Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Hoppas han inte deppar ihop totalt och lägger klubban på hyllan.. Han sa ju att han hade mer att ge innan han stack till Ryssland.
För en gångs skull tror jag att vi skälet till varför vi inte lär få Linkan är för att lagledningen kommer att fega ur. "Passar inte lagbygget" etc.
Jävligt synd, vem skulle tro att vi till slut skulle säga nej till vår kung..
Tror för övrigt att han knappast lär hitta ett nytt lag i Ryssland. Med det här ryktet så lär dom inte vara intresserade, iaf inte med dom cashen Linkan vill ha för att spela där borta. Tror inte heller han spelar för ett annat ES lag. Dels så har alla fullt och dels tror jag han själv har sitt hjärta i våran sköld. Vad händer då med våran trollkarl? Ett lag i Schweiz lär väl slå honom en pling förr eller senare..
Bah.
För en gångs skull tror jag att vi skälet till varför vi inte lär få Linkan är för att lagledningen kommer att fega ur. "Passar inte lagbygget" etc.
Tror för övrigt att han knappast lär hitta ett nytt lag i Ryssland. Med det här ryktet så lär dom inte vara intresserade, iaf inte med dom cashen Linkan vill ha för att spela där borta. Tror inte heller han spelar för ett annat ES lag. Dels så har alla fullt och dels tror jag han själv har sitt hjärta i våran sköld. Vad händer då med våran trollkarl? Ett lag i Schweiz lär väl slå honom en pling förr eller senare..
Bah.
-
Visst är Linkan en gudabenådad hockeyspelare som säkert många vill ha i sitt lag och även jag i mitt kära Djurgården
och kan det lösa sig utan att det skadar DIF:S ekonomi så visst varför inte men som sagt då behövs det någon utifrån
som kan gå in med lite deg!! sen är ju som det ju som sagt OM Hardy vill ha honom i laget??? det återstår att se!!
och kan det lösa sig utan att det skadar DIF:S ekonomi så visst varför inte men som sagt då behövs det någon utifrån
som kan gå in med lite deg!! sen är ju som det ju som sagt OM Hardy vill ha honom i laget??? det återstår att se!!
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Det klart att alla ES-lagen säger att nej vi är inte intresserade ,det är ju en dold verksamhet att värva spelare då kan man inte gå ut och sägaLucas skrev:Hoppas han inte deppar ihop totalt och lägger klubban på hyllan.. Han sa ju att han hade mer att ge innan han stack till Ryssland.
Bah.
Ja vi ska göra allt vi kan för att få han till oss då hade de automatiskt höjt kostnaden för Herr Brembergs tjänster
Nej jag tror de flesta kommer att försöka knyta till sig Linkan ,men jag tror han spelar i en annan liga än ES den här säsongen
Kanske vill han hjälpa MILF-arna upp ur fågelboet ? Hoppas inte lol
DIF kommer vara nummer 1 igen
Linkan tillbaka!
När Linkan lämnade Dif efter förra säsongen kändes det som han svek oss fans samtidigt måste man ha förståelse för att en enskild spelare på hockeyålderns höst ser till att skaffa sig en bra "pension". Linkan har ändå betytt otroligt mycket för Dif hockey under åren.
Mardrömmen nu när allt ser så bra ut är att han hamnar i en annan elitserieklubb och exempelvis "fäller" Dif i ett SM-slutspel. Det har ju sett så bra ut på försäsongen att man faktiskt börjar hoppas på en ny storhetstid, inte minst nu när Hardy är tillbaka i båset.
Med Linkan i laget skulle Dif förstås bli ännu vassare. Därför tycker jag inte man ska stänga dörren helt, vilket vissa uttalanden från sportchefen antyder. Varför inte erbjuda Linkan ett prestationskontrakt? Presterar han och laget så bra att läktarna åter fylls kan det vara ett sätt att finansiera hans lön. För visst har Dif dålig – för att inte säga – usel ekonomi jämfört med många av konkurrenterna men att harva i botten och missa slutspel löser inga ekonomiska problem.
Med Linkan i laget och den här fina försäsongen vore det väl tusan om inte fansen inte skulle hitta tillbaka till Hovet i större skaror. Speciellt med tanke på den Golgatavandring som fotbollssäsongen hittills varit… Vi djurgårdare behöver en framgång nu.
