Djurgårdens IF - Modo Hockey, 6/2 2010 - Slutsålt!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mitt-i-klacken 1983
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 6/2 2010 - Slutsålt!

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Mäklaren skrev:Som vanligt så är det klasskillnad när Ridderwall står jämfört med Wesslau... det är verkligen helt sjukt att Gustaf ens får kliva ut på isen när Ridderwall gång på gång visar att han är den överlägset bäste av dem två.
Så du tyckte inte att Lill-Riddarn släppte några ruggiga returer? Det tyckte jag. Men inte sjutton börjar jag gapa om att han är inkompetent för det. Det enda som är helt sjukt är att du fortsätter hacka på Wesslau här på forumet. Din åsikt har gått fram för längesedan, den börjar bli tjatig nu.

Mest komiska situationen var ju när Foppa trycker till Danielsson (tror jag) i ryggen vid mål och sen när Danielsson ger igen ser Foppa domaren och börjar veva och vill ha utvisning. HAHAHAHA patetiskt :wink:
Norman! Vilken kille, och funkade ju skitbra med Ziggi.
Säger bara tack för en otroligt bra inställning och kämparglöd.Det var jobbigt i starten på 3 perioden när Modo parkerade i vår zon, då var det så nära kvittering. När utvisningen kom och dom plockade målvakten då slutade jag andas...sen blev det två baljor i tom kasse :lol: Vad säger man? Åh en sådan härlig dag,gamla fina Djurgårn vann!!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Sån jävla underbar seger!
Matchen var härlig att se, spännande och intensiv med en del irritation på läktarna, samt en DIF vinst = Hockey när det är som bäst.

Dagens höjdpunkt: "Vaaaad ska Foppa göra nu?", efter Timmys 4-1 mål i öppen kasse.

Åh en sådan härlig dag!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Honken

Inlägg av Honken »

Skön match, sköna poäng utan att spela på topp, Otto och Ragge saknas.
Inte ofta som vi är populära i fisklägret , men ikväll lär vi vara det.
Men synd att den blev sönderblåst. Hade kunnat bli en riktigt härlig tillställning annars.
Även om vårt PP såg bra ut ibland så måste det bli effektivare.
1 mål på 11 försök och det tillkom dessutom i PP2. Under 10% effektivitet är inte godkänt.
Bäst på plan idag var Zigomanis, hans tekning framåt i PK var riktigt härlig.
Idag så vann hann 17 av 21 tekningar. 44-37 de två senaste matcherna. Helt sinnessjukt bra.

Edit: Räknade fel på utvisningarna det ska vara 8 st men 12,5% är inte heller bra.
Senast redigerad av Honken den 2010-02-06 22:35:36, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Jag trodde att jag läste den mest korkade kommentaren för idag på Färjestads forum imorse.
Men icke, det här är i en klass för sig själv:

Från Modos forum:

"Kul att se hur svensk hockey behandlar den bäste svenska hockeyspelaren genom tiderna. Då får de andra göra vad som helst på honom.

Hade samma hänt i Kanada hade det blivit inbördeskrig."

Snacka om att vara enögd! :lol:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Erik_Karlsson

Inlägg av Erik_Karlsson »

sthlm_dif skrev:Jag trodde att jag läste den mest korkade kommentaren för idag på Färjestads forum imorse.
Men icke, det här är i en klass för sig själv:

Från Modos forum:

"Kul att se hur svensk hockey behandlar den bäste svenska hockeyspelaren genom tiderna. Då får de andra göra vad som helst på honom.

Hade samma hänt i Kanada hade det blivit inbördeskrig."

Snacka om att vara enögd! :lol:
Och du är 100 procent objektiv menar du? Kom igen nu, alla är vi enögda vare sig vi vill erkänna det eller inte. Foppa får ta väldigt mycket skit samtidigt som han ger mycket skit, många menar att han spelar om bäst när han är förbannad med de senaste matcherna så har han varit övertänd.

Jag tror det är en balansgång som alla domare funderar lite över. Antingen så tar man många utvisningar på spelare som är på Foppa och stämplas då som en Foppalover, eller så vågar man inte riktigt, tar inte för lika mycket som vanligt och får då skit för det istället.

Att Foppa är en av de absolut bästa svenska spelarna genom tiderna kan vi väl åtminstone komma överens om?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Erik_Karlsson skrev:Och du är 100 procent objektiv menar du? Kom igen nu, alla är vi enögda vare sig vi vill erkänna det eller inte. Foppa får ta väldigt mycket skit samtidigt som han ger mycket skit, många menar att han spelar om bäst när han är förbannad med de senaste matcherna så har han varit övertänd.

Jag tror det är en balansgång som alla domare funderar lite över. Antingen så tar man många utvisningar på spelare som är på Foppa och stämplas då som en Foppalover, eller så vågar man inte riktigt, tar inte för lika mycket som vanligt och får då skit för det istället.

