Kvalserien

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien

Inlägg av warrant »

Lee Harvey Oswald skrev:
jensa85 skrev: Den som inte ser några fördelar om gnaget skulle gå upp är helt enkelt inte fullt utvecklad under skalet. Svårare än så är det inte.
Visst är det så, men det skiter 96% av alla DIF-forumbesökare i.
För dessa individer är ju hatet mot lilla ajk mycket större än kärleken till DIF, därför missar man eller struntar helt blankt i att det skulle gynna DIF

Finns bara fördelar med det. Publikmässigt sett så lär det bli utsålt vilket generar massa pengar till DIF.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

Lee Harvey Oswald skrev:
jensa85 skrev: Den som inte ser några fördelar om gnaget skulle gå upp är helt enkelt inte fullt utvecklad under skalet. Svårare än så är det inte.
Visst är det så, men det skiter 96% av alla DIF-forumbesökare i.
För dessa individer är ju hatet mot lilla ajk mycket större än kärleken till DIF, därför missar man eller struntar helt blankt i att det skulle gynna DIF
Det är ju dock inte bara fördelar med att de går upp. Nackdelarna finns, och väger upp lika mycket som fördelarna.

Fullsatt Globen kanske gynnar DIF i kassan, men vi alla vet hur det blir när DIF möter ajk på råttis. Hur många slagsmål blir det inte i samband med ett derby? Visserligen kanske inte allt sker inne på arenan. Men stöket bland stockholmslagens supporterled är godis för media. Vi vet ju hur lättpåverkade disciplinnämnder också är när media är där och förvärrar allt.
För den som inte ser att det kommer bli bråk (tyvärr) i samband med eventuella hockeyderbyn, är bra dum.
Det kommer att drabba DIF ekonomiskt, antingen med böter eller att en del barnfamiljer stannar hemma.

Kanske lite väl spekulerande och ingen faktabas, men detta är vad jag tror att dessa derbyn kommer föra med sig.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Snazzi skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Det är ju dock inte bara fördelar med att de går upp. Nackdelarna finns, och väger upp lika mycket som fördelarna.

Fullsatt Globen kanske gynnar DIF i kassan, men vi alla vet hur det blir när DIF möter ajk på råttis. Hur många slagsmål blir det inte i samband med ett derby? Visserligen kanske inte allt sker inne på arenan. Men stöket bland stockholmslagens supporterled är godis för media. Vi vet ju hur lättpåverkade disciplinnämnder också är när media är där och förvärrar allt.
För den som inte ser att det kommer bli bråk (tyvärr) i samband med eventuella hockeyderbyn, är bra dum.
Det kommer att drabba DIF ekonomiskt, antingen med böter eller att en del barnfamiljer stannar hemma.

Kanske lite väl spekulerande och ingen faktabas, men detta är vad jag tror att dessa derbyn kommer föra med sig.
Kommer säkerligen bli en hel del av det du beskriver, tyvärr.
Men personligen tycker jag iaf att fördelarna väger över, med ökade publikintäkter, mer fokus på stockholmshockeyn & sist men inte minst ....att få "kissa" på aik igen.

Är uppväxt med Hockeyderbyn & för mig är det dessa bataljer som är det enda "riktiga" derbyna i stan.

Inget jävla sparka-spring på leråker med 2st direktimporterade lag, zzzz zzzz zzzzzzz zzz zzzzzzz
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Honken

Inlägg av Honken »

Jag ville ha upp ajk förut, men har ändrat min åsikt helt och hållet.
Batterikastande och båsstormande supportrat klarar vi oss utan i Elitserien.
När det t.o.m blir slagsmål på J20 matcher hur kommer det inte då att se ut om när A-Lagen möts
När ssk mötte ajk på hovet fick ett par ssk supportrar åka ambulans ”hem”.
Det kommer inte att skrivas om hockeyfebern i Stockholm utan om att våldet på läktaren, vilket bara skadar DIF i längden.
Det tar lång tid att bygga upp något men det kan raseras väldigt fort.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Dessutom tror jag att vi fyller Hovet/Globen minst lika bra med hjälp av Leksand. Så mycket hellre Leksand upp än Aik.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ja Leksand skulle jag vilja ha upp. Jag vill inte att AIK ska tillbaka upp i elitserien, men nu är risken väldigt stor tyvärr.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

För den som inte ser att det kommer bli bråk (tyvärr) i samband med eventuella hockeyderbyn, är bra dum.Det kommer att drabba DIF ekonomiskt, antingen med böter eller att en del barnfamiljer stannar hemma.
Kanske lite väl spekulerande och ingen faktabas, men detta är vad jag tror att dessa derbyn kommer föra med sig.[/quote]

Detta är också min fruktan. Vi har skapat en härlig läktarkultur och Brynäs supportrar hyllade hur allting sköttes och hur de orädda kunde komma till Hovet. Bråkmakarna är inte intresserade av hockey, men kan bli det.
Slöddren i AIK har redan visat vad de går för - på arenan mot Rögle. Nu hotar de med att storma Hovet och "ta hand om" Svarta börs-hajar. Vill inte ha upp dom! Tvillingarna Ahlström ryktas vara intressanta för DIF, men går de upp lär de stanna i Packet.

