Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Grejen emd Almtorp är att han är Ottos perfekta ersättare, fast yngre. För lagets välmående kanske det vore bäst om Otto la av - samtidigt ska han givetvis vara kvar om han vill.
Håller med Kentta om Hank the Tank. Allsvenskans bästa powerforward, tar inte mycket i lön och skulle göra sig utmärkt i en checking-line. Det står dock mellan honom och Brodin, där jag ändå tycker att Brodin går före.
Kempe går före Tim utan tvekan. Tror också det finns risk för att Åberg gör en Zibanejad.
Tim, MT och Boumedienne har gjort sitt i Djurgården. Kanske även Otto.
Norman är en kille vi bör ha mer tålamod med. Killar med potential att vara hög Elitserieklass men för dålig för KHL och NHL växer inte på träd.
Jag är fortfarande stensäker på att Cehlins genombrott kommer. Frågan är om det är i Djurgården..?
Han går iallafall före Carlsson, men som vi alla vet är Djurgården inga höjdare på att säga upp kontrakt även om man borde.
Riktigt tuffa beslut denna Silly iallafall.
Håller med Kentta om Hank the Tank. Allsvenskans bästa powerforward, tar inte mycket i lön och skulle göra sig utmärkt i en checking-line. Det står dock mellan honom och Brodin, där jag ändå tycker att Brodin går före.
Kempe går före Tim utan tvekan. Tror också det finns risk för att Åberg gör en Zibanejad.
Tim, MT och Boumedienne har gjort sitt i Djurgården. Kanske även Otto.
Norman är en kille vi bör ha mer tålamod med. Killar med potential att vara hög Elitserieklass men för dålig för KHL och NHL växer inte på träd.
Jag är fortfarande stensäker på att Cehlins genombrott kommer. Frågan är om det är i Djurgården..?
Han går iallafall före Carlsson, men som vi alla vet är Djurgården inga höjdare på att säga upp kontrakt även om man borde.
Riktigt tuffa beslut denna Silly iallafall.
Säg den glädje som varar
Mario Kempe och Daniel Brodin tjänar 80 000 i månaden båda två. Det känns som att vi bör se över dessa spelares prestation sett till lön.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Klart att 80k låter mycket i folkmun men hur många ES-spelare tjänar under 100k egentligen? Det är väl rätt naturligt att dom ligger där? Det är väl bara juniorer som tjänar mindre egentligen.Mäklaren skrev:Mario Kempe och Daniel Brodin tjänar 80 000 i månaden båda två. Det känns som att vi bör se över dessa spelares prestation sett till lön.
Expert.
- SkönaDjurgårn
Helt rätt, Linkan ska såklart spela med spelare som kan göra mål. Att ha honom med Otto och Jimmie skulle vara som att kasta pärlor åt svin.Metal Machine skrev:Skriver under på kaminors lag. Dock förstår jag inte varför typ alla vill splittra Mackan, Jimmie och Otto - vår bästa kedja såhär långt. Skulle hellre ha dem tillsammans och i så fall spela Danielsson, Engqvist och Bremberg. Då skulle vi ha två snuskigt bra kedjor. Skulle vi dessutom få in Staffan... finner inga ord. Vad ni än säger - Staffan var vår bästa back förra säsongen, utan konkurrens.

- Jim Morrison
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... itserielag
Varför är vi aldrig med på sådana här spelare? Han skulle verkligen behövas, men självfallet är det Färjestad, HV71 och Timrå som jagar mest. Alltid. Lagen som vinner mest (exkl. Timrå) vill ÄNDÅ addera till sin trupp varje säsong. Dom vet vad som krävs.
Varför är vi aldrig med på sådana här spelare? Han skulle verkligen behövas, men självfallet är det Färjestad, HV71 och Timrå som jagar mest. Alltid. Lagen som vinner mest (exkl. Timrå) vill ÄNDÅ addera till sin trupp varje säsong. Dom vet vad som krävs.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Skämtar inte alls.sensei skrev:Herregud -daniel-, du måste skämta?-daniel- skrev: Sammanfattningsvis: förläng med Tim och droppa några andra tomtar som inte tillför mycket alls.
