Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- swallat
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Annons:
Köpare DIFHockey
SÖKES: Målskytt
Efter den svidande förlusten mot aik med 5-0 har vi sakta men säkert ryckt upp spelet, vi spelar nu med mer självförtroende än innan och har ett spel som fungerar nu, men, Vi har svårt att få pucken i mål, så är du en hårt tränande seriös spelare som gör mycket poäng som tror att du skulle komma överens med Hardy Nilsson, Hör av dig till mig.
Janne Järlfeldt sportchef på DIFhockey för att ev träffas för provspel.
jan.jarlefelt@difhockey.se
Köpare DIFHockey
SÖKES: Målskytt
Efter den svidande förlusten mot aik med 5-0 har vi sakta men säkert ryckt upp spelet, vi spelar nu med mer självförtroende än innan och har ett spel som fungerar nu, men, Vi har svårt att få pucken i mål, så är du en hårt tränande seriös spelare som gör mycket poäng som tror att du skulle komma överens med Hardy Nilsson, Hör av dig till mig.
Janne Järlfeldt sportchef på DIFhockey för att ev träffas för provspel.
jan.jarlefelt@difhockey.se
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
- Lee Harvey Oswald
Caveman skrev: Jag hoppas att du ser alla gånger som han tappar pucken på offensiva/defensiva-blå, eller alla gånger som han står och snurrar i sarghörnen utan att komma någonstans. Tim är en spelare som snittar ungefär 10 minuter per match, mer istid ska han inte ha då han bara blir sämre & sämre ju mer istid han får. Tycker han är bra som extraspelare, komma in och försöka förändra matchbilden. Men det är ingen spelare som jag tycker att DIF bör förlänga med.
Just så!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Herregud -daniel-, du måste skämta?-daniel- skrev: Sammanfattningsvis: förläng med Tim och droppa några andra tomtar som inte tillför mycket alls.
För att säga något snällt om Tim så kan han hålla i pucken och har fin kontroll.
Det är dock ganska ganska uppenbart att han är i sin egna lilla värld när han snurrar runt. Det leder i stort sett aldrig till något mätbart värdefullt, som mål eller assist. Han är kort sagt helt ofarlig i motståndarzonen, och jag börjar faktiskt ana att motståndare ibland inser det och låter honom hållas, så han får trötta ut sig själv.
Det vi borde göra resten av säsongen är att spela Tim tillsammans med ssk-spelarna i en ren BP-formation. Där kan hans fina egenskaper att hålla i pucken komma till nytta för oss. Men det räcker inte på långa vägar till förlängt i min bok.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lee Harvey Oswald
Haha,sensei skrev:Herregud -daniel-, du måste skämta?-daniel- skrev: Sammanfattningsvis: förläng med Tim och droppa några andra tomtar som inte tillför mycket alls.
För att säga något snällt om Tim så kan han hålla i pucken och har fin kontroll.
Det är dock ganska ganska uppenbart att han är i sin egna lilla värld när han snurrar runt. Det leder i stort sett aldrig till något mätbart värdefullt, som mål eller assist.
Han är kort sagt helt ofarlig i motståndarzonen, och jag börjar faktiskt ana att motståndare ibland inser det och låter honom hållas, så han får trötta ut sig själv.
Det vi borde göra resten av säsongen är att spela Tim tillsammans med ssk-spelarna i en ren BP-formation. Där kan hans fina egenskaper att hålla i pucken komma till nytta för oss. Men det räcker inte på långa vägar till förlängt i min bok.

Elakt men kanske lite sanning i det resonemanget ändå
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men han har ett djävulskt skottLee Harvey Oswald skrev:Haha,sensei skrev:Herregud -daniel-, du måste skämta?-daniel- skrev: Sammanfattningsvis: förläng med Tim och droppa några andra tomtar som inte tillför mycket alls.
Det är dock ganska ganska uppenbart att han är i sin egna lilla värld när han snurrar runt. Det leder i stort sett aldrig till något mätbart värdefullt, som mål eller assist.
Han är kort sagt helt ofarlig i motståndarzonen, och jag börjar faktiskt ana att motståndare ibland inser det och låter honom hållas, så han får trötta ut sig själv.
Det vi borde göra resten av säsongen är att spela Tim tillsammans med ssk-spelarna i en ren BP-formation. Där kan hans fina egenskaper att hålla i pucken komma till nytta för oss. Men det räcker inte på långa vägar till förlängt i min bok.![]()
Elakt men kanske lite sanning i det resonemanget ändå

Skämt åsido, tycker han gör bra ifrån sig. En av få som sett till att vi faktiskt satt lite huvudbry hos motståndarbackarna. En bra 3:e, 4:e femmanspelare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Att klaga på Tim känns lite fel när vi har spelare som Cehlin och Brodin. Cehlin och Brodin är inte bra på något egentligen. Brodin kan vara till nytta i sitt bästa skick, men det är han väldigt sällan.
