Djurgårdens IF - Färjestads BK, 21/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 21/11 2009

Inlägg av DIF_Soldier »

I skrivande stund ligger FBK under med 0-4... Det bådar inte gott för lördagen. Jag bävar för att ännu ett utsålt Hovet återigen får lida. Hoppas att mina tankar aldrig blir verklighet, man mår så vidrigt dåligt då.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Det kommer vara 2 revanschsugna lag på lördag! Gäller för oss på läktaren att göra vad vi kan för att hjälpa våra krigare (iaf Ölvestad kan bli kallad för krigare)
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:I skrivande stund ligger FBK under med 0-4... Det bådar inte gott för lördagen. Jag bävar för att ännu ett utsålt Hovet återigen får lida. Hoppas att mina tankar aldrig blir verklighet, man mår så vidrigt dåligt då.
Det roliga var att det va precis samma läge förra gången vi mötte FBK (när de hade fått spö med 0-8 matchen innan mot HV). Jag tycker det ändå är hyfsat positivt, kommer ihåg att FBK var riktigt bleka i den matchen och jag tror dom är lite skakade nu också. De har väl 3 raka förluster nu om jag inte missminner mig så de är nog duktigt i brygga. Sanslöst att Färjestad skall ligga 2:a egentligen...förstår inte det, har inte sett dem göra en bra match i år.

Nåväl, de kommer säkert göra en bra match mot oss men vi har goda möjligheter till en 3:a på hemmais.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Jag gillar inte när det blir slutsålt. Så jäkla långt att gå från gratis parkering då. :)

Annars är det heltjusigt, såklart.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

odburt skrev:Jag gillar inte när det blir slutsålt. Så jäkla långt att gå från gratis parkering då. :)

Ställ dig runt Skärmabrink, tar ca 5 min att gå. (om det skulle krisa sig) :wink:
Blue Brigade A11
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

mannge skrev:
odburt skrev:Jag gillar inte när det blir slutsålt. Så jäkla långt att gå från gratis parkering då. :)

Ställ dig runt Skärmabrink, tar ca 5 min att gå. (om det skulle krisa sig) :wink:
Bra tips. P-lisorna är ju helt rabiata under matcher kring globen. Lagom kul att åka på hemmatorsk och sen en 900-kronors för att man råkade stå på en taxiplats..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Stålmannen

Inlägg av Stålmannen »

Det är inte ok om Wesslau står i denna enormt viktiga match.....
Användarvisningsbild
true-blue

Inlägg av true-blue »

Stålmannen skrev:Det är inte ok om Wesslau står i denna enormt viktiga match.....

Håller med. Dags att börja spela Ridderwall mer.
Wesslau är väl uttalad förstekeeper men han känns lite för ojämn...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fick rätt dåliga vibbar inför den här matchen nu... Hoppas jag svamlar. Vill se ett vråltaggat DIF som ger allt & lite till för att knipa en 3:a på hemmaplan.

Vi måste också täppa till bättre i försvaret än senast. Krav på målvakt (oavsett vem som står) att göra en riktigt bra match också om det skall gå vägen.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

-daniel- skrev:Fick rätt dåliga vibbar inför den här matchen nu... Hoppas jag svamlar. Vill se ett vråltaggat DIF som ger allt & lite till för att knipa en 3:a på hemmaplan.

Vi måste också täppa till bättre i försvaret än senast. Krav på målvakt (oavsett vem som står) att göra en riktigt bra match också om det skall gå vägen.
Med en normal Riddare, 4-2
Med en normal Vessla, 1-6
Honken

Inlägg av Honken »

Det finns en del på läktaren (klacken) som inte varit med alltför länge och kanske inte missat lektionen om fbk så här kommer en liten uppdatering om hur det var förr.

