Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av Jepe »

Så som Wennberg spelat på försäsongen så bör han få en plats. Just nu på bekostnad av T Eriksson. Wennberg har varit respektlös framåt och trampat skridskor i varje byte han varit inne i. En fjärdeline med Wennberg-Honken-Blomstrand låter riktigt bra i mina öron.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hoppas att Weigel kan få mycket speltid, det är lite samma vibbar som när Krüger kom fram. Gömmer sig ett riktigt bra spelsinne och vassa handleder där någonstans.. Jag tycker inte heller Tim tar en tröja i denna forwardsuppsättning men jag börjar främst bli lite orolig för Otto. Han har haft noll kräm i benen hittills och ser vi samma tendenser första 3-4 matcherna på serien bör han inte spela i en top 6 roll.
Expert.
Ugglan

Inlägg av Ugglan »

Android:
Bohman fick mkt förtroende av Uffe Samuelsson i just BP och var som sagt inte inne på ett enda mål bakåt på 12 elitseriematcher med Modo ifjol så nog är han tillräckligt bra i defensiven.
I J20 fick han både styra PP från blå med bra skott men även ofta ställa sig framöfr kassen pga sin styrka så en hel del mål satte han från den positionen.
30 p på 40 matcher är bra för en back även i J20.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Mycket bra sammanfattning, Android.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
12139

Inlägg av 12139 »

Tim har varit vår bäste forward så här långt, och ni hävdar att han inte ens platsar? Herregud.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

12139 skrev:Tim har varit vår bäste forward så här långt, och ni hävdar att han inte ens platsar? Herregud.
Vissa tycker han är bäst. Resten tycker han är meningslös. Inget nytt.
Expert.
DIFtorped

Inlägg av DIFtorped »

12139 skrev:Tim har varit vår bäste forward så här långt, och ni hävdar att han inte ens platsar? Herregud.
Kan bara hålla med, fattar inte vad en del har emot Tim!!!
Rix

Inlägg av Rix »

Jag har väl inget emot Tim. Bara det att han väger lite lätt. På försäsongen har han gått rakare mot mål, till skillnad från förra säsongen då han snurra varv efter varv längs kanterna. Hoppas han får en bra säsong och så kanske han växer fram till en potentiell top 6 spelare. Det är skillnad på backarna i AS och ES.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag säger det jag alltid sagt om Tim. Tycker han är för dålig för att spela i en första eller andrakedja. (Detta kanske skulle ändras på allsvensk nivå, men det ser inte ut så med vårt spelarmaterial). Tycker han hämmar en checklingline då han är alldeles för klen och i en tredjekedja så ger jag hellre speltiden till en Wennberg eller Weigel som kan utvecklas av det.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Seriöst, skämtar du?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Jag håller med tidigare talare angående att backuppsättningen är tunn. Själv blir jag alltid livrädd när jag ser Holm eller Gustafsson med pucken i egen zon. De har en hel del att lära där...
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Djurgårn skrev:Jag håller med tidigare talare angående att backuppsättningen är tunn. Själv blir jag alltid livrädd när jag ser Holm eller Gustafsson med pucken i egen zon. De har en hel del att lära där...
Tror och tycker att både Holm och Gustafsson har potential att bli minst stabila elitseriebackar. Dock så tycker jag även att dom måste ha något stabilt att växa kring. Visst kan det vara utvecklande att få ta mycket ansvar etc.

Sedan ska man komma ihåg att det inte är lika svårt för en back i AS. Niklas Andersson och Stefan Lassen var duktiga i Allsvenskan. Jag hoppas verkligen att Gustafsson dels börjar proppa som han kan, men även att han inte har tappat speed när han har lagt på sig kilon. Han var ingen raket tidigare, 7-8kg tyngre finns det ju en risk att han tappar ännu lite speed.

Jag håller ändå Gustafsson högre än Lennhammer i början av säsongen. Visst har Lennhammer varit stabil i AS en säsong, men Gustafsson har många matcher varit stabil i ES. DOCK har han gjort en hel del misstag som straffat sig hårt, dessa måste han jobba bort.

Jag tror och tycker inte att det skiljer speciellt mycket mellan Lennhammer, Holm, Arnesson, Falk och Bohman. Det är dock olika spelartyper.

Visst gamblar vi lite men förhoppningsvis kan vi få bra utdelning genom fin utveckling hos någon av dessa fem.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Förstår inte varför folk tvekar på Gustafsson? Jag tycker att han har varit en av dom bättre backarna på försäsongen. Varje match jag har sett så har han imponerat i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev:Förstår inte varför folk tvekar på Gustafsson? Jag tycker att han har varit en av dom bättre backarna på försäsongen. Varje match jag har sett så har han imponerat i alla fall.
Han har i alla fall ett ganska resolut och auktoritärt fysiskt spel.

Den stora stjärnan som dock håller på att tändas är Blomstrand. Jag sticker ut hakan och säger att han kommer få chansen i NHL en vacker dag. Ville bara få det sagt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

http://hockeysverige.se/article/1347958 ... med-pontus

En artikel om ingenting, egentligen, men det säger lite om Challes tankar om PP. Man vill alltså spela med en point istället (Åberg) istället för en back. Om han nu verkligen menar det återstår att se, men me like.
Skriv svar