Tim är ingen frälsare precis, men han kan åtminstone bryta mönstret då och då, vilket han är ensam om i detta Djurgården tillsammans med Marcus Nilson. Resterande spelare är lika lättlästa som en barnbok, och det är där problemet i detta Djurgården ligger, allt är lättläst. Ingen gör det där lilla oväntade som kan krävas för att ändra på en matchbild, och därför är Tim enligt mig en nödvändig spelare i detta lagbygge som Djurgården har den här säsongen.
Med detta sagt så är det inte säkert att jag vill behålla Tim, men om han lämnar så måste han ersättas med någon som kan göra det där lilla oväntade.
Spelare som enligt mig SKA lämna:
Cehlin, Boumedienne, Zibanejad, Söder, Lennhammer.
Spelare som enligt mig BÖR lämna (såvida dom inte rycker upp sig rejält):
Brodin, M. Tjärnqvist.
Spelare som hänger löst:
Kempe, Tim.
Får jag det som jag idag känner är till vår största nytta, så lämnar dessa:
Tim, Cehlin, Brodin, Boumedienne, Zibanejad, Söder, Lennhammer, M. Tjärnqvist.
Då har vi följande spelare kvar kommande säsong (som är redo för en ordinarie plats):
Wesslau
Sandberg
Tjärnqvist
Holmqvist
Printz
Kyle
Claesson
Nilson
Ottosson
Ölvestad
Carlsson
Norman
Kempe
Åberg
Fimpen
Almtorp
Då saknas alltså tre forwards och en back:
En center av hög kvalité måste in.
En defensiv back måste in.
En sniper måste in.
En relativt billig tuffing ska in.
Det ger följande lag:
Wesslau
Sanberg
Tjärnqvist - Holmqvist
Printz - Klubertanz
Claesson - NY (Defensivt inriktad)
Nilson - NY (Center av hög klass) - Ölvestad
Carlsson - Almtorp - NY (Sniper)
NY (En gris som ska vara jobbig att möta) - Ottosson - Åberg
Kempe - Norman - Fimpen
Ett sådant lag känns åtminstone på pappret som ett bra sådant, men förmodligen är det bara en ren dröm, även om det är en realistisk sådan.
Tim är ingen frälsare precis, men han kan åtminstone bryta mönstret då och då, vilket han är ensam om i detta Djurgården tillsammans med Marcus Nilson. Resterande spelare är lika lättlästa som en barnbok, och det är där problemet i detta Djurgården ligger, allt är lättläst. Ingen gör det där lilla oväntade som kan krävas för att ändra på en matchbild, och därför är Tim enligt mig en nödvändig spelare i detta lagbygge som Djurgården har den här säsongen.
Med detta sagt så är det inte säkert att jag vill behålla Tim, men om han lämnar så måste han ersättas med någon som kan göra det där lilla oväntade.
Spelare som enligt mig SKA lämna:
Cehlin, Boumedienne, Zibanejad, Söder, Lennhammer.
Spelare som enligt mig BÖR lämna (såvida dom inte rycker upp sig rejält):
Brodin, M. Tjärnqvist.
Spelare som hänger löst:
Kempe, Tim.
Får jag det som jag idag känner är till vår största nytta, så lämnar dessa:
Tim, Cehlin, Brodin, Boumedienne, Zibanejad, Söder, Lennhammer, M. Tjärnqvist.
Då har vi följande spelare kvar kommande säsong (som är redo för en ordinarie plats):
Wesslau
Sandberg
Tjärnqvist
Holmqvist
Printz
Kyle
Claesson
Nilson
Ottosson
Ölvestad
Carlsson
Norman
Kempe
Åberg
Fimpen
Almtorp
Då saknas alltså tre forwards och en back:
En center av hög kvalité måste in.
En defensiv back måste in.
En sniper måste in.
En relativt billig tuffing ska in.
Det ger följande lag:
Wesslau
Sanberg
Tjärnqvist - Holmqvist
Printz - Klubertanz
Claesson - NY (Defensivt inriktad)
Nilson - NY (Center av hög klass) - Ölvestad
Carlsson - Almtorp - NY (Sniper)
NY (En gris som ska vara jobbig att möta) - Ottosson - Åberg
Kempe - Norman - Fimpen
Ett sådant lag känns åtminstone på pappret som ett bra sådant, men förmodligen är det bara en ren dröm, även om det är en realistisk sådan.