Personligen föredrar jag Tim framför spelare som Cehlin (den eviga skridskovirtuosen som ALLTID trippar omkull sig själv eller skjuter 11 meter utanför) / Brodin ("powerforwarden" som inte tacklas längre), Carlsson (...vek & klen, vart är det beryktade skottet?), Mathias Tjärnqvist (herregud...) och finns säkert några fler som jag glömt här.
Tim lyckas oftast med det han skall på banan medan alla ovanför misslyckas i olika grader. Synd för vi alla vet ju att exempelvis Sillen har en extremt hög potential men det är liksom dags att lyckas på allvar någongång.
Löner 2010 enligt ABs plusartikel i DIF.
Detta är en lista baserad på inkomst hos skatteverket.
Intressanta är att vi ligger väl på den undre halvan i den här listan när vi räknar löner. Lag som aik, Brynäs och Timrå låg högre än oss, dock så saknas väl någras inkomster....
Frågor på detta?SPELARE
Kristofer Ottosson 1 193 960
Daniel Tjärnqvist 0
Christian Eklund 779 210
Josef Boumedienne 775 515
Marcus Nilson 513 600
Mathias Tjärnqvist 477 575
Jimmie Ölvestad 906 607
David Printz 1 190 359
Andreas Holmqvist 1 087 400
Tim Eriksson 520 000
Mario Kempe 425 211
Daniel Brodin 250 077
Stefan Söder 59 000
Tim Sandberg 178 348
Kim Lennhammer 54 200
John Norman 136 200
Patrick Cehlin 276 500
Fredrik Claesson 34 311
Mika Zibanejad 0
Jonas Almtorp 813 309
Mattias Carlsson 243 400
Fredric Weigel 0
Erik Gustafsson 0
Philip Holm 0
Gustaf Wesslau 304 600
Pontus Åberg 0
Kyle Klubertanz ingen uppgift
TOTALT: 9 519 382
TRÄNARE & LEDNING
Tränare: Hardy Nilsson 488 800
Ass tränare: Mikael Johansson 1 142 800
Ass tränare: Tomas Montén 910 000
Sportchef: Janne Järlefelt 591 600
Klubbdirektör: Tommy Engström 867 262
Detta är en lista baserad på inkomst hos skatteverket.
Intressanta är att vi ligger väl på den undre halvan i den här listan när vi räknar löner. Lag som aik, Brynäs och Timrå låg högre än oss, dock så saknas väl någras inkomster....
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
Antar det är jävligt mycket skattemygel om den där listan stämmer. 

Tänk på att detta är spelarens inkomst och inte DIFs kostnad (betydligt högre).-daniel- skrev:Antar det är jävligt mycket skattemygel om den där listan stämmer.
Sen vet jag inte om avsättningar till pensionen är inräknat. Dvs en summa som står här kan i verkligheten vara mycket större. N
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
Det är ju dock en något snedvriden fördelning om man kikar närmre.Jepe skrev:Tänk på att detta är spelarens inkomst och inte DIFs kostnad (betydligt högre).-daniel- skrev:Antar det är jävligt mycket skattemygel om den där listan stämmer.
Sen vet jag inte om avsättningar till pensionen är inräknat. Dvs en summa som står här kan i verkligheten vara mycket större. N
Pensionsavsättningar är garanterat inte medräknat, och naturligtvis inte sociala avgifter.
- SirDIFalot
Och eftersom listan gäller år 2010 blir det rätt cp att förstå hur mycket en sån som Wesslau tjänar, som kom i somras och innan dess fick lön från Columbus.
Expert.
Du verkar ha rätt bra koll på lönerna i DIF. Är det helt otänkbart att du skulle PM:a mig lönerna? Skulle vara rätt intressant att se... Tycker det är synd att det hymlas om löner i Elitserien.Mäklaren skrev:Mario Kempe och Daniel Brodin tjänar 80 000 i månaden båda två. Det känns som att vi bör se över dessa spelares prestation sett till lön.
