Kvalserien

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien

Inlägg av sthlm1891 »

Fy fan vad skönt när leksand gjorde mål i slutet, tror råttorna får det väldigt svårt nu dem har ett klart tuffare program än leksand så tror det står mellan rögle och leksand.
Honken
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

Bra dag för Calle i Almtuna också.
1 shorthanded goal + 1 assist mot ssk.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
BIBO

Inlägg av BIBO »

Snazzi skrev:
BIBO skrev:Dags att ge sig av till hovet för att se solna möta leksand med mina rått-kusiner.. Ska bli kul att se hur stor skillnad det är på DIF och solna ajk...
Du kanske borde starta någon slags "bikt"tråd. Känns som att det skulle höra mer hemma där.
Ska se matchen på TV själv, måste få höra gnagets mäCtiga klack.
Du får gärna komma tillbaka hit efter matchen och berätta om hur mäCtiga de var på plats. ;)
Funderade faktiskt på det men kändes onödigt.

Sammanfattning, (om jag vore aikare)

- speakern. Fick mej att skratta flera gånger och kallade spelare "Världens bästa målis" etc
- "inmarsch". Musiken taggade upp publiken och sen.. ja, inget hände dom åkte in efter en knatte runt runt utan vidare inramning.

+/- Ramsorna, (copycats?) hade dom i någon form av heja heja heja heja aaaaa iiiii kååå

+ Publiksiffran. Drygt 7000 (ok, minst 3000 leksingar)

Matchen i sig var väldigt svängande och chanserna böljade åt båda håll. Inget av lagen kunde dock spela pucken snabbt eller säkert, riktigt katastrofalt spel. Passade åt helvete i 3-1 lägen och i power play - det håller inte i ES.

Aik klacken lät mer än vad jag hade förväntat mig men inte ens i närheten mot vad vi brukar låta. Deras hymn var som vanligt också inspelat läktarjud.
(Hade leksingen som gjorde sista målet hyschat mot klacken hade det blivit blodigt. mycket blodigt. HAHA)

Vill ni veta något annat så får ni fråga :)
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Skulle vara grymt fall han hade hyschat mot dom!
Ojoj , kaos det skulle vara:P
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Ett lag i Stockholm, finns bara ett lag i Stockholm...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
BIBO

Inlägg av BIBO »

Gnageet! ni går ALDRIG UPP GNAGET!

tillägg, min kusin berättade att efter varje mål aik gör (även i serien) så har dom motsvarande våran Klockan slår, Vi ska tillbaka klappklappklappklapp som dör ut efter max två "rundor" - så även idag :D
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Blir nog som vanligt, ssk och rögle går upp!

Jag litar det som google gör, söker man på aik hockey, kommer konkurs fram! :lol:
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Kom igen, heja Leksand! Vilket lag som helst får gå upp, men fan inte Rögle.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

SSK är klara, det finns inte en chans att dom tappar sitt försprång.
Aik är troligtvis för långt efter, så med andra ord så står det mellan Rögle och Leksand.
Ett motiverat Leksand möter ett halvklart SSK, för att sedan möta de två avsågade lagen i kvalserien. Minst 7 poäng kommer att krävas för att Leksand ska kunna gå upp.
Rögle möter aik hemma som är piskat till att vinna, för att sedan möta hemmastarka Almtuna samt avsluta mot SSK hemma, ett SSK som förmodligen redan är klart, men som ändå mer än gärna skickar ner Rögle till allsvenskan.
-----------------------------
Omgång 8
Leksands IF-Södertälje SK
Rögle BK-AIK IF

Omgång 9
Växjö Lakers HC-Leksands IF
Almtuna IS-Rögle BK

Omgång 10
Leksands IF-Almtuna IS
Rögle BK-Södertälje SK
-----------------------------
Jag tror att Rögle reder ut stormen trots allt, men Leksand kan nog "skrälla". Efter alla dessa år av misslyckanden så måste dom någon gång få utdelning, och deras chanser är relativt stora i år. Problemet för Leksand är att man måste plocka 4 poäng mer än Rögle såvida man inte vinner med stora siffror, just p.g.a. att Rögle har 3 poäng ner samt 5 mål bättre i målskillnad.
Om jag ska sätta odds på vilket lag som kniper sista elitserieplatsen så blir oddsen enligt följande:
Aik: 10%
Leksand: 35%
Rögle: 55%
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jag hoppas att AIK tvålar dit Rögle, samt att Leksand tar samtliga 9 poäng som återstår.

Det kommer bli tufft, men det är inte omöjligt, kämpa Leksand! Låt oss slippa Rögle...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev:Jag hoppas att AIK tvålar dit Rögle, samt att Leksand tar samtliga 9 poäng som återstår.

Det kommer bli tufft, men det är inte omöjligt, kämpa Leksand! Låt oss slippa Rögle...

Keep on dreaming :evil:

Rögle är som virus, försvinner aldrig helt utan dyker bara i nya ännu äckligare varianter.
Har gett upp min själsliga kamp om att få slippa dom...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag vill inte ha upp Leksand. Vi som redan fyller vår arena behöver inte hjälp att göra det av massa dalmasar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Jag vill inte ha upp Leksand. Vi som redan fyller vår arena behöver inte hjälp att göra det av massa dalmasar.
Jaha, så vi fyller alltså Hovet en sketen gråmulen tisdag i november mot Rögle? Det var nå nytt.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Lee Harvey Oswald skrev:
Edin skrev:Jag hoppas att AIK tvålar dit Rögle, samt att Leksand tar samtliga 9 poäng som återstår.

Keep on dreaming :evil:

Rögle är som virus, försvinner aldrig helt utan dyker bara i nya ännu äckligare varianter.
Har gett upp min själsliga kamp om att få slippa dom...
Inte nog med att det är ett hemskt hockeylag, dom har Sveriges överlägset fulaste matchdress också.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Nej fyfan för Rögle, upp med Leksand istället alla dagar i veckan. Så jävla jobbiga resor ner till Ängelholm! Det känns mer rätt att ha upp leksand som är ett klassiskt publiklag i Elitserien. Chansen är väldigt liten för dalmasarna men man kan ju alltid hoppas..
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Skriv svar