Linkan är dessutom en av elitseriens få lirare i ordets rätta bemärkelse, och sådana växer inte på träd.
med drömmar om SM-guld igen
Flyttad till denna tråd, från början inlagd som egen tråd. //Moderator
Mardrömmen nu när allt ser så bra ut är att han hamnar i en annan elitserieklubb och exempelvis "fäller" Dif i ett SM-slutspel. Det har ju sett så bra ut på försäsongen att man faktiskt börjar hoppas på en ny storhetstid, inte minst nu när Hardy är tillbaka i båset.
Med Linkan i laget skulle Dif förstås bli ännu vassare. Därför tycker jag inte man ska stänga dörren helt, vilket vissa uttalanden från sportchefen antyder. Varför inte erbjuda Linkan ett prestationskontrakt? Presterar han och laget så bra att läktarna åter fylls kan det vara ett sätt att finansiera hans lön. För visst har Dif dålig – för att inte säga – usel ekonomi jämfört med många av konkurrenterna men att harva i botten och missa slutspel löser inga ekonomiska problem.
Med Linkan i laget och den här fina försäsongen vore det väl tusan om inte fansen inte skulle hitta tillbaka till Hovet i större skaror. Speciellt med tanke på den Golgatavandring som fotbollssäsongen hittills varit… Vi djurgårdare behöver en framgång nu.
Linkan är dessutom en av elitseriens få lirare i ordets rätta bemärkelse, och sådana växer inte på träd.
med drömmar om SM-guld igen
Flyttad till denna tråd, från början inlagd som egen tråd. //Moderator
Värva Linkan eller avgå Tommy Engström!
Avgå själv:)Jordan skrev:Värva Linkan eller avgå Tommy Engström!
Läs tidigare inlägg i tråden då detta diskuteras till döds utan den här typen av one-liners.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Är Linkan ens intresserad av spela i elitserien i höst? Tror knappast det. Han valde ju att lämna för spel utomlands med nya utmaningar och inte minst ett bra kontrakt.
Känns så där troligt att han bara skiter i det och kommer hem igen och spelar för kaffepengar.
Känns så där troligt att han bara skiter i det och kommer hem igen och spelar för kaffepengar.
Dra igång någon kampanj för att dem ska inse att vi måste ha honom !?
Wikegård kungen 4 - Ever !
Ser ingen anledning att ens hugga på Linkan.
Linkan passar inte in i det spel som Hardys gäng visat upp på försäsongen. Det smäller mycket och alla spelare krigar åt alla håll. Alla vet att Linkan glider 80% av matcherna och sedan gör han fantastiska saker det andra 20%, men han ger fel signaler till resten av gänget.
Spara pengarna till när Nisses kontrakt går ut istället. Han är bättre lämpad för Hardys DIF.
Linkan passar inte in i det spel som Hardys gäng visat upp på försäsongen. Det smäller mycket och alla spelare krigar åt alla håll. Alla vet att Linkan glider 80% av matcherna och sedan gör han fantastiska saker det andra 20%, men han ger fel signaler till resten av gänget.
Spara pengarna till när Nisses kontrakt går ut istället. Han är bättre lämpad för Hardys DIF.
Hoppas att han går till något lag i utlandet som Lugano tex..Sen kommer tillbaka nästa år.
Btw Bara jag som stör mig på att alla timrå fans verkar tro att han vill dit för att spela med Anger? Men vad kan man förvänta sig av dem bönderna?
Btw Bara jag som stör mig på att alla timrå fans verkar tro att han vill dit för att spela med Anger? Men vad kan man förvänta sig av dem bönderna?
DIF för alltid<3
Vad är djurgården utan Bremberg?
Ta hem Bremberg han är skillnaden mellan att gå vidare i slutspelet eller att vara chanslösa. Måste ju finnas någon lösning?
Finns redan en silly-tråd, så denna har således flyttats dit//Mod
Finns redan en silly-tråd, så denna har således flyttats dit//Mod
Men finns det inget man kan göra åt saken med Bremberg? Skulle vara riktigt kul att ha honom på isen hemma i stan!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Spelar ingen roll att truppen är spikad! Linkan är alltid Linkan! Tycker iof att laget ser riktigt bra ut redan nu......men tänk då hur överjävligt bra de skulle bli med Linkan i laget! Det är ju hans förtjänst att Dif fortfarande spelar i elitserien.........