- SirDIFalot
Jag tror Mäklaren chansar rätt så mycket, bara så du vet. Men mellan tummen och pekfingret kan ju många gissa.pulverapa skrev:Du verkar ha rätt bra koll på lönerna i DIF. Är det helt otänkbart att du skulle PM:a mig lönerna? Skulle vara rätt intressant att se... Tycker det är synd att det hymlas om löner i Elitserien.Mäklaren skrev:Mario Kempe och Daniel Brodin tjänar 80 000 i månaden båda två. Det känns som att vi bör se över dessa spelares prestation sett till lön.
Expert.
De enda man med säkerhet kan veta är ju de som fått böter. Då bötern är en procentsats av lönen, om jag inte minns fel.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- diftobbe89
Nyförvärv :
Daniel Fernholm
Niklas Nordgren
Andreas Engqvist
Mikael Ahlén
Kanske även tänkbara nyförvärv för ledningen, men iallafall fyra stycken spelare som jag gärna vill se i DIF nästa säsong. Tydliga roller på allihopa och inga tveksamheter på vad dom ska bidra med, mår illa på årets silly med Carlsson värvningarna osv. Usch!
Fernholm förstärker defensiven och vi har då 3st defensivt duktiga backar i Printz,Fernholm,Claesson.!
Nordgren bidra med bra skridskoråkning och ska göra mål!
Enqvist blir vår nya förstacenter!
Ahlén blir det vi saknar, tuff och jobbig att möta som utvecklats och haft några riktigt bra år i allsvenskan! Bra framför motståndarkassen i PP där han fyller ut MT:s plats. Kan heller inte vara särskilt dyr, alltså värd att värva, Hank The Tank kan vara ett alternativ men anser nog att Ahlén är ett bättre alternativ med lite bredare hockeykunskaper som inte bara behöver tacklas för att vara med och bidra!
För att snabbt nämna några som ska väck :
Josef Boumedienne
Tim Eriksson
Mathias Tjärnqvist
Patrick Cehlin
Mika Zibanejad
Kempe, Norman och några till ska få förlängt samtidigt som man bör göra allt för att bryta med Carlsson, Almtorp ska dock vara kvar!
Vill framförallt ha in tydliga roller på spelarna och få bort Tim och dom andra snurr gubbarna som knappt är starka nog att kunna komma fram till målet...!
Ser redan fram emot nästa silly, tycker tyvärr vi har ett riktigt tråkigt lag att kolla på iår, iallafall framåt, får hoppas vi kan undvika kvalserien!
Daniel Fernholm
Niklas Nordgren
Andreas Engqvist
Mikael Ahlén
Kanske även tänkbara nyförvärv för ledningen, men iallafall fyra stycken spelare som jag gärna vill se i DIF nästa säsong. Tydliga roller på allihopa och inga tveksamheter på vad dom ska bidra med, mår illa på årets silly med Carlsson värvningarna osv. Usch!
Fernholm förstärker defensiven och vi har då 3st defensivt duktiga backar i Printz,Fernholm,Claesson.!
Nordgren bidra med bra skridskoråkning och ska göra mål!
Enqvist blir vår nya förstacenter!
Ahlén blir det vi saknar, tuff och jobbig att möta som utvecklats och haft några riktigt bra år i allsvenskan! Bra framför motståndarkassen i PP där han fyller ut MT:s plats. Kan heller inte vara särskilt dyr, alltså värd att värva, Hank The Tank kan vara ett alternativ men anser nog att Ahlén är ett bättre alternativ med lite bredare hockeykunskaper som inte bara behöver tacklas för att vara med och bidra!
För att snabbt nämna några som ska väck :
Josef Boumedienne
Tim Eriksson
Mathias Tjärnqvist
Patrick Cehlin
Mika Zibanejad
Kempe, Norman och några till ska få förlängt samtidigt som man bör göra allt för att bryta med Carlsson, Almtorp ska dock vara kvar!
Vill framförallt ha in tydliga roller på spelarna och få bort Tim och dom andra snurr gubbarna som knappt är starka nog att kunna komma fram till målet...!
Ser redan fram emot nästa silly, tycker tyvärr vi har ett riktigt tråkigt lag att kolla på iår, iallafall framåt, får hoppas vi kan undvika kvalserien!

Spela fult