Djurgårdens IF - Modo Hockey, 6/2 2010 - Slutsålt!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 6/2 2010 - Slutsålt!
Den där "sensei" verkar inte ha alla hästar hemma... Ingen vettig djurgårdare kan värdesätta foppa högre än Kung-Otto, någonsin.
Dags för Ölvestad att komma tillbaka in i matchen också! Han har ju inte direkt rosat marknaden efter femettan senast mot modo.
Dags för Ölvestad att komma tillbaka in i matchen också! Han har ju inte direkt rosat marknaden efter femettan senast mot modo.
Jo, Otto i all ära. Han är en grym hockey spelare! Men Foppa i Modo just nu är för dom antingen slutspel eller kvalserien.xxwinniehxx skrev:Den där "sensei" verkar inte ha alla hästar hemma... Ingen vettig djurgårdare kan värdesätta foppa högre än Kung-Otto, någonsin.
Det är ju bara att kolla här i tråden och i media. Varför tror du matchen är slutsåld? Inte för att alla vill se Svartvadet etc.
DIF-Foppa 2-2 - DIF-MODO 5-1
Visst kan man inte sticka under stol med att vissa personer förmodligen köpt biljett till matchen på grund av att en viss Foppa som spelar. Hoppas bara inga av dessa personer fick för sig att köpa plåt i klacken, på grund av de billiga biljettpriserna...
- DIF_Soldier
VI ÄR DJURGÅRDEN OCH SKITER BLANKA FAN I FOPPA
Få in det i skallen tack.
Säg den glädje som varar
DIF_Soldier skrev:VI ÄR DJURGÅRDEN OCH SKITER BLANKA FAN I FOPPA
Det är fortfarande betydligt svårare att slå Modo med Foppa, än Modo utan.
Men visst, nu tar vi alla och ändrar våra åsikter så att de blir exakt samma som Soldiers, för hans är ju alltid de rätta.
Avgå Jocke.
- Lee Harvey Oswald
DIF_Soldier skrev:VI ÄR DJURGÅRDEN OCH SKITER BLANKA FAN I FOPPA
Ha ha ha, det där vet du att det inte är riktigt sant (innerst inne)
DIF åker brevid & tittar på när Foppa lägger smörpass.... i lugn o ro.
Sedan knuffas & puffas man lite medans Foppa delar ut slashing efter slashing.
(Sedan i SD petar han in 2-3)
Så nog blir det enklare om Peter känner att det svider lite i fingret imorgon kväll & väljer att stå över.
Men nåt säger mig att så inte blir fallet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag bryr mig ärligt inte om foppa lirar eller ej.
Jag kommer för att se DIF lira fin hockey och även vinna.
Jag har inte säsongskort på grund av att vänta tills nästa hemma match mot modo och se foppa lira.
Nej jag skiter i han, DIF är laget vi ska se inte nån annan!
Jag kommer för att se DIF lira fin hockey och även vinna.
Jag har inte säsongskort på grund av att vänta tills nästa hemma match mot modo och se foppa lira.
Nej jag skiter i han, DIF är laget vi ska se inte nån annan!
- DIF_Soldier
Jag skiter i foppa. Jag är Djurgården. Ni får vara sorgliga om ni vill och fortsätta grupponanera till foppa tillsammans med AB.Lee Harvey Oswald skrev:DIF_Soldier skrev:VI ÄR DJURGÅRDEN OCH SKITER BLANKA FAN I FOPPA
Ha ha ha, det där vet du att det inte är riktigt sant (innerst inne)
DIF åker brevid & tittar på när Foppa lägger smörpass.... i lugn o ro.
Sedan knuffas & puffas man lite medans Foppa delar ut slashing efter slashing.
(Sedan i SD petar han in 2-3)
Så nog blir det enklare om Peter känner att det svider lite i fingret imorgon kväll & väljer att stå över.
Men nåt säger mig att så inte blir fallet
Foppaquiz: Alexandersson, du är klockren!
Men, kom ihåg - all publicitet är bra publicitet. Sluta uppmärksamma är det allra bästa.
Säg den glädje som varar
Man får ju hoppas att dom som köper biljetter i eller runt klacken är folk som är där för att sjunga fram DIF, inte för att snylta på dom billigare biljetterna...Wire skrev:Visst kan man inte sticka under stol med att vissa personer förmodligen köpt biljett till matchen på grund av att en viss Foppa som spelar. Hoppas bara inga av dessa personer fick för sig att köpa plåt i klacken, på grund av de billiga biljettpriserna...
Förövrigt så anser jag att barnungar och pöbel kan dra åt helvete...
- -daniel-
Otto lär inte spela, tror och tycker man bör formera laget som följer:
Jimmie - Zigomanis - Mackan
Josefson - Engqvist - Danielsson
Tim - Micke Holmqvist - Cehlin
Hank - Fimpen (om han är tillbaka?) - Brodin
Mest intressant att se Ziggy i en 1:a lina.
Hoppas förresten alla noterat att matchen börjar 18:30 så nån stackars jävel slipper sitta där och vänta från 16 och framåt...
Jimmie - Zigomanis - Mackan
Josefson - Engqvist - Danielsson
Tim - Micke Holmqvist - Cehlin
Hank - Fimpen (om han är tillbaka?) - Brodin
Mest intressant att se Ziggy i en 1:a lina.
Hoppas förresten alla noterat att matchen börjar 18:30 så nån stackars jävel slipper sitta där och vänta från 16 och framåt...
Ändrade placering på matcherna som, android föreslog.
Dags att få igång PP på hemmaplan igen.
Dags att få igång PP på hemmaplan igen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- -daniel-
Vet inte riktigt vad jag skall tro om den här matchen, Modo var verkligen på gång för några omgångar sedan då man krossade LHC på bortaplan och körde över HV hemma. Sen vet jag inte riktigt vad som hände. Hoppats det smugit in sig lite grus i maskineriet och att de återigen börjat tvivla. Tror ett tidigt mål för oss i den här matchen kan vara mer viktigt än vanligt.
Har vi samma intensitet i skridskoåkningen HELA matchen som vi hade i 2 perioder i torsdags så går det vägen ikväll men jag vettefan... också ett stort avbräck att första linan spräcks om inte Otto är med.
Har vi samma intensitet i skridskoåkningen HELA matchen som vi hade i 2 perioder i torsdags så går det vägen ikväll men jag vettefan... också ett stort avbräck att första linan spräcks om inte Otto är med.
- Lee Harvey Oswald
-daniel- skrev:Vet inte riktigt vad jag skall tro om den här matchen, Modo var verkligen på gång för några omgångar sedan då man krossade LHC på bortaplan och körde över HV hemma. Sen vet jag inte riktigt vad som hände. Hoppats det smugit in sig lite grus i maskineriet och att de återigen börjat tvivla. Tror ett tidigt mål för oss i den här matchen kan vara mer viktigt än vanligt.
Har jag missat nåt eller...?
Var det inte redan klart att Otto missar matcherna fram till OS & hoppas vara tillbaka efter uppehållet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Huvudet på spiken !DIF_Soldier skrev:VI ÄR DJURGÅRDEN OCH SKITER BLANKA FAN I FOPPA
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- -daniel-
Nä, antagligen inte men fortfarande inte sett det bekräftat. Men mestadels var inte ordet om uttryckt med tvivlan i det här fallet; det var mer menat som ett konstaterande att han (med 99% säkerhet) kommer missa matchen.Lee Harvey Oswald skrev: Har jag missat nåt eller...?
Var det inte redan klart att Otto missar matcherna fram till OS & hoppas vara tillbaka efter uppehållet