-
Salas, jag skulle aldrig kunna ha gjort det bättre själv, håller totalt med!
Tror faktiskt att SSK:arna kan kliva upp ett snäpp om dom får just dessa spelare brevid sig!
Tror faktiskt att SSK:arna kan kliva upp ett snäpp om dom får just dessa spelare brevid sig!
Wesslau
Sandberg
Tjärnqvist - Holmqvist
Printz - Klubertanz
Claesson - Granath
Nilson - Engqvist - Ölvestad
Carlsson - Almtorp - Nordgren
Eriksson - Ottosson - Åberg
Kempe - Norman - Fimpen
IN:
Elias Granath, Timrå
Andreas Engqvist, Montreal
Niklas Nordgren, Kloten
Henrik Eriksson, Mora
Detta vore enligt mig helt klockrent. En riktig målgörare i Nordgren, en riktig brunkare i Eriksson, och en stabil back i Granath. Tydliga roller.
Sandberg
Tjärnqvist - Holmqvist
Printz - Klubertanz
Claesson - Granath
Nilson - Engqvist - Ölvestad
Carlsson - Almtorp - Nordgren
Eriksson - Ottosson - Åberg
Kempe - Norman - Fimpen
IN:
Elias Granath, Timrå
Andreas Engqvist, Montreal
Niklas Nordgren, Kloten
Henrik Eriksson, Mora
Detta vore enligt mig helt klockrent. En riktig målgörare i Nordgren, en riktig brunkare i Eriksson, och en stabil back i Granath. Tydliga roller.
Här är mitt lag, 11/12:
Wesslau
Sandberg
Tjärnqvist - Holmqvist
Printz - Klubertanz
Claesson - ny Staffan Kronwall (Oscar Eklund, Timmy Pettersson, Daniel Fernholm)
Holm
Nilson - ny Engqvist - ny Nicky D
ny Linkan - Otto - Ölvestad
Norman - Almtorp - Åberg
Kempe - Fimpen - Brodin
Weigel - Blomstrand
Voila!
Ut:
Bombom, håller inte måttet
Sillen, AHL
Zibbe, NHL
M. Tjärnqvist, inte värd sin lön
Tim, funkar inte
Lennhammer, platsar inte
Söder, platsar inte
Edit:
Erik Gustafsson, lånas ut
Sebastian Persson kanske får A-lagskontrakt också, och lånas ut.
Wesslau
Sandberg
Tjärnqvist - Holmqvist
Printz - Klubertanz
Claesson - ny Staffan Kronwall (Oscar Eklund, Timmy Pettersson, Daniel Fernholm)
Holm
Nilson - ny Engqvist - ny Nicky D
ny Linkan - Otto - Ölvestad
Norman - Almtorp - Åberg
Kempe - Fimpen - Brodin
Weigel - Blomstrand
Voila!
Ut:
Bombom, håller inte måttet
Sillen, AHL
Zibbe, NHL
M. Tjärnqvist, inte värd sin lön
Tim, funkar inte
Lennhammer, platsar inte
Söder, platsar inte
Edit:
Erik Gustafsson, lånas ut
Sebastian Persson kanske får A-lagskontrakt också, och lånas ut.
Senast redigerad av kaminor den 2011-11-23 21:51:55, redigerad totalt 1 gånger.
- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 3978223.ab
Köplagen utan juniorverksamhet hoppar väl av glädje...
Edit: kanske fel sorts tråd samt att det kanske bara gällde Fotboll?...
Köplagen utan juniorverksamhet hoppar väl av glädje...
Edit: kanske fel sorts tråd samt att det kanske bara gällde Fotboll?...
Senast redigerad av mannge den 2011-11-23 22:18:12, redigerad totalt 2 gång.
Blue Brigade A11
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Stora skillnaden på Brodin/Cehlin kontra Tim är att båda har utvecklingspotential. Det har inte Tim. Båda är ju 90-talister för bövelen och håller uppenbarligen i ES. På sikt kan förstås båda bli riktigt bra. Och båda har sina spetskompetensen. Brodin i fysiken och Cehlin i skridskoåkningen. Tim ska vara etablerad och får max spela 5-10 min per match av en anledning.
Skulle Tim var 19-20 skulle jag haft tålamod med honom. Men det håller inte att ha en 29-åring som är OK på vissa delar av spelet men bedrövlig på det mesta andra. När ska han bli bra då? Han kommer ju inte bli bättre direkt.