Sånt minns man I ALLA obygder.
I en enkel historieskrivning, inte felaktig, uppstod magin mellan Djurgården och Färjestad i den första finalserien lagen emellan i mars 1983. Det var då en 22-årig Håkan Loob stod i alla spotlights och ensam dominerade matcherna på ett sätt som ingen spelare gjort senare. Mats Sundin, Peter Forsberg och Kristian Huselius inkluderade.

Djurgårdsfansens motmedel var den äckligaste mobbningskampanj som förekommit på en svensk idrottsarena. Det Gary Sundgren råkade ut för mot Luxemburg på Ullevi häromåret var mesiga pojkstreck vid jämförelse. När Djurgårdsklacken var snäll kallade de Loob för dåre och bonndjävel. De var snälla i 15 sekunder av den första matchen på Johanneshov.

Övriga 59.45 gastade man "Håkan Loob är homosexuell", "Håkan suger Peters kuk" (med syftning på bror Peter Loob) och annat man lärt sig på herrmuggen på ungdomsvårdsskolan. Medan man haglade spikar, skruvar och mynt mot Loob.
Mamma Loob satt på läktaren och grät. Neutrala betraktare grät vid tv-apparaterna. Eller svor att aldrig mer åka tunnelbana. Föga överraskande pallade inte Loob för trycket.

Dessutom råkade han ut för två kraftiga smällar på isen. Efter en av smällarna tappade han minnet. Djurgården vann till slut avgörande matchen i Scandinavium.”

Hela den gamla artikeln finns på
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... le15717.ab
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Minns det som det var igår...

Rolig detalj också att den avgörande matchen skulle spelas på neutral is. Haha, those were the days.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Hellere förlust i denna match än matchen 2:a Januari. Men vinst önskar man ju alltid. Mitt tips 5-3. Har satsat 80 spänn på det resultatet så nu får man hoppas att det blir så med :)
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Rysningar, Honken!

Nu kör vi över de här kaffetattarna en gång för alla. Känns som att det var längesedan vi spöade dem hemma.

Heja Djurgår'n, skjut som satan, genom nätet - ut på gatan
Djurgår'n *klapp klapp klapp*

Ljuva 80-tal. :wink:
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Honken

Inlägg av Honken »

Ja det var ett sanslöst drag då.

För att tagga alla lite till så kommer här ett inlägg från fbk forum.
Det finns en del för dagens klack att leva upp till.
Visa dom idag att vi är lika bra som förr.

”Färjestad och Djurgården är elitseriens två tungviktare. De två stora.

Finns ingen som på ett vettigt, obarnsligt sätt kan motargumentera det. På ett sätt så längtar man bara efter att mötena mot dif ska bli lika ångestfyllda och prestigestinna som dom var för 8-20 år sedan. Dagarna man mötte dif var obehagliga... Man kunde inte arbeta ordentligt, eller fokusera i skolan när det begav sig. Pulsen var för hög för att det skulle vara nyttigt hela dagen, spyan hängde i luften i princip hela tiden.
När man sen såg dom där jävla Falk, Lindqvist, Knutsen, Thomas Johansson, ja till och med fucking Putte Ericsson så byttes den här obeskrivliga nervositeten mot hat :evil:
Nu jävlar måste vi spöa dom här jävla djurgårdarna!
Det var nästan alltid fullsatt, till och med när matcherna spelades i Globen. Biljetterna var dyrare än övriga matcer (dom höjde även priset mot aik, lif och kanske brynäs iofs).
Klacken var mäktig.. :oops:
Man satt där med pappsen och ville inget annat än att dom skulle vara tysta för en minut, det gick ju aldrig. Snacket om att dagens dif klack "med alltid minst 750 pers i klacken" skulle vara så mäktig köper jag inte. Dagens difklack skulle kissa på sig mot sitt dito för 10 år sedan.

Hv, Vf och alla andra färskingar här uppe i tabellen. Ni får ursäkta, så stora som Fbk eller Dif kan ni aldrig bli.”
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Skriv svar