Mike Zigomanis

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
hockejs

Re: Mike Zigomanis

Inlägg av hockejs »

pieceofcrap skrev:får också dåliga vibbar och inte minst på det sättet man annonserar det på webben. Får en känsla av att det är annat än skador som spökar...

Det är som Daniel säger två inlägg upp, inget annat som spökar. Det är en gammal operationsskada, smartast att åka tillbaka till den som gjorde operationen så klart
http://tinyurl.com/yker52o
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Remy Lebeau skrev:
SirDIFalot skrev:Ziggy är center i vår starkt fungerade tredjekedja, som skulle få en boost med Tjärnqvist. Men sämsta som kunde hända oss?

Har hellre Ziggy borta än Mackan, Otto, Ölve, Ragge, Honken, Kyle.
Sämsta tänkbara efter den sitaution som det varit med honom naturligtvis. Vet inte vad du svamlar om.
Eftersom du skrev "Det här var det sämsts tänkbara som kunde hända oss" så antog jag att du menade det som du skrev.
Expert.
mytomanen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mytomanen »

Gillar killen, hoppas han kommer tillbaka till slutspelet om inte tidigare.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Sportbladet.se skrev:Mike Zigomanis körde för fullt i morse och det kan betyda att han får chansen i kväll som 13:e forward.
Verkar som om att Mike gör comeback tidigare än väntat!
Härligt!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Kommer Mike göra comeback i slutspelet tro eller !?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

roj skrev:Kommer Mike göra comeback i slutspelet tro eller !?
Kanske.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jäkligt tråkigt med Ziggy...när det roliga började så kan han inte vara med. Tror tyvärr det är ganska troligt att vi inte få se honom nå mer i DIF-dressen. :?
Användarvisningsbild
dif_henkan

Inlägg av dif_henkan »

tycker denna är härlig, en Dif:are proppar till mike ;)
Jimmie, Jimmie, Jimmie!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bara jag som börjar ana lite ugglor i mossen när det gäller vår gode Mike? Direkt när Tjärnqvist gjorde comeback så "skadade" sig Ziggy, samme spelare som alltså ryckte in som ersättare åt den förstnämnde när denne var långtidsskadad. Zigomanis har som vi alla vet inte spelat sen dess, och med största sannolikhet kommer vi inte få se honom något mer i DIF-munderingen.

Kan det vara någon slags försäkringsfråga som håller honom borta från spel...? Kan man ha tecknat något slags specialkontrakt med Zigomanis som omöjliggör att han och den han ersatte kan spela samtidigt?

Konspirationsteori på hög nivå - och jag kanske inte riktigt håller det här som troligt (låter lite överdrivet löjligt med information om lösa skruvar i axlar, och besök hos läkare i Toronto osv) men vad vet jag. Det som mest talar emot den teorin är så klart att man inte har ett skvatt att tjäna på att lägga ut dessa dimridåer om axelskada på Ziggy...
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

-daniel- skrev:Bara jag som börjar ana lite ugglor i mossen när det gäller vår gode Mike? Direkt när Tjärnqvist gjorde comeback så "skadade" sig Ziggy, samme spelare som alltså ryckte in som ersättare åt den förstnämnde när denne var långtidsskadad. Zigomanis har som vi alla vet inte spelat sen dess, och med största sannolikhet kommer vi inte få se honom något mer i DIF-munderingen.

Kan det vara någon slags försäkringsfråga som håller honom borta från spel...? Kan man ha tecknat något slags specialkontrakt med Zigomanis som omöjliggör att han och den han ersatte kan spela samtidigt?

Konspirationsteori på hög nivå - och jag kanske inte riktigt håller det här som troligt (låter lite överdrivet löjligt med information om lösa skruvar i axlar, och besök hos läkare i Toronto osv) men vad vet jag. Det som mest talar emot den teorin är så klart att man inte har ett skvatt att tjäna på att lägga ut dessa dimridåer om axelskada på Ziggy...
Exakt vad jag har tänkt på också. Konspirationsteorier är roliga! :)
Användarvisningsbild
Rolf-David
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Rolf-David »

dif_henkan skrev:tycker denna är härlig, en Dif:are proppar till mike ;)
Haha sjysst tackling, så går det när man kollar ner i isen :P hoppas han lärde sig något
------------------------
En Djurgårdsmaskin
AlltidDjurgårn

Inlägg av AlltidDjurgårn »

Enligt vad jag hörde på 5:an i senaste matchen så kommer Zigomanis inte att spela något under slutspelet. Dock vet jag inte hur pass väl det stämmer, men en av kommentatorerna sa att Djurgården hade Zigomanis borta under resten av slutspelet. :shock: Om det stämmer tycker jag det är synd.
Djurgården - First and last and always.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ÅTERIGEN, ja kommentatorerna har sagt det hela tiden. Men jag väljer att lyssna på Janne J och DIF's tränare/läkare istället. Men visst finns det en chans att han missar, men inget är ju klart.
Expert.
AlltidDjurgårn

Inlägg av AlltidDjurgårn »

SirDIFalot skrev:ÅTERIGEN, ja kommentatorerna har sagt det hela tiden. Men jag väljer att lyssna på Janne J och DIF's tränare/läkare istället. Men visst finns det en chans att han missar, men inget är ju klart.
Iofs sant, fast hitills har det trummat på rätt bra utan Zigomanis, dock tycker jag han är ovärderlig när det gäller tek i avgörande situationer då han är stabil som en klippa på det.
Djurgården - First and last and always.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Tycker det var länge sedan DIF meddelade något om hans tillstånd... varför gör de inte de?

Sist jag hörde något var det typ: han kanske kan komma tillbaka i slutet av kvartsfinalserien.. ev match 6-7.

Sedan dess har jag inte hört något mer....
Skriv svar