Spelarkontrakt, truppen 06/07

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
isolerad

Inlägg av isolerad »

Sir Martin skrev:
isolerad skrev:
Elvis skrev:...Men Han skulle nog inte nå samma status som Söderström eller Tellqvist, men räkna upp fem målvakter som har haft lika bra status som Tellqvist och södeström de senaste fem, sex åren? ...

Lundqvist, liv, holmqvist, norrena och ev henriksson är några som direkt dyker upp i mitt huvud och det finns säkert fler.
Jag tror nog att han syftade på målvakter inom Djurgården...
Har Djurgården ens haft så många förstamålvakter de senaste fem åren?

Theodore och Turco tycker jag annars har högre status än både Tellqvist och Söderström.

Varför satsa på en målvakt som inte har kapaciteten att nå upp till Tellqvist status?
yoda

Inlägg av yoda »

Ni som är missnöjda med att Lassila blir kvar i DIF.
Vilken målvakt(med Djurgårdens nuvarande ekonomi som förutsättning) hade ni helst sett i DIF?
FredrikA

2st Saknas

Inlägg av FredrikA »

Diffe89 skrev:
m0ng00se skrev:nån som sitter på en uppdaterad lista på vad vi har för spelare kontrakterade so far?:]..
På rak arm blir den så här:

Teemu Lassila

Alexander Ribbenstrand
Jonas Liwing
Ronnie Pettersson

Jimmie Ölvestad
Nichlas Falk
Patrick Thoresen
Kristofer Ottosson
Christofer Löfberg
Christopher Thörn
Patric Hörnqvist

Har säkert glömt någon :?
Du har glömt Linkan och Nicklas Danielsson
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Stefan Liv 05/06 - 2,17 - 92,00% Hv71 Seriesegrare
Stefan Liv 04/05 - 2,97 - 89,30% Hv71 Missat slutspel
Stefan Liv 03/04 - 2,23 - 92,29% Hv71 Seriesegrare

Backar 05/06 - 4st klassbackar som finns i toppen av backpoängligan
Backar 04/05 - 2st klassbackar, resten totalt värdelösa
Backar 03/04 - Alla backar gör en bra säsong

Slutsats:
Värdelösa backar = Svårt för målvakten att ha bra statestik
Bra backar = Serieseger och bra målvaktsstatestik

Varför?
Motståndarna tar desperata skott mot mål eftersom de styrs ut av bra backar. Ingen motståndare får stå framför mål utan blir bortknuffad, därav inga lätta returmål.

Djurgården denna säsong:
Kassa backar, tappar puck i försvarszon, missar markering samt saknar styrka. Därav har Lassila knappast fått det lätt.
progambler

Inlägg av progambler »

jacke

säg mig då varför mattias andersson har så bra statistik?

om nu DIF har så usla backar som ni säger.

jag är inte enig i att DIF har så usla backar.

min mening är att lassila släppt alldeles för billga puckar och därefter så börjar försvaret svikta....
progambler

Inlägg av progambler »

däremot tycker jag det är bra det ska satsas sägs det.

fortsätt satsa

men starta i bakre regionerna.

min önskelista hade vart 1 ny toppmålvakt som prioritet,

efter detta möjligen 2 bra backar. framåt har det sett okey ut.

att falken blir kvar är kanon.
progambler

Inlägg av progambler »

ville förtydliga

helst att DIF köpte nån riktig kanon imålet för att sedan ha med mattias andersson som back-up.

men nu blir det ju inte så...
yoda

Inlägg av yoda »

Det är svårare att vara bra i 2618 minuter än 407 minuter.
Det finns andra "backupmålvakter" som har bättre statistik än förstemålvakten i sitt lag.