Jag tror det blir AIK, men skulle garva läppen av mig om Växjö går in och skräller.
Leksand är för övrigt mästare i att vara sämst när det gäller!
Ola I

Inlägg av Ola I »

Det skrivs om AIK, Rögle eller Leksand. Men Almtuna är med i racet lika mycket som Leksand. Och med tanke på Leksands genomklappning senast mot Växjö, så blir jag inte ett dugg förvånad om Almtuna slår Leksand.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tessan skrev:Fullsatt Globen kanske gynnar DIF i kassan, men vi alla vet hur det blir när DIF möter ajk på råttis. Hur många slagsmål blir det inte i samband med ett derby? Visserligen kanske inte allt sker inne på arenan. Men stöket bland stockholmslagens supporterled är godis för media. Vi vet ju hur lättpåverkade disciplinnämnder också är när media är där och förvärrar allt.
För den som inte ser att det kommer bli bråk (tyvärr) i samband med eventuella hockeyderbyn, är bra dum.Det kommer att drabba DIF ekonomiskt, antingen med böter eller att en del barnfamiljer stannar hemma.

Detta är också min fruktan. Vi har skapat en härlig läktarkultur och Brynäs supportrar hyllade hur allting sköttes och hur de orädda kunde komma till Hovet. Bråkmakarna är inte intresserade av hockey, men kan bli det.
Slöddren i AIK har redan visat vad de går för - på arenan mot Rögle. Nu hotar de med att storma Hovet och "ta hand om" Svarta börs-hajar. Vill inte ha upp dom! Tvillingarna Ahlström ryktas vara intressanta för DIF, men går de upp lär de stanna i Packet.

Jag tror det blir AIK, men skulle garva läppen av mig om Växjö går in och skräller.
Leksand är för övrigt mästare i att vara sämst när det gäller!
Tycker oron över bråk är överdriven. Ja, det kommer bli tjafs och stökigt vid derbyn men det roliga med derbyn i hockey överväger det negativa. Något mer spännande att gå och se DIF vs AIK i ett kokande Globen än att se Djurgår'n vs Rögle inför 4875 personer på Hovet en sketen tisdagskväll i november. Trots bråk & stök.

EDIT: och senast jag kollade lever vi i en rättstat. Det finns folk som kan ta hand om drägget som slåss.

Vad hade fotvårtsallsvenskan varit utan derbyn mellan DIF / AIK? Nu är den förvisso inte mycket att hänga i granen ändå, men snacka om att det hade varit än mer ointressant...
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Jag skulle tycka det var skönt att de missar endast med tanke på vad som snackats i media och i AIKforumen de senaste dagarna. Vilka de ska värva m.m. Deras plats är inte ens klar och Växjö vann mot Leksand senast och kan nog slå AIK också.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Varför spelas inte matcherna idag? Tycker det låter bra korkat att helt plötsligt ha 3 dagar mellan match istället för 2.
Kämpa Växjö.....
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Snazzi skrev:Varför spelas inte matcherna idag? Tycker det låter bra korkat att helt plötsligt ha 3 dagar mellan match istället för 2.
Kämpa Växjö.....
Antagligen för att semifinal 6 hade spelats idag.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

melker skrev:
Snazzi skrev:Varför spelas inte matcherna idag? Tycker det låter bra korkat att helt plötsligt ha 3 dagar mellan match istället för 2.
Kämpa Växjö.....
Att hjärnan inte har kapacitet för att tänka så långt, jag borde kanske uppsöka läkare.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Snazzi skrev:
melker skrev:
Kämpa Växjö.....
Att hjärnan inte har kapacitet för att tänka så långt, jag borde kanske uppsöka läkare.
:mrgreen:
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
AnteKr

Inlägg av AnteKr »

Kämpa Växjö.....
Anledningen var att dem egentligen skulle ha spelat omgång 9 igår. Men dem våga inte låta SSK-AIK spela på en fredagkväll pga risken för bråk.
Skriv svar