Omröstning! Får spelare provosera publiken?!

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar

Får spelare provosera publiken?!

Ja
25
74%
Nej
9
26%

Antal röster: 34

Slutspel
Medlem: Ja, vanlig medlem

Omröstning! Får spelare provosera publiken?!

Inlägg av Slutspel »

Med tanke på vad som skedde på Hovet mellan AIK och SSK samt AIK och Rögle ställer jag mig frågan "Får spelare provosera publiken?" Nu tänker jag mig inga extrema saker, men typ finger för munnen eller en "avsugning" av A Holmqvist. Vore kul med lite motiveringar också!

För egen del tycker jag det är helt okey. Står vi i klacken och sjunger "Han har sålt sig som en hora!" till Fernholm och han skulle göra ett avgörande mål i och sedan sätta fingret för munnen så tycker jag att man får köpa det. Vi vet ju att vi psykar ut han i 9 fall av 10! Dessutom vill inte jag se Djurgårdsfans som förstör för sin egen klubb, vår klubb!

Så upp till diskussion, tyck och tänk!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Re: Omröstning! Får spelare provosera publiken?!

Inlägg av sthlm_dif »

Slutspel skrev:"Får spelare provosera publiken?"
Så länge som dom hånar solnatattarna så är det okej.
Men att håna Djurgården leder bara till en sak: ONT ATT MÖTA DJURGÅRN! :twisted:

Jag kan väl säga att min största dröm i livet är att avgöra få ett Stockholmsderby på Råsunda med ett riktigt drömmål inför 34k åskådare, jag gör mål vid DIF klacken i den 95e minuten (efter en 94 minuters lång gnaget press och dominans på planen) för att direkt sticka på en kraftfull löpning mot norra stå och kasta mig i gräset (när jag är 10 meter från norra stå) och glida på magen mot aikarna, för att sedan sätta mig på knäna, sträcka armarna upp i luften och knyta nävarna samtidigt som man bara hånler.

Kosta vad det kosta vill, men det hade varit värt varenda jävla öre, oavsett hur jävla ruinerad jag än hade blivit.

Hata Gnaget!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Retorisk fråga?
Provocera sammelsurium av Solnasorkar, putting out fire with gasoline...

Tillbaka till sandlådan blåögda barn...

Bild
Blue Saints...
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Får publiken provocera spelare så får spelare provocera publiken.
Användarvisningsbild
Leijon
Säsongskort: Ja

Inlägg av Leijon »

Att hyscha mot motståndaren och dess klack känns bara onödigt!

Bara att tänka motsatta sittuationen! Själv skulle jag nog bli skogstokig om någon skulle hyscha mig, fast jag om jag hyschar andra skulle jag känna annat...

Svår fråga med andra ord!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

Höjden av osportslighet, kanaljen som hyschade och därmed hånade publiken.
Oftast är det tvärtom, publiken hånar spelaren.
Något som Fernholm och dennes familj fick obehagligt uppleva.
En del av sporten?
Naivt, samtliga tordes vara införstådda med supportrarnas nolltolerans gentemot spelare som lämnar Stockholms Stolthet för ett annat lag.

Skillnaden är väl att ”krut uppfinnaren” som hyschade publiken inte riktigt begrep vidden av dennes akt.
Lite försvarar jag kanaljen som hyschade, i stridens hetta eller i vinstens eufori är det svårt att hålla starka känslor i schack.
Vi är trots allt det mest självdestruktiva däggdjuret på planeten.
En liten del i supporterklacken är knappast akademimaterial,
att reta upp dem krävs inte mycket och det i sin tur kan ha ödesdigra konsekvenser.

Lite för mycket självutlämnande raderna nedanför, WTF!
Delar med mig min erfarenhet, förhoppningsvis tar någon förlorad själ an sig några rader och blir en bättre människa.
Sedan difnet dagarnas klottrande pinglar något i bakhuvudet,
det är inte kronisk perifer och central neuropatisk smärta,
det är något annat… samvete! I’ll be doggone!
Dock med risk att framstå som en självutnämnd själsfrälsande Tomas Di Leva predikare
eller patetisk bloggare i bästa IQ-trosskydd Linda Rosing stil.
Here’s goes all guns blazing…

Vet själv då jag var en inbiten Blue Saint, masspsykosen i en klack är berusande och beroendeframkallande.
Utlopp för ens primitiva instinkter, samhörighet med likasinnade.
Om någon på isen vässade förvandlades vi omgående från en klack till pöbel.
Utan att på något vis försvara våldet som förekommer i samband med en liten klick av supportrarna.
Ändock kan jag finna brutalt våld oerhört eggande och rättfärdigad i vissa avseenden samt orättvisa situationer.
Men det är jag det.
Jag har väldigt kort stubin och hela mitt liv har jag haft problem med att tygla mitt eldiga humör.
Utan att skämmas men om någon hånade mig var det oerhört tillfredsställande känsla jag upplevde då jag slog sönder mina motståndare.
Som ung och dum med testosteron halter av en tjur,
lättpåverkad och innerst inne dålig självkänsla, så förstod jag inte vidden av idiotiska våldshandlingar.
Ironiskt nog han det ikapp mig då jag själv är ett "offer" för oprovocerat våld och det har totalförstört mitt liv.
Jag förtjänar det, den som lever vid svärdet osv...

I dag äldre och visare vet jag ju bättre, dock till mitt ynka försvar tillämpas fakta.
Med rätt medicinering tyglas även den vildaste hingsten, säger Neurologen.
Moderna vetenskapen och medicinska fakulteten har gått hand i hand de senaste 50 åren,
tonvis av forskningsmaterial, ergo fakta har framställs i människans s.k. ”predatory behavior”.
Igen hemlighet att människan beter sig som en apa när denne homo sapiens är i konflikt.
Oneklig fakta påpekar även att människors hjärna berövas på syre till det områden i hjärnan som står för logik och empati,
läskigt nog omdirigeras syre till primitiva delen av hjärnan.
Även ökad stimulering av hypofysen att utsöndra stresshormoner sker.
Oerhört fascinerande forskning som jag följer tätt.

There is no cure for life, Johnny Cash
Det finns inget botemedel för livet, Jonte Stålarsch

Bild
Blue Saints...
Skriv svar