Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott

Re: Ett alternativ?

Inlägg av stolpskott »

pekka21 skrev:
Järnkaminen90 skrev:Många intressanta namn har nämnts och jag ser iaf någon av dessa spelare i Dif nästa säsong:
N.Anger
M.Hannula
Klasen
Dicken

Men sen har jag också en till som skulle kunna tillförra agressivitet och bra spel:
Lance Ward från Hv71,mycket spelskicklig back som alltid fionns där för sina lagkamrater och smäller dessutom på rejält. Vad jag fått höra och läst så står han utan kontrakt nästa säsong? om det stämmer så kanske han vore ett alternativ i vårat kära Dif.

Spelskicklig? Hoppas du skojar för annars är det skrämmande, du kan ju bara inte mena allvar han har ju noll i spelskicklighet.
Lance Ward? inget för "storsatsning" precis, men dom andra alternativen är riktigt sköna :D
Användarvisningsbild
Järnkaminen90
Medlem: Ja, vanlig medlem

men

Inlägg av Järnkaminen90 »

Lance tillför en oerhört viktig del i hockeyn. Det fýsiska spelet och tror att han skulle passa utmärkt.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Järnkaminen90 skrev:
Men sen har jag också en till som skulle kunna tillförra agressivitet och bra spel:
Lance Ward från Hv71,mycket spelskicklig back som alltid fionns där för sina lagkamrater och smäller dessutom på rejält. Vad jag fått höra och läst så står han utan kontrakt nästa säsong? om det stämmer så kanske han vore ett alternativ i vårat kära Dif.
Måhända att han inte är en dålig hockeyspelare men vi har vekrligen inte råd med en kille som drar på sig 273 utvisningsminuter på en säsong. Hur tänker du?
i
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

kollade

Satt och kolla hv-brynäs förut och lance visa upp en del spelskicklighet. Men hans starkaste sida är ju det fysiska spelet och det är så viktigt..
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

men du

han har ju inte sänkt sitt lag på dom 273 minuterna och visst kan jag hålla med om att det kan vara illa att ha en spelare som drar på sig så mycket utvisningar.
Men tror inte på en sådan säsoing till. tror fortfarande han kan vara nåt.
Användarvisningsbild
Kung Kollar

Inlägg av Kung Kollar »

Stiff skrev:Såg också det, men som du säger så kan man ju säga både det ena och det andra om aftonbladet. Såg någonstans att han själv ville lira i södertälje.

Någon som har mer information (ev inside) om Klasen?

Han är såååååå välkommen till Oss i SSK.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

isolerad skrev:
Järnkaminen90 skrev:
Måhända att han inte är en dålig hockeyspelare men vi har vekrligen inte råd med en kille som drar på sig 273 utvisningsminuter på en säsong. Hur tänker du?
Tycker att vi har bra backar!

Hellre Finn-Jonas! Han har hur mycket hjärta som helst och kan lätt ta centerrollen i en fjärdelina.
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Lance Ward är ju bara 98 kg pannben med 273 utv.min. på sitt samvete. Jag har svårt att se vad det skulle tillföra till Djurgården.

Finns andra förslag till en defensiv back eller en offensiv back.
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

men

Det är ju lite beroende hur vi har det med backar nästa säsong
Marusak är ju inte säker än och likaså färna.
Men om vi får behålla dom backar vi har så klarar vi ju oss riktigt bra.

Lance är ett riktigt bra alternativ enligt mig även om ingen försvinner så kan det vara bra med en sådan som han som smäller på, men förvsinner det nån/några så tycker jag han ska hit.
Värt ett försök iaf:D
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Då är det bättre att ta hem Mika Strömberg.
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

haha nej du

Lance Ward skulle vara ett bra alternativ.

Dom som skulle vara bra att få in:

Lance Ward En tufft spelande back som inte bara kan tacklas utan även lira hockeyn.

Chris Dingman En stor och stark power forward som inger respekt i motståndarna.

Klasen En riktigt stor talang.

Hannula Kanske den minst troliga men skulle ändå tillförra oerhört mycket.

Anger
En rutinerad spelare som också är en bra hockeylirare.

Gage Lite av ett önskemål så där har rutinen och skulle vara bra som stöd till Larsson och Ridden.
isolerad

Re: men du

Inlägg av isolerad »

Järnkaminen90 skrev:han har ju inte sänkt sitt lag på dom 273 minuterna och visst kan jag hålla med om att det kan vara illa att ha en spelare som drar på sig så mycket utvisningar.
Men tror inte på en sådan säsoing till. tror fortfarande han kan vara nåt.
HV har tappat många poäng p g a honom och förra året hade han 278 utvisningsminuter i AHL, varför skulle han bättra sig i DIF?

HV kanske kan ta att han drar på sig så många utvisningar för de är ett topplag, det är INTE djurgården och har verkligen inte råd med så mycket boxplay.
i
mankan

Re: haha nej du

Inlägg av mankan »

Järnkaminen90 skrev:Lance Ward skulle vara ett bra alternativ.

Lance Ward En tufft spelande back som inte bara kan tacklas utan även lira hockeyn.

Anger

Gage Lite av ett önskemål så där har rutinen och skulle vara bra som stöd till Larsson och Ridden.

Lance Ward du måste skämta? domarn hittar ju en utvisning på han innan han knappt hoppat in på isen så NEJ tack... Det är spelare med näsa för målet vi behöver inte en spelare med näsa för utvisningar!
Mankan
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Anger

Lance Ward? Har du tagit droger eller? Han skulle inte tillföra ett skit, vi har dessutom inte råd att dra på oss onödiga utvisningar. Hv hade klarat sig bättre utan honom till och med. Dessutom har han ingen dålig lön heller, och då finns det en massa andra spelare som är vettigare för de pengarna.
Användarvisningsbild
Kung Kollar

Inlägg av Kung Kollar »

Anger

Dingman till Djurgården? hummmmmmm.....???
Skriv svar