Ska inte nej, men det behövs ju uppenbarligen.sthlm_dif skrev:Det ska inte behövas en megafon för att folk ska börja sjunga.
Om det är så jävla illa kan vi lika gärna införskaffa oss en trumma och be speakern köra en "alá Brynäs".
DIF har aldrig haft en bondekoppling. Så skippa snacket om ett bondebeteende.
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Nej, det behövs inte (så illa är det faktiskt inte). Klacken kommer igång förr eller senare, var så säkra.poGDI skrev:Ska inte nej, men det behövs ju uppenbarligen.sthlm_dif skrev:Det ska inte behövas en megafon för att folk ska börja sjunga.
Om det är så jävla illa kan vi lika gärna införskaffa oss en trumma och be speakern köra en "alá Brynäs".
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Det är ett måste..sthlm_dif skrev:Nej, det behövs inte (så illa är det faktiskt inte). Klacken kommer igång förr eller senare, var så säkra.poGDI skrev:Ska inte nej, men det behövs ju uppenbarligen.sthlm_dif skrev:Det ska inte behövas en megafon för att folk ska börja sjunga.
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Precis! Vafan körs den inte mer för, hur grym som helst ju!Crashmash skrev: http://www.jarnkaminerna.se/sanger/djurgarn-gor-mal
Djurgår'n - Gör mål
Tja la la la la la la la laa laa
Tja la la la
Heja Heja Djurgår'n
Tjaa laa laa la la la la la laa
Tja la la la la la la laa
Förväntar mig höra den när jag kollar på reprisen från DIF-Timrå!
(Kommer ej närvara (pga resa) och därmed ej kunna dra igång den)
Varför är det ett måste?poGDI skrev:
Det är ett måste..
Att klacken ska komma igång på allvar....alext skrev:Varför är det ett måste?poGDI skrev:
Det är ett måste..
Men lägg ner skitsnacket nu.Hawk skrev:Att klacken ska komma igång på allvar....alext skrev:Varför är det ett måste?poGDI skrev:
Det är ett måste..
1. Megafon är för det första inte tillåtet inne på Hovet.
2. Vi kan sjunga utan en megafon... Allt som behövs är en klackledare.
En klackledare som skriker hörs i hela klacken, så en megafon behövs inte med tanke på att megafonens syfte är att folk ska höra det man säger.
Så nej, en megafon är inte ett måste, däremot är en klackledare det.
Och ärligt talat, vad ska vi med en megafon till när vi ändå inte har en frivillig klackledare i varje match?
Spöket Laban lär ju inte börja skrika i megafonen om jag känner honom rätt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Kom igen nu Djurgårdsfamiljen! Idag så ska sångerna eka innanför hovets väggar i alla matchens 60 min!
Visst, det har varit ganska dåligt drag på matcherna tidigare, men det finns även väldigt positiva stunder! Men låt oss alla lägga det bakom oss, för vi kan inte påverka det som redan har varit utan endast påverka det som komma skall!
Så ställ er upp och sjung för Mesta Mästarna, och med vår underbara sång ska vi få Timrå att falla på knä!!
Vi ses på hovet!
Visst, det har varit ganska dåligt drag på matcherna tidigare, men det finns även väldigt positiva stunder! Men låt oss alla lägga det bakom oss, för vi kan inte påverka det som redan har varit utan endast påverka det som komma skall!
Så ställ er upp och sjung för Mesta Mästarna, och med vår underbara sång ska vi få Timrå att falla på knä!!
Vi ses på hovet!
The only thing that´s worse then one is none!
Djurgårn tills jag DÖR!!!!!!
Djurgårn tills jag DÖR!!!!!!
Challe Berglund håller på Djurgårn, glöm förfan aldrig det!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Bra jobbat idag!!!
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Pga vissa omständigheter missade jag att vara på plats idag men jag hann se första och halva andra perioderna.
Riktigt bra tryck! Synd dock att matchen började 18:30, antar att hovet hade varit smockfullt om det inte hade tagit hela kvällen med tanke på att det faktiskt var halloween.
Riktigt bra tryck! Synd dock att matchen började 18:30, antar att hovet hade varit smockfullt om det inte hade tagit hela kvällen med tanke på att det faktiskt var halloween.
I och med aiks sm guld i fotbollen idag så kommer "11 år sen, gnagarsvin" - ramsan att försvinna tråkigt nog.
Så varför inte ersätta den?
25 år sen, gnagarsvin...
Det var ju trots allt så länge sen som aik senast vann ett ishockey guld... 1984, det var då riktigt länge sedan.
25 år sen, gnagarsvin...
Det var ju trots allt så länge sen som aik senast vann ett ishockey guld... 1984, det var då riktigt länge sedan.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bra idé, ser fram emot den mot Luleå.sthlm_dif skrev:I och med aiks sm guld i fotbollen idag så kommer "11 år sen, gnagarsvin" - ramsan att försvinna tråkigt nog.
25 år sen, gnagarsvin...
Dock synd att den ramsan försvinner, fotboll är ju mer prestige, och jag antar att det vore fel att sjunga den ''nya'' på Stadion/Råsunda. Även fast vi sjöng den nu mera ''gamla'' ramsan på Hovet.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Tips!
Skall snart bege mig till Stockholm för att se DIF spela live. Min ringa ålder och ekonomi har stoppat mig tidigare. Det jag skulle vilja fråga är vart brukar en del utav järnkaminerna träffas innan matcherna och knäcka några kalla samt efter matcherna.
Om man nu är i stockholm vill man spendera tiden med rätt folk!
Om man nu är i stockholm vill man spendera tiden med rätt folk!
Angående ramsor, vi har bra ramsor, men felet är att barn elller vad man nu ska säga ska sjunga för snabbt och vet inte hur ramsorna ska sjungas, sen när väll alla sjunger med i samma takt då ska någon lägga in ett klapp mitt i sången när den inte ska innehålla ett klapp, en annan sak som jag kom på är att någon ska börja sjunga "Hardy Nilssons J..", "Johanssons J " redan efter 5 minuter, den ramsan ska inte börja sjungas då, den kan man börja sjunga i slutet av andra halvlek, och sjunga den länge i tredje, jag vet inte vad det beror på, om det är brist på ramsor eller om det är den ända sången ni kan och tycker det är bra drag i.
Men men, orsaken att jag skrev är att ni sjunger sångerna alldeles för snabbt, blir helt fel och tappar takten, ett t.ex " Djurgård's familjen sjunger hejja djurgårn, nu ska det bli gung så häng med och sjung"!, INGE KLAPP OCH INTE FÖR SNABBT! hitta rytmen följ klackledaren.
Aja härligt drag vill jag bara säga att det var på The Londoner i söndags.
peace
Men men, orsaken att jag skrev är att ni sjunger sångerna alldeles för snabbt, blir helt fel och tappar takten, ett t.ex " Djurgård's familjen sjunger hejja djurgårn, nu ska det bli gung så häng med och sjung"!, INGE KLAPP OCH INTE FÖR SNABBT! hitta rytmen följ klackledaren.
Aja härligt drag vill jag bara säga att det var på The Londoner i söndags.
peace