttalade mig om mrmadhawk bemötte han min "kritik" här på forumet.Vikas skrev:Minst sagt löst rykte på MrMadhawk's blogg (om Linkans avgång):
Ja, det stämmer säkert att han har låg felprocent när det kommer till värvningar osv men faktum kvarstår, när det handlar om DIF är han ofta fel ute. Han verkar ha dåliga källor här. Denna värvning tror jag inte det minsta på innan jag sett den på difhockey.se
Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014
pulverapa skrev: Senast jag uttalade mig om mrmadhawk bemötte han min "kritik" här på forumet.
Ja, det stämmer säkert att han har låg felprocent när det kommer till värvningar osv men faktum kvarstår, när det handlar om DIF är han ofta fel ute. Han verkar ha dåliga källor här. Denna värvning tror jag inte det minsta på innan jag sett den på difhockey.se
Er..ja, nu är det ju inte Herr Rödhök själv som kom med det, utan det är en kommentar.
Ni får be om ursäkt om det redan varit uppe men det har blivit väldigt många sidor och trådar sedan igår kväll. I alla fall så skriver Linus Schröder så här om läget i dagens SvD.
Djurgården har tre spelare – Adam Reideborn, Mattias Guter och Marcus Sörensen – på vattentäta kontrakt över nästa säsong. Samtal förs med ytterligare åtta spelare som har rätt att bryta sina avtal, däribland JVM-resenärerna Linus Arnesson och Alexander Wennberg. Därutöver har Jimmie Ölvestad och Kristofer Ottosson förklarat att de vill fortsätta.
http://www.svd.se/sport/djurgarden-kast ... 994172.svd
Djurgården har tre spelare – Adam Reideborn, Mattias Guter och Marcus Sörensen – på vattentäta kontrakt över nästa säsong. Samtal förs med ytterligare åtta spelare som har rätt att bryta sina avtal, däribland JVM-resenärerna Linus Arnesson och Alexander Wennberg. Därutöver har Jimmie Ölvestad och Kristofer Ottosson förklarat att de vill fortsätta.
Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014
Okej, det framgick inte av ditt inlägg.Vikas skrev:pulverapa skrev: Senast jag uttalade mig om mrmadhawk bemötte han min "kritik" här på forumet.
Er..ja, nu är det ju inte Herr Rödhök själv som kom med det, utan det är en kommentar.

Nä, men jag läser inte hans blogg eftersom jag är totalt ointresserad av andra lag i elitserien och allsvenskan.
Struten skrev:Ni får be om ursäkt om det redan varit uppe men det har blivit väldigt många sidor och trådar sedan igår kväll. I alla fall så skriver Linus Schröder så här om läget i dagens SvD.
Faan så bra! Kan nog göra att fler kan tänka ig stanna när otto och Ölvestad gör det.