Finalserien -05/06

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar

Vilket lag vinner guldet?

Frölunda
14
54%
Färjestad
12
46%

Antal röster: 26

Användarvisningsbild
Hovet

Finalserien -05/06

Inlägg av Hovet »

Jag tänkte att vi kunde diskutera finalen mellan Frölunda och Färjestad i denna tråden.

Matchstart 15.15 idag.
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Jag tror på Frölunda! :)
Användarvisningsbild
Mixet

Inlägg av Mixet »

Match 3 ikväll. Känns som att Frölunda har Färjestad litegrann på gaffeln nu efter en imponerande insats senast. Läge för första "minibreaket" på bortaplan?

Tippar 2-4.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Hmm, färjestad tog hem tredje matchen, trots sin monumentala ineffektivitet.

Jag tror nog att Färjestad vinner det här. Frölunda spelar helt klart den bästa, renaste och mest underhållande ishockeyn när båda lagen spelar på topp. De har dessutom klart bäst målvakt. Tyvärr tror jag inte att de klarar att slå Färjetad med tre kedjor. Det syntes redan i första matchen att Frölunda har slitit hårdare på sina toppspelare och det var alldeles uppenbart igårkväll att de var slitna.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Grattis Färjestad, nästa år står DIF högst igen.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Hovet skrev:Grattis Färjestad, nästa år står DIF högst igen.
Tror att det tar lite längre än så. I vilket fall som helst, grattis till Färjestad.

Kan inte låta bli att tänka att det skulle vara rätt jobbigt att se DIF spela mot något av de där lagen när de verkligen spelar på topp. Tror att vi skulle få duktigt med spö. Efter att ha sett den här matchserien så är jag i alla fall övertygad om att DIF behöver få in fler etablerade forwards i truppen, oavsett hur bra backar de än har.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Ritterwand skrev:
Hovet skrev:Grattis Färjestad, nästa år står DIF högst igen.
Tror att det tar lite längre än så. I vilket fall som helst, grattis till Färjestad.

Kan inte låta bli att tänka att det skulle vara rätt jobbigt att se DIF spela mot något av de där lagen när de verkligen spelar på topp. Tror att vi skulle få duktigt med spö. Efter att ha sett den här matchserien så är jag i alla fall övertygad om att DIF behöver få in fler etablerade forwards i truppen, oavsett hur bra backar de än har.
Jag tror inte att vi skulle gjort bort oss, varken mot Frölunda eller Fbk i en final. Problemet är bara att vi inte vinner mot "bottenlagen". Mot de bättre lagen gjorde vi ju bra ifrån oss. Visst, vi har klenare lag på papperet än Fbk, men så himla allvarligt är det inte.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Drutten skrev:Jag tror inte att vi skulle gjort bort oss, varken mot Frölunda eller Fbk i en final. Problemet är bara att vi inte vinner mot "bottenlagen". Mot de bättre lagen gjorde vi ju bra ifrån oss. Visst, vi har klenare lag på papperet än Fbk, men så himla allvarligt är det inte.
Det handlar väl om att vara bäst i sju omgångar. Jag tror att vi kanske skulle klappat genom en gång, per omgång, men annars kanske det skulle vart lite jämnare. Dock tror jag inte att DIF med årets kapacitet hade tagit sig längre än max semi, men givetvis, i ett slutspel kan allt hända!
Skriv svar