Erik Ersberg i Hv71
Joel Gistedt i Frölunda

Tror inte att dessa målvakter är bättre än Liv respektive Salo i dagsläget.
Elvis

Inlägg av Elvis »

Min poäng var att 'tror ni att sådana grymma målvakter växer på träd?' Och nej, Holmqvist, Liv, Norrera håller inte Södeströms eller Tellans status, ingen av dem lyckades vara anställd i NHL eller vara ett givet namn för landslaget. De är sådana målvakter som bara är stora spelare inom nordens gränser - jag menade att Lassila har kapaciteten att bli ett av elitseriens 5 (kanske tre) dominerande målvakter om han spelar i ett lag som har flera någorlunda bra backar - som DIF inte hade denna säsong. Lassila är fortfarande väldigt ung och han mkt väl bli lika viktig spelare för ett topplag i framtiden - som Liv, Honken och co är för sina klubbar.

Man har ställt för hög ribba för en ung och oerfaren elitserie målvakt som spelar i ett mediokert lag. I Finland är spelet annorlunda - främst kanske för att de har mindre rinkar.. Och när DIF spelar som vi vill ett topplag ska göra, så kommer Lassila få det lättare att uppnå sin potential. Det är vad jag tror..
Elvis

Inlägg av Elvis »

Progambler - som sagt, Matias Andersson spelade bara fem matcher, Lassila spelade 45 matcher, då är det inte så konstigt att Andersson har bättre målvaktsprocent, det är en orättvis jämföring, Lassila har tom fått stå i många fler tuffa matcher än Andersson, däremot är Andersson en bra 'backup'
Elvis

Inlägg av Elvis »

Eliserie- standarden har varit otroligt lågt i år, nästa säsong får den förmodligen en ordentlig kick, då alla lags nivåer höjs ett par snäpp. DIF borde satsa på utespelare - som många andra säger, två - tre nya backar, varav minst två st av klass. Målvaktsidan ser ok ut, jag tycker att det är bra som det är i den fronten, anfallssidan kan väl förstärkas med en (kanske fler) spelare, beroende på hur många och vilka anfallare som lämnar klubben inför nästa säsong.. :roll:
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: 2st Saknas

Inlägg av Diffe89 »

FredrikA skrev:
Diffe89 skrev:
m0ng00se skrev:nån som sitter på en uppdaterad lista på vad vi har för spelare kontrakterade so far?:]..
På rak arm blir den så här:

Teemu Lassila

Alexander Ribbenstrand
Jonas Liwing
Ronnie Pettersson

Jimmie Ölvestad
Nichlas Falk
Patrick Thoresen
Kristofer Ottosson
Christofer Löfberg
Christopher Thörn
Patric Hörnqvist

Har säkert glömt någon :?
Du har glömt Linkan och Nicklas Danielsson
Tack för det. Vet fortfarande inte hur jag kunde glömma Linkan :oops:
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

m0ng00se, Diffe89, FredrikA mfl mfl

Första inlägget i denna tråd hålls uppdaterad med kontraktslängder, rykten mm. Bara att titta där istället.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

jag är ruggit imponerad av mattias andersson som jag förstått inte ens har varit första målvakt i allsvenskan!
men han är ingen första målis MEN han är en riktig djurgårdare och jag hoppas att han blir kvar!

P.S är det nån som har en cool bild på mattias andersson?
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

robin_dif skrev:jag är ruggit imponerad av mattias andersson som jag förstått inte ens har varit första målvakt i allsvenskan!
men han är ingen första målis MEN han är en riktig djurgårdare och jag hoppas att han blir kvar!

P.S är det nån som har en cool bild på mattias andersson?
Det är nog mest därför han värvades också tror jag. Han verkligen brinner för DIF och visst borde han få vara kvar, jag tror mest det är backar vi behöver (eller jag hoppas det iaf, nu när Lassila skrivit nytt).

Ett bevis på Anderssons "järnkaminighet" var när fotbollslaget hyllades. Han var den enda som klappade händerna och verkligen hyllade fotbollskillarna på riktigt. Iofs kanske de andra var koncentrerade inför matchen men ändå, mer sånt.
Skriv svar