Djurgårdens IF - Luleå HF, 28/2 2006
Djurgårdens IF - Luleå HF, 28/2 2006
Nu är det bara fyra matcher kvar av årets grundserie. Vi har fem poäng upp till slutspel. På tisdag kommer Luleå på besök och vinst är nog ett måste för att klara av en slutspelsplats.
Senaste hemmamötet mot Luleå slutade 2-0
Senaste hemmamötet mot Luleå slutade 2-0
- Lee Harvey Oswald
Ok, mot 7:e raka ikväll då :cry:
Känns så otroligt fattigt med ES igen efter OS-guldet, men man hinner väl lagom vänja sig så är säsongen slut.
Att DIF vinner 4 raka matcher är väl inte så troligt.
Ännu mindre troligt är att Brynäs torskar 3 av 4 kvarvarande matcher.
Näe...,Slutspelschansen försvann veckan innan OS.
Känns så otroligt fattigt med ES igen efter OS-guldet, men man hinner väl lagom vänja sig så är säsongen slut.
Att DIF vinner 4 raka matcher är väl inte så troligt.
Ännu mindre troligt är att Brynäs torskar 3 av 4 kvarvarande matcher.
Näe...,Slutspelschansen försvann veckan innan OS.
Luleå lämnar sin förste OCH sin andre keeper hemma, Modigt gjort!
Källa: www.luleahockey.se"Luleå Hockey åker med sin förmodligen yngsta målvakts duo någonsin till kvällens bortamatch mot Djurgården. David Rautio är sen tidigare sjuk och Tero Leinonen stannade idag hemma på grund av familjeskäl. Så målet vaktas idag av Mattias Modig eller Jim Karlsson bägge födda 1987. Båda spelar ordinare i vårt J20 lag. Mattias leder målvaktsligan i J20 med en räddningsprocent på 92,86 % och hållit nollan en gång på 7 matcher. Jim har stått två matcher och haft en räddningsprocent på 93,15 %. Vi önskar dem lycka till ikväll."
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
övertid mot Luleå...
Kan någon vänlig själ tala om för Hans Särkijärvi att man INTE kan förlora den pinne man tagit efter full tid!
Jag blev alldeles matt när han svamlade något om att Södertälje jagar underifrån i tabellen på frågan om varför de inte plockade Lassila och därmed spela 5 mot 3 när det var 2 min kvar av förlängningen.
Wikegård skulle aldrig tveka på att plocka keepern i ett sådant drömläge!
Annars måste jag säga att Säcken lyckats över förväntan denna säsong.
Jag blev alldeles matt när han svamlade något om att Södertälje jagar underifrån i tabellen på frågan om varför de inte plockade Lassila och därmed spela 5 mot 3 när det var 2 min kvar av förlängningen.
Wikegård skulle aldrig tveka på att plocka keepern i ett sådant drömläge!
Annars måste jag säga att Säcken lyckats över förväntan denna säsong.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Läs på innan du spyr galla tack !!
Visst är det så att man INTE får plocka målvakten vid spel 4-mot-3 i Sudden.
Leksand försökte si på det och drog således på sig ett lagstraff.
Leksand försökte si på det och drog således på sig ett lagstraff.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Nu e de kört!
Det förklarar ju iaf varför han inte tog ut keepern i övertid, verkar som en sjukt regel dock!
Men ja tycker fortfarande att man borde ha plockat keepern under ordinarie matchtid, hade ju ett grymt läge i slutet. DIF har inte råd att bara ta en pinne, DIF's mål måste vara att plocka 3pinnar. Skit i om vi inte grejade det, då vet vi iaf att vi försökte, nu har vi ju totalsumpat slutspelschansen! Snacket om att SSK skulle komma ifatt oss bakifrån e ju löjligt.
Dessvärre känns de nu som DIF kommer klappa ihop totalt de tre sista matcherna, ser ingen vilja i gänget längre.
Säckens jobb har vart OK, men har inte det extra för att lyfta gänget. Vi behöver nytt tränarblod och nya backar(Andersson e den enda som håller måttet) till nästa ses.
PS. Petterson bäste back i DIF? Hur tänkte dem då? DS
Men ja tycker fortfarande att man borde ha plockat keepern under ordinarie matchtid, hade ju ett grymt läge i slutet. DIF har inte råd att bara ta en pinne, DIF's mål måste vara att plocka 3pinnar. Skit i om vi inte grejade det, då vet vi iaf att vi försökte, nu har vi ju totalsumpat slutspelschansen! Snacket om att SSK skulle komma ifatt oss bakifrån e ju löjligt.
Dessvärre känns de nu som DIF kommer klappa ihop totalt de tre sista matcherna, ser ingen vilja i gänget längre.
Säckens jobb har vart OK, men har inte det extra för att lyfta gänget. Vi behöver nytt tränarblod och nya backar(Andersson e den enda som håller måttet) till nästa ses.
PS. Petterson bäste back i DIF? Hur tänkte dem då? DS
- Lee Harvey Oswald
Tackar för upplysningen
Ok, då har man lärt sig något nytt igen då.
Jag tackar Frasse för lektionen!
Härligt med Linkan i 3 år till!!!
Jag tackar Frasse för lektionen!
Härligt med Linkan i 3 år till!!!