Skulle Tim var 19-20 skulle jag haft tålamod med honom. Men det håller inte att ha en 29-åring som är OK på vissa delar av spelet men bedrövlig på det mesta andra. När ska han bli bra då? Han kommer ju inte bli bättre direkt.
Expert.
Brodin har kontrakt i ytterligare ett år, det har inte Sillen och Tim.
Brodin gör sig bra i en fjärdelina.
Brodin gör sig bra i en fjärdelina.
Ja, alltså spelare under 25 har ju goda utvecklingsmöjligheter, och alla dessa spelare (Cehlin, Brodin, Norman, Kempe etc) har visat att man har potential. Sedan måste man ju se till hur motiverad spelaren är. Kommer han att kunna utvecklas mer i DIF, kommer hans spelstil att kunna utvecklas i en roll som DIF kan erbjuda (8-12 minuter per match inget PP), är det en motiverad investering att höja lönen för denna spelaren?
Det finns ju utvecklingspotential i allihopa.
Kempe - Duktig skridskoåkare, blivit bättre tacklare, hyfsat skott, orädd. Han kommer bli tyngre och kunna bryta in bättre, bli lite snabbare på skridskorna och kommer kunna ta bättre beslut. Räcker det för en plats i toppfemmorna?
Cehlin - Har egentligen allt utom bra puckbehandling/puckmottagning. Kan han förbättra denna? Tveksamt. Är den dålig för att han är för ivrig? Kanske, då har han en period då han kommer mogna och bli lugnare i sitt spel.
Norman - Kommer han kunna använda sin toppfart även med puck? Sluta vända hem varje gång och utveckla sitt defensiva spel än mer? Kommer han kunna lära sig att vinna tekningar? Det tror jag.
Brodin - Kommer han att kunna komma till jobbet varje dag? Vara en jobbig jävel för motståndarna? Använda farten istället för att låtsats som att han väger 10kg mer än vad han gör? Behövs en mognadsprocess även här. Tror att Daniel är en hyfsat smart kille.
Det finns ju utvecklingspotential i allihopa.
Kempe - Duktig skridskoåkare, blivit bättre tacklare, hyfsat skott, orädd. Han kommer bli tyngre och kunna bryta in bättre, bli lite snabbare på skridskorna och kommer kunna ta bättre beslut. Räcker det för en plats i toppfemmorna?
Cehlin - Har egentligen allt utom bra puckbehandling/puckmottagning. Kan han förbättra denna? Tveksamt. Är den dålig för att han är för ivrig? Kanske, då har han en period då han kommer mogna och bli lugnare i sitt spel.
Norman - Kommer han kunna använda sin toppfart även med puck? Sluta vända hem varje gång och utveckla sitt defensiva spel än mer? Kommer han kunna lära sig att vinna tekningar? Det tror jag.
Brodin - Kommer han att kunna komma till jobbet varje dag? Vara en jobbig jävel för motståndarna? Använda farten istället för att låtsats som att han väger 10kg mer än vad han gör? Behövs en mognadsprocess även här. Tror att Daniel är en hyfsat smart kille.
Född till sportchef.
Är det några spelare vi skall försöka göra oss av med till nästa säsong borde man börja med:
Carlsson
Almtorp
De är helt enkelt inte tillräckligt bra.
Hitta andra klubbar åt dem helt enkelt.
Bombom kan vi ju också säga hej då till.
Tveksamt att förlänga med spelare som Tim och MT heller för den delen.
Enda anledningen att behålla Almtorp vore om Otto får för sig att lägga av med hockey.
Och se för helvete till att skriva någon form av livstidskontrakt med DT, dvs han spelar med oss så länge som han önskar lira hockey eller något liknande.
Carlsson
Almtorp
De är helt enkelt inte tillräckligt bra.
Hitta andra klubbar åt dem helt enkelt.
Bombom kan vi ju också säga hej då till.
Tveksamt att förlänga med spelare som Tim och MT heller för den delen.
Enda anledningen att behålla Almtorp vore om Otto får för sig att lägga av med hockey.
Och se för helvete till att skriva någon form av livstidskontrakt med DT, dvs han spelar med oss så länge som han önskar lira hockey eller något liknande.
-
Skriver under på kaminors lag. Dock förstår jag inte varför typ alla vill splittra Mackan, Jimmie och Otto - vår bästa kedja såhär långt. Skulle hellre ha dem tillsammans och i så fall spela Danielsson, Engqvist och Bremberg. Då skulle vi ha två snuskigt bra kedjor. Skulle vi dessutom få in Staffan... finner inga ord. Vad ni än säger - Staffan var vår bästa back förra säsongen, utan konkurrens.