Slutspelet och det sk hårda spelet

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
_Skogis
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet och det sk hårda spelet

Inlägg av _Skogis »

Vad fan är det för fel på den här tacklingen?
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 19,00.html

Ok, den träffar huvudet och M.J och ser några gula fåglar men ändå?
(Synd att det inte var Prästberg :wink: )

Vem anmäler Jämtin efter hans höga klubba senast?
Nä, Dag har ju fått sparken från HV71!

Fimpen vet vad jag menar...
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Det var inget fel alls med den tacklingen, det såg bara värre ut än det var och tyvärr så fick Modo spelaren matchstraff vilket jag inte förstår alls. Helt obegribelt.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

klockren tackling!...hade han inte sträckt sig efter pucken och på så sätt böjt ned huvudet så hade ingen sagt nånting förutom att det var en klockers tackling...jupjup..
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Frågan är om det ens är en tvåminutare? Men annars tycker jag faktiskt inte att det är en så fruktansvärt hård tackling, inte särskilt ful heller...!
Användarvisningsbild
Grizzman

Inlägg av Grizzman »

Klockren tackling som man sälla ser här hemma tyvärr. Grejen är ju att Johansson kollar i isen och därav inte ser Enström komma i 180 som värsta Scott Stevens. Sedan att den tar i huvudet är ju bara olyckligt.
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

pekka21 skrev:Det var inget fel alls med den tacklingen, det såg bara värre ut än det var och tyvärr så fick Modo spelaren matchstraff vilket jag inte förstår alls. Helt obegribelt.
Man måste ha i åtanke att det här är svensk hockey, och om någon gör sig illa av en tackling här i Sverige, då går den berömda mesigheten före förnuftet. Domarna blir skakiga och tar det säkra före det ösäkra. Fegt som fan, men så är det. Hade det varit Scott Stevens som satt tacklingen hade han fått rungande applåder och som mest en tvåa.
DIF evigt trogen
Användarvisningsbild
mbillert

Inlägg av mbillert »

Fel 1:
Han är inte puckförare och därmed inte tacklingsbar.

Fel 2:
Tacklingen går mot huvudet. Visst, inte medvetet, men det är inte tanken utan resultatet som räknas.
Skriv svar