Hockeyabstinensen blev för stor, jag drog ner till Björkängshallen för att kolla in Huddinge ta sig tillbaka till Allsvenskan. Det gick planenligt, de körde över Mariestad med 8-1 och vann därmed kvalserien.
Kul för Huddinge, kul för mig som Huddingebo. Jag kunde nästa höra Challe's farsa röst eka i hallen fortfarande "KOM IGEN CHALLE!!"
Jag var dock inte ensam åskådare i hallen, föga förvånande. Det var dock några som stod ut ur mängden.
Bland annat var vår gamle målvaktshjälte Ridderwall var där och bevakade tillställningen.
Vad som var mer intressant var att Lill-Kenta, Mats Hallin och en som jag kände igen så j'vla väl men inte kan sätta namn på satt och tisslade tillsammans på läktaren. Förmodligen var Lill-Kenta där och spanade in Linus Klasén. Om Hallin var där för Chicago's räkning låter jag vara osagt.
Det är dock ett par spelare som ser klart intressanta ut i Huddinge.
Nyss nämnde Klasén är riktigt duktig, 80p på 40 matcher säger väl allt. Han är grym på klubban och har en ruggig teknik (Han var ett par decimeter från att kopiera Lill-Kenta Nilsson's konstmål...) Han är dock ganska vek och lite för puck kåt. Med lite mer muskler kommer han dock färga i Elitserien. Risken är väl att Timrå redan bokat honom.
Dick Axelsson, stor och stark forward, har öst in poäng i kvalserien. DIF har visat intresse där enligt ryktet. Han kan helt klart bli något. Behöver nog mogna litegrann.
Bröderna Ahlström, de kommer att bli bra. De behöver dock ett par år på sig att växa in i kostymen. Pappa Erik verkar dock ha fostrat dem väl. De är båda djurgårdare.
Den som känns mest intressant är Jimmie Ahnelöv, En ganska stor och stark back. Ett riktigt bra skott och ganska elak. Ung och ser helt klart ut att ha framtiden på sig, behöver utveckla intensiteten en del och ta lite mindre risker. Jag tror dock att han skulle kunna vara en dark horse redan i nästa säsongs upplaga av DIF. Han satte en puck stenhårt i krysset, jag väntade mig nästan se pucken fortsätta ut på backsidan av nätet.
Nyss hemkommen från Huddingefighten...
-
- Blåränderna går aldrig ur
Var också på Matchen i går och det var helt kalrt den roligaste jag vart på huddinge i år.
Men dom som såg matchen måste sett årets värsta ben tackling, dne var så sjuk så att en huddine spelare bröt smalbenet,
Dick Alxelsson vore kul att se i DIF tröjan...huddinge har många bra...
Men dom som såg matchen måste sett årets värsta ben tackling, dne var så sjuk så att en huddine spelare bröt smalbenet,
Dick Alxelsson vore kul att se i DIF tröjan...huddinge har många bra...
En råtta svart och gul fy fan va han e ful