Att Foppa är en av de absolut bästa svenska spelarna genom tiderna kan vi väl åtminstone komma överens om?
Självklart så är även jag enögd, men det finns en gräns, och om man seriöst påstår att domarna låter spelare göra vad de vill med Foppa, så har man passerat den gränsen med stormsteg.
Rör man Foppa så åker man ut vid 9 av 10 tillfällen. Kuben behandlade Foppa som alla andra på isen, och därför fick han inte sjuttioelva utvisningar med sig som han brukar få.

De flesta domarna är s.k. "Foppaälskare", och att Kuben får skit av Modoiter för att han inte särbehandlar Foppa är ett skämt.

Kuben var dock inte bra idag då han tog en del märkliga beslut. Varken Djurgården eller Modo tjänade dock på detta, eftersom allt jämnade ut sig i slutet.

DIF var snäppet vassare än Modo matchen igenom, och man borde ha avgjort matchen långt innan 3-1 målet kom.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
DIF 4 EVER

Inlägg av DIF 4 EVER »

En härlig härlig seger över ett överskattat lag. När Foppa är kass som idag har de inget.

Vill berömma dessa spelare i DIF speciellt idag:

1. Timmy Pettersson, vår bäste back idag, gjorde allt rätt idag och fyllde ut luckan efter Ragge.

2. Nicke D, hav var bra, kämpade som ett djur

3. Micke H, samma sak där, killen slet som ett djur och gjorde 2-1

4. Lill-Riddarn, bra som vanligt och cool, framför allt var han bra med pcuk idag, cool fint vi ett tillfälle när hand drog en Modo-forward
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Säger bara kung Zigomanis i tekningscirkeln 8)
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

DIF 4 EVER skrev:
1. Timmy Pettersson, vår bäste back idag, gjorde allt rätt idag och fyllde ut luckan efter Ragge.
Här håller jag inte med, även om Timmy var bra idag så bleknar han i jämförelse med kvällens gigant i försvaret, David Printz.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
BIBO

Inlägg av BIBO »

sthlm_dif skrev: Dagens höjdpunkt: "Vaaaad ska Foppa göra nu?", efter Timmys 4-1 mål i öppen kasse.

Tackar :)

Mycket underhållande match, lite väl mycket avblåsningar kanske, Klacken var inte dålig men kan prestare grymt mycket bättre..

problemet är enligt mig att det står för många bortasupportrar och "tanter/gubbar/barnfamiljer" i klacken eller just bredvid + allt fjortispack som inte sjunger
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
janne08

Inlägg av janne08 »

Riktigt bra match en krigar seger !!
Försvaret var mycket bra, och extra + till Printzen.
men varför fick han inte ass på 3-1 målet han rakade fram pucken till Zigomanis ??
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Honken skrev:Bäst på plan idag var Zigomanis, hans tekning framåt i PK var riktigt härlig.
Idag så vann hann 17 av 21 tekningar. 44-37 de två senaste matcherna. Helt sinnessjukt bra.
Du måste ha skrivit fel här...inte fan har karln släppt 37 tekningar senaste 2 matcherna. Känns som han vinner löjligt många och måste vara uppe i typ 75% senaste tiden. Och jag håller med; för varje match som går börjar jag gilla Mike mer & mer. Han kan komma att bli en riktig joker i slutspelet.
Honken

Inlägg av Honken »

-daniel- skrev:
Honken skrev:Bäst på plan idag var Zigomanis, hans tekning framåt i PK var riktigt härlig.
Du måste ha skrivit fel här...inte fan har karln släppt 37 tekningar senaste 2 matcherna. Känns som han vinner löjligt många och måste vara uppe i typ 75% senaste tiden. Och jag håller med; för varje match som går börjar jag gilla Mike mer & mer. Han kan komma att bli en riktig joker i slutspelet.
garv, får skylla på seger wirren, osedvanligt korkat formulerat
Han har vunnit 37 av 44 tekningar (84%)
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Honken skrev:
-daniel- skrev:
garv, får skylla på seger wirren, osedvanligt korkat formulerat
Han har vunnit 37 av 44 tekningar (84%)
Ah då förstår jag. Låter förståeligt, men 84% är fan helt ofattbart bra... det är ju typ hans förtjänst hela jävla tiden att vår 3:e lina får så pass bra tryck som de ändå får i varje byte. Sen är det inte helt fel att slänga in den gode Ziggy i BP för att erövra pucken.

Förläng med karln omgående. Han är värd varenda krona (om han fortsätter så här, i varje fall). :wink:
Honken

Inlägg av Honken »

daniel skrev: Förläng med karln omgående. Han är värd varenda krona (om han fortsätter så här, i varje fall). :wink:
Hardy sa väl under chatten att det kommer bli DIF joker under slutspelet.
Han har haft en dipp innan de senaste matcherna. Men om han fortsätter att steppa upp så här är han snart tillbaks i NHL eller hamnar i KHL.

En spelare som jag irriterade mig på alltmer under matchen var Zuccarello.
Duktig men småful hela tiden, satt hoppades på att Jimmy skulle göra frimärke av honom eller att Printz skulle hitta rätt med en open ice.
En spelare man vill ha i det egna laget.